• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od promu po żaglowiec. Jubileuszowy statek Remontowa Shipbuilding

Wioletta Kakowska-Mehring
5 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
W Remontowa Shipbuilding  budowana jest nowa płyta montażowa. Ma być gotowa już w maju. W Remontowa Shipbuilding  budowana jest nowa płyta montażowa. Ma być gotowa już w maju.

Dziś stępka pod budowę promu pasażersko-samochodowego, w maju uruchomienie nowej płyty montażowej, za to jesienią uroczyste wodowanie tysięcznego statku, a będzie nim... żaglowiec. W tym roku Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding obchodzi 70 rocznicę powstania.



Szczegóły - ze względu na warunki kontraktu - owiane są tajemnicą. Podano jedynie, że ma to być żaglowiec parametrami porównywalny z Darem Młodzieży. A kadłub naszego żaglowca ma prawie 95 m długości, 14 m szerokości, a powierzchnia ożaglowania podstawowego to 3015 m kw. Budowa jednostki już się rozpoczęła. Statek ma być gotowy na przełomie września i października. Żaglowiec będzie jednostką szkoleniową dla uczelni. Armatorem jest marynarka wojenna jednego z państw spoza Europy. Jednostka ta będzie tysięcznym statkiem zbudowanym przez Remontowa Shipbuilding (dawna Stocznia Północna), czyli swego rodzaju jubileuszową wisienką na torcie. W tym roku bowiem stocznia obchodzi 70. rocznicę powstania.

Na wodowanie żaglowca musimy jeszcze poczekać, za to dziś odbyła się uroczystość położenia stępki pod pierwszy z trzech nowoczesnych promów pasażersko - samochodowych zamówionych przez kanadyjskiego armatora BC Ferries - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie. Położenie stępki jest starą morską tradycją, która kiedyś polegała na położeniu drewnianej belki tworzącej szkielet statku. Obecnie jest to wielotonowa, stalowa część dna statku. Ceremonia położenia stępki nadal jest istotnym elementem procesu produkcyjnego, mimo iż obecnie większość statków budowanych jest metodą modułową. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz BC Ferries z prezesem Mikem Corriganem na czele. Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał osobiście wiceprezes zarządu Mark Wilson.

Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku.
Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów w lipcu ub. roku. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 107 metrów każda będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

- Dotychczas zbudowaliśmy ponad 30 jednostek tego typu, z których połowa zasilana jest LNG. Dzięki kolejnemu zamówieniu złożonemu przez naszego kanadyjskiego armatora, wkrótce ta liczba wzrośnie o kolejne trzy najnowocześniejsze w swojej klasie jednostki. Kontrakt obejmuje nie tylko projekt, budowę, wyposażenie oraz przeprowadzenie kompletnego programu prób, ale również dostawę statku do portu macierzystego - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

W Remontowa Shipbuilding aktualnie budowanych jest 14 statków różnego typu. Ilość naraz realizowanych budów spowodowała konieczność zainwestowania w nową infrastrukturę na terenie stoczni. Jedną z nich jest budowa nowej płyty montażowej. Nowy tor przeznaczony będzie do montażu i  przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 100 m długości (większość statków typu offshore). Plac ma być gotowy w maju tego roku. Ostatnio stocznia wzbogaciła się też o samojezdną suwnicę bramową, która odkupiła od Stoczni Gdańsk. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który ją stabilizuje. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t.

Miejsca

Opinie (42) 6 zablokowanych

  • RSB

    Też tam pracowałem. 80% to banda prostaków i pijaków.ŻEBY TAM PRACOWAĆ TRZEBA BYĆ DEGENERATEM lub być donosicielem.Ot prości ludzie z młotkiem w ręku którzy przez lata pracy nic poza stocznią nie interesuje.

    • 5 2

  • do NK RSB.Treść Twojego komentarza na odległość wali kadrą kierowniczą,coś z dyr.produkcji (nazwiska nie wymienię) i mu podobnych,co to przejdzie koło Ciebie nawet dzień dobry nie powie mimo że cię zna, ot po prostu BUC jakiś.

    • 3 2

  • GSR

    Jest dyscyplnina ,ale jest też praca i zapłata może
    niesatysfakcjonująca ale terminowo ,przepisy BHP i PPOŻ w wysokim standardzie jak na przemysł stoczniowy. A jak komus nie pasuje to za płotem jest Stocznia Gdańska ,niech się tam przeniesie realizować!!!!

    • 10 2

  • Można nie kochać RSB, ale płaca na czas, chcesz sobie poprawić idź do spolek (1)

    • 3 1

    • Praca dla ludzi o niskim IQ w sam raz.Niech to będzie 1000 za 1000 godz byle na czas. Czasy się zmieniły i są spółki i zakłady które płacą na czas i godziwe warunki,

      • 0 0

  • Polnoc (1)

    Stocznia Remontowa - dawna stocznia Polnocna. Gratuluje Autorowi znajomosci tematu

    • 1 2

    • wszystko jest dobrze

      A Tobie gratuluje zrozumienia tekstu - w artykule wszystko jest ok.

      • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane