• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk szuka chętnych na kolejne działki

Wioletta Kakowska-Mehring
20 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Jak twierdzą władze portu, obie lokalizacje są atrakcyjne, także dlatego, że w sąsiedztwie obu planowane są prace inwestycyjne. Jak twierdzą władze portu, obie lokalizacje są atrakcyjne, także dlatego, że w sąsiedztwie obu planowane są prace inwestycyjne.

Gdański port szuka dzierżawców na kolejne tereny. Tym razem chodzi o dwie działki w tzw. drugiej linii, czyli bez bezpośredniego dostępu do wody. W sąsiedztwie obu planowane są jednak duże prace inwestycyjne.



W połowie czerwca informowaliśmy, że gdański port szuka chętnych na dzierżawę nieruchomości przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte w Porcie Wewnętrznym, w sumie obszar o powierzchni ponad 30,6 tys. m kw. zabudowany placem składowo-postojowo-manewrowym oraz budynkiem magazynu wraz z częścią biurowo-socjalną. Na kolejną ofertę nie trzeba było długo czekać.

Teraz Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poszukuje dzierżawców na dwie nieruchomości gruntowe. Jedna o powierzchni 37 tys. m kw. przy ul. Chemików i ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska, druga o powierzchni ponad 47 tys. m kw. przy ul. mjr. Henryka Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. Obie lokalizacje wcześniej nie były w żaden sposób zagospodarowane.

- Stąd chcąc maksymalizować wykorzystanie terenów pozostających w naszej administracji postanowiliśmy ogłosić przetarg, który - liczymy na to - wyłoni potencjalnych przedsiębiorców, którzy zechcą w tych miejscach ulokować swoją działalność - mówi Monika Wszeborowska, dyrektor biura marketingu ZMPG.
Nieruchomość gruntowa o powierzchni 37 tys. m kw. przy ul. Chemików i ul. Ku Ujściu. Nieruchomość gruntowa o powierzchni 37 tys. m kw. przy ul. Chemików i ul. Ku Ujściu.

Na jakie firmy i rodzaj działalności oferenta stawia gdański port?

- W każdym z przypadków obowiązuje tzw. miejscowy plan zagospodarowania terenów, który w przypadku pierwszej nieruchomości, tj. tej zlokalizowanej przy ul. Ku Ujściu przewiduje możliwość ulokowania tam funkcji przemysłowych, czy portowych z wyłączeniem składowania, przeładowywania i obrotu towarów kolidujących z istniejącą w sąsiedztwie bazą sjenitu, a zatem towarów typu gazy, ropa naftowa, produkty ropopochodne, czy węgiel - mówi Monika Wszeborowska.
Pełny zakres profilu dopuszczalnej tam działalności będzie przedstawiony zainteresowanym w dostępnej dokumentacji przetargowej. Druga z nieruchomości z kolei jest przeznaczona na prowadzenie działalności produkcyjnej lub usługowej. Jak twierdzą władze portu, obie lokalizacje są atrakcyjne, także dlatego, że w sąsiedztwie obu planowane są prace inwestycyjne, które bez wątpienia podniosą walory obu lokalizacji.

Nieruchomość przy ul. Ku Ujściu znajduje się w sąsiedztwie planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach projektu "Rozbudowa systemu sieci komunikacyjnej rejonu Basenu Górniczego i Nabrzeża Przemysłowego". Projekt ten obejmie budowę nowego i przebudowę istniejącego układu drogowo-kolejowego wraz z obiektami inżynierskimi.

- Warto przy tym dodać, że jest to jeden z projektów, na który otrzymamy dofinansowanie w ramach programu CEF, a konkretnie na opracowanie dokumentacji projektowej i środowiskowej dla tego przedsięwzięcia - informuje Wszeborowska.
Nieruchomość gruntowa o powierzchni ponad 47 tys. m kw. przy ul. mjr. Henryka Sucharskiego. 
Nieruchomość gruntowa o powierzchni ponad 47 tys. m kw. przy ul. mjr. Henryka Sucharskiego.

Druga zlokalizowana jest w sąsiedztwie innego z przedsięwzięć inwestycyjnych, na które również port otrzymał dofinansowanie, a mianowicie chodzi tu o projekt "Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku", które to przedsięwzięcie planowane jest do realizacji do roku 2020.
 
- Obie nieruchomości co prawda znajdują się w drugiej linii, niemniej jednak mamy już przykłady takich przedsiębiorców, którzy postanowili prowadzić swoją działalność na naszych terenach nie posiadając bezpośredniego dostępu do linii wody i robią to z dużym powodzeniem. Port Gdańsk jest bowiem świetnym miejscem do lokalizowania tu powierzchni magazynowych, czy terminali intermodalnych, a bliskość obu terenów względem sieci dróg i torów zdaje się sprzyjać temu, na co głęboko liczymy - dodaje Monika Wszeborowska.

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • Wiecej (6)

    Port Gdańsk coraz bardziej się rozrasta i bez krzty ironii można mowić o dynamicznym rozwoju. Otwarcie DCT 2 pod koniec roku pozwoli wejść do europejskiej czołówki terminali kontenerowych. Oczywiście, daleko nam do portów w Rotterdamie, Hamburgu, czy Antwerpii, ale to już są kolosy i ścisła czołówka. Zapowiada się duży ruchu ciagle rosnący ruch w gdańskim porcie w kolejnych latach.

    • 62 3

    • tak , rozrasta się (1)

      ale to kapitał zgniłych zachodnich kapitalistów jak mówi karzeł, co nie zna się na niczym i nie włada zadnym obcym jezykiem

      • 12 24

      • za to Tusk , Schetyna i Kopacz to poligloci

        zastanów się zanim coś napiszesz
        a i Petru, tez swiatowiec

        • 0 0

    • brawo Budyń! tylko szkoda, że przez rewolucję inwestycyjną w Gdańsku u nas są grupówki. (3)

      przez groźbę zwolnień nie da się pracować.

      • 4 14

      • Powodzenia (2)

        Mowa o samym BCT, czy rowniez GCT ? Duzo osob "wypadlo" ? Przykro mi z powodu zwolnien, ale Gdynia zaspala z poglebieniem portu i poszerzeniem obrotnicy o dobre kilka lat.

        • 14 2

        • Głownie BCT, zwolnienia i dziwne manewry z przenoszeniem pracowników na gorsze stanowiska (1)

          w sądzie pracy są sprawy pracowników, źle się dzieje. W Ddańsku jak wybudują terminal zbożowy i rudy czyli dla masowców, kolejny terminal będzie miał "ciepło"

          • 11 1

          • Rudy już od paru lat jest

            • 1 1

  • Brawo Gdynia!

    • 19 13

  • Waga do Solasa

    Dobry pomysł jak ktoś dysponuję gotówką to : wydzierżawienie terenu pod ważenie kontenerów
    potrzebny niewielki teren + zakup wag do ważenia kontenerów ( pos. certyfikację bądź legalizację) + jakiś sprzęt do zdejmowania kontenera

    Przy wprowadzonym od 1 lipca przepisie, który mówi, że wszystkie kontenery wychodzące z portu mają być najpierw zważone

    :) zwrot kasy po długim czasie z reguły ważenie 25 euro kosztuje.

    • 6 0

  • szlag mnie trafia! w Gdańsku spektakularny rozwój a u nas pod rządami kosmonauty upadek portu. (4)

    dlaczego? bo tiry mu psują estakadę i za remont bidulak musi zapąłcić 1,5 miliona??? to przecież kilka razy mniej niż dał na openera(10 milionów) i tyle co dał na cudawianki! nie lepiej zrobić porządnie drogę i przeznaczyć tereny na inwestycję a nie dążyć do upadku portu i miasta???

    • 52 6

    • macie lotnisko to czego chcecie wiecej ? (3)

      po co Wam:
      1) nowe drogi,
      2) nowe miejsca pracy
      3) nowe firmy placace podatki
      4) itd itd

      Tak jest spokojnie i sielsko.

      • 13 1

      • natąpił odpływ ludności, ucieczka ok 10 tysięcy ludzi do Gdańska i co nazywasz spokojem? (2)

        jest niespokojnie, bo ludzie boją się zwolnień.

        • 6 3

        • ironia, kolego, ironia

          • 4 0

        • Gdańsk ziemią obiecaną :D, szczególnie port do którego dojazd jest tak przykry jak ścieżki rowerowe w Gdyni. Jest takie coś jak skm oraz auto które łączą te dwie "metropolie" wielkości Ursynowa.

          • 3 9

  • (2)

    Forsal donosi: Chińczycy nadal wybierają o wiele droższy port w Hamburgu jako centrum przeładunkowe, ponieważ załatwianie formalności w Gdańsku jest zabójcze :( tak działa nasze państwo...

    • 25 20

    • (1)

      Co dziwne bo tym się zarabia 3 raty tyle co tutaj. Rewizje celne i zatrzymania towarów też tańsze raczej nie są. Zwolnienie kontenera do przewozu i odprawa poza portem to też żaden problem, ciekawe o jakie formalności chodzi

      • 6 0

      • każdą

        Chociażby:
        Odbiór samego kontenera od rozładunku,
        Problematyka clenia towarów z Ameryki Łacińskiej,
        Notoryczne kontrole SG i możliwość zatrzymania przez nich kontenera "do wyjaśnienia sprawy"

        i wiele wiele innych.

        Pozdrawiam

        • 1 0

  • Punkt widokowy dla spottersów trzeba wybudować

    • 11 3

  • pirs lpg na drugiej mapie

    to jo sie zgodza... podjeżdzam i zagauzje zawsze mojego tedeika gwe...

    • 1 9

  • Proponuje aby te dzialki wydzierzawila firma WiParking

    niech tam zrobia parkingi po 3zl/h i 300 zl kary.

    • 25 7

  • za ile dzierżawa ? są jakieś bonifikaty ?

    • 2 4

  • A o największej w histori dotacji jaką dostał port i o zainstalowaniu największych w europie suwnic na DCT artykułów nie ma... (1)

    Przynajmniej nie na trojmiasto.pl bo na wszystkich ogólnopolskich portalach można o tym poczytać.. Słaby jest ten wasz dział biznesowy

    • 14 1

    • A o rekordowym wzroście przeładunkow też nic nie ma.

      Pewnie nie chcą drażnić Szczurka.

      • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane