- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (82 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (129 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (185 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Port Gdańsk szuka chętnych na kolejne działki
Gdański port szuka dzierżawców na kolejne tereny. Tym razem chodzi o dwie działki w tzw. drugiej linii, czyli bez bezpośredniego dostępu do wody. W sąsiedztwie obu planowane są jednak duże prace inwestycyjne.
W połowie czerwca informowaliśmy, że gdański port szuka chętnych na dzierżawę nieruchomości przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte w Porcie Wewnętrznym, w sumie obszar o powierzchni ponad 30,6 tys. m kw. zabudowany placem składowo-postojowo-manewrowym oraz budynkiem magazynu wraz z częścią biurowo-socjalną. Na kolejną ofertę nie trzeba było długo czekać.
Teraz Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poszukuje dzierżawców na dwie nieruchomości gruntowe. Jedna o powierzchni 37 tys. m kw. przy ul. Chemików i ul. Ku Ujściu , druga o powierzchni ponad 47 tys. m kw. przy ul. mjr. Henryka Sucharskiego . Obie lokalizacje wcześniej nie były w żaden sposób zagospodarowane.
- Stąd chcąc maksymalizować wykorzystanie terenów pozostających w naszej administracji postanowiliśmy ogłosić przetarg, który - liczymy na to - wyłoni potencjalnych przedsiębiorców, którzy zechcą w tych miejscach ulokować swoją działalność - mówi Monika Wszeborowska, dyrektor biura marketingu ZMPG.
Na jakie firmy i rodzaj działalności oferenta stawia gdański port?
- W każdym z przypadków obowiązuje tzw. miejscowy plan zagospodarowania terenów, który w przypadku pierwszej nieruchomości, tj. tej zlokalizowanej przy ul. Ku Ujściu przewiduje możliwość ulokowania tam funkcji przemysłowych, czy portowych z wyłączeniem składowania, przeładowywania i obrotu towarów kolidujących z istniejącą w sąsiedztwie bazą sjenitu, a zatem towarów typu gazy, ropa naftowa, produkty ropopochodne, czy węgiel - mówi Monika Wszeborowska.
Pełny zakres profilu dopuszczalnej tam działalności będzie przedstawiony zainteresowanym w dostępnej dokumentacji przetargowej. Druga z nieruchomości z kolei jest przeznaczona na prowadzenie działalności produkcyjnej lub usługowej. Jak twierdzą władze portu, obie lokalizacje są atrakcyjne, także dlatego, że w sąsiedztwie obu planowane są prace inwestycyjne, które bez wątpienia podniosą walory obu lokalizacji.
Nieruchomość przy ul. Ku Ujściu znajduje się w sąsiedztwie planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach projektu "Rozbudowa systemu sieci komunikacyjnej rejonu Basenu Górniczego i Nabrzeża Przemysłowego". Projekt ten obejmie budowę nowego i przebudowę istniejącego układu drogowo-kolejowego wraz z obiektami inżynierskimi.
- Warto przy tym dodać, że jest to jeden z projektów, na który otrzymamy dofinansowanie w ramach programu CEF, a konkretnie na opracowanie dokumentacji projektowej i środowiskowej dla tego przedsięwzięcia - informuje Wszeborowska.
Druga zlokalizowana jest w sąsiedztwie innego z przedsięwzięć inwestycyjnych, na które również port otrzymał dofinansowanie, a mianowicie chodzi tu o projekt "Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku", które to przedsięwzięcie planowane jest do realizacji do roku 2020.
- Obie nieruchomości co prawda znajdują się w drugiej linii, niemniej jednak mamy już przykłady takich przedsiębiorców, którzy postanowili prowadzić swoją działalność na naszych terenach nie posiadając bezpośredniego dostępu do linii wody i robią to z dużym powodzeniem. Port Gdańsk jest bowiem świetnym miejscem do lokalizowania tu powierzchni magazynowych, czy terminali intermodalnych, a bliskość obu terenów względem sieci dróg i torów zdaje się sprzyjać temu, na co głęboko liczymy - dodaje Monika Wszeborowska.
Miejsca
Opinie (28) 1 zablokowana
-
2016-07-20 08:29
Wiecej (6)
Port Gdańsk coraz bardziej się rozrasta i bez krzty ironii można mowić o dynamicznym rozwoju. Otwarcie DCT 2 pod koniec roku pozwoli wejść do europejskiej czołówki terminali kontenerowych. Oczywiście, daleko nam do portów w Rotterdamie, Hamburgu, czy Antwerpii, ale to już są kolosy i ścisła czołówka. Zapowiada się duży ruchu ciagle rosnący ruch w gdańskim porcie w kolejnych latach.
- 62 3
-
2016-07-20 08:59
tak , rozrasta się (1)
ale to kapitał zgniłych zachodnich kapitalistów jak mówi karzeł, co nie zna się na niczym i nie włada zadnym obcym jezykiem
- 12 24
-
2016-07-22 16:50
za to Tusk , Schetyna i Kopacz to poligloci
zastanów się zanim coś napiszesz
a i Petru, tez swiatowiec- 0 0
-
2016-07-20 09:06
brawo Budyń! tylko szkoda, że przez rewolucję inwestycyjną w Gdańsku u nas są grupówki. (3)
przez groźbę zwolnień nie da się pracować.
- 4 14
-
2016-07-20 10:01
Powodzenia (2)
Mowa o samym BCT, czy rowniez GCT ? Duzo osob "wypadlo" ? Przykro mi z powodu zwolnien, ale Gdynia zaspala z poglebieniem portu i poszerzeniem obrotnicy o dobre kilka lat.
- 14 2
-
2016-07-20 10:21
Głownie BCT, zwolnienia i dziwne manewry z przenoszeniem pracowników na gorsze stanowiska (1)
w sądzie pracy są sprawy pracowników, źle się dzieje. W Ddańsku jak wybudują terminal zbożowy i rudy czyli dla masowców, kolejny terminal będzie miał "ciepło"
- 11 1
-
2016-07-20 20:31
Rudy już od paru lat jest
- 1 1
-
2016-07-20 08:53
Brawo Gdynia!
- 19 13
-
2016-07-20 08:54
Waga do Solasa
Dobry pomysł jak ktoś dysponuję gotówką to : wydzierżawienie terenu pod ważenie kontenerów
potrzebny niewielki teren + zakup wag do ważenia kontenerów ( pos. certyfikację bądź legalizację) + jakiś sprzęt do zdejmowania kontenera
Przy wprowadzonym od 1 lipca przepisie, który mówi, że wszystkie kontenery wychodzące z portu mają być najpierw zważone
:) zwrot kasy po długim czasie z reguły ważenie 25 euro kosztuje.- 6 0
-
2016-07-20 09:04
szlag mnie trafia! w Gdańsku spektakularny rozwój a u nas pod rządami kosmonauty upadek portu. (4)
dlaczego? bo tiry mu psują estakadę i za remont bidulak musi zapąłcić 1,5 miliona??? to przecież kilka razy mniej niż dał na openera(10 milionów) i tyle co dał na cudawianki! nie lepiej zrobić porządnie drogę i przeznaczyć tereny na inwestycję a nie dążyć do upadku portu i miasta???
- 52 6
-
2016-07-20 15:28
macie lotnisko to czego chcecie wiecej ? (3)
po co Wam:
1) nowe drogi,
2) nowe miejsca pracy
3) nowe firmy placace podatki
4) itd itd
Tak jest spokojnie i sielsko.- 13 1
-
2016-07-20 15:50
natąpił odpływ ludności, ucieczka ok 10 tysięcy ludzi do Gdańska i co nazywasz spokojem? (2)
jest niespokojnie, bo ludzie boją się zwolnień.
- 6 3
-
2016-07-20 16:38
ironia, kolego, ironia
- 4 0
-
2016-07-20 19:07
Gdańsk ziemią obiecaną :D, szczególnie port do którego dojazd jest tak przykry jak ścieżki rowerowe w Gdyni. Jest takie coś jak skm oraz auto które łączą te dwie "metropolie" wielkości Ursynowa.
- 3 9
-
2016-07-20 09:22
(2)
Forsal donosi: Chińczycy nadal wybierają o wiele droższy port w Hamburgu jako centrum przeładunkowe, ponieważ załatwianie formalności w Gdańsku jest zabójcze :( tak działa nasze państwo...
- 25 20
-
2016-07-20 19:12
(1)
Co dziwne bo tym się zarabia 3 raty tyle co tutaj. Rewizje celne i zatrzymania towarów też tańsze raczej nie są. Zwolnienie kontenera do przewozu i odprawa poza portem to też żaden problem, ciekawe o jakie formalności chodzi
- 6 0
-
2016-07-21 10:57
każdą
Chociażby:
Odbiór samego kontenera od rozładunku,
Problematyka clenia towarów z Ameryki Łacińskiej,
Notoryczne kontrole SG i możliwość zatrzymania przez nich kontenera "do wyjaśnienia sprawy"
i wiele wiele innych.
Pozdrawiam- 1 0
-
2016-07-20 10:26
Punkt widokowy dla spottersów trzeba wybudować
- 11 3
-
2016-07-20 11:16
pirs lpg na drugiej mapie
to jo sie zgodza... podjeżdzam i zagauzje zawsze mojego tedeika gwe...
- 1 9
-
2016-07-20 12:28
Proponuje aby te dzialki wydzierzawila firma WiParking
niech tam zrobia parkingi po 3zl/h i 300 zl kary.
- 25 7
-
2016-07-20 13:11
za ile dzierżawa ? są jakieś bonifikaty ?
- 2 4
-
2016-07-20 19:22
A o największej w histori dotacji jaką dostał port i o zainstalowaniu największych w europie suwnic na DCT artykułów nie ma... (1)
Przynajmniej nie na trojmiasto.pl bo na wszystkich ogólnopolskich portalach można o tym poczytać.. Słaby jest ten wasz dział biznesowy
- 14 1
-
2016-07-20 23:42
A o rekordowym wzroście przeładunkow też nic nie ma.
Pewnie nie chcą drażnić Szczurka.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.