• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port zainwestuje 44,6 mln zł w Gdański Terminal Kontenerowy

Robert Kiewlicz
17 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje głównie linie dowozowe. Nowa inwestycja ma wpłynąć na znaczny wzrost zdolności przeładunkowej terminalu. Gdański Terminal Kontenerowy powstał w listopadzie 1998. Obsługuje głównie linie dowozowe. Nowa inwestycja ma wpłynąć na znaczny wzrost zdolności przeładunkowej terminalu.

Za kwotę 44,6 mln zł zostanie rozbudowany Gdański Terminal Kontenerowy. Rozbudową intermodalnego terminalu kontenerowego zajmie się Strabag oraz konsorcjum firm: Portico Project Management i ECM Goup Polska. Realizacja inwestycji ma potrwać do końca 2015 roku.


Inwestycja obejmuje rozbudowę i modernizację infrastruktury na potrzeby przyszłego terminalu kontenerowego zlokalizowanego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. Inwestycja obejmuje rozbudowę i modernizację infrastruktury na potrzeby przyszłego terminalu kontenerowego zlokalizowanego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego.

Planowane przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy i modernizacji intermodalnego Gdańskiego Terminalu Kontenerowego przy Nabrzeżu Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska w Porcie Gdańsk. Realizacja przedsięwzięcia zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do ponad 100 tys. TEU rocznie.

- To pierwsza z szeregu planowanych inwestycji, które wpłyną na rozwój i konkurencyjność gdańskiego portu - mówi Dorota Raben, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

- W Gdańsku działa prężnie duży terminal DCT, jednak równie ważny jest mniejszy terminal obsługujący połączenia feederowe. Inwestując chcemy zwiększyć jego możliwości - dodaje Jerzy Melaniuk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Po ukończeniu inwestycji odbędzie się przetarg publiczny na korzystanie z terminalu. Znajdzie się też na pewno duży klient, który będzie zainteresowany rozwojem tego terminalu.

Realizacja tego projektu ma na celu poprawę technologii i jakości obsługi transportu intermodalnego w gdańskim porcie. Zakres projektu dotyczy powiększenia powierzchni składowej, komunikacyjnej i postojowej jak również uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej z zapewnieniem dostawy mediów, oświetleniem terenu oraz ogrodzeniem.

Przewiduje się przebudowę placu składowego dla pustych kontenerów "depot" na powierzchni po zachodniej i wschodnie stronie ulicy Wielopole zobacz na mapie Gdańska - w tym placu składowego kontenerów z materiałami niebezpiecznymi, przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego na powierzchni - w tym budowę nowego wjazdu na teren terminalu, placu manewrowego i postojowego dla samochodów wraz z parkingiem o powierzchni ok. 800 m kw.

W ramach prac rozbudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej, sieć energetyczna i teletechniczna, przebudowana będzie sieć gazowa. Przedłużone zostanie torowisko żurawi Kone o ok.50 m, zbudowana myjnia dla kontenerów o powierzchni ok. 300 m kw., wiata warsztatowa, magazyn, pomieszczenia biurowe i socjalne oraz nowe ogrodzenie.

ZMPG na realizację projektu pozyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności w wysokości 17,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (25) 3 zablokowane

  • 45 milionow utopione w błoto GTK (2)

    Bezsensowna inwestycja , GTK przeładowujący rocznie 25000 TEU nie jest i nigdy nie będzie w stanie konkurować z DCT , BCT , GCT o zdolnościach przeładunkowych od pół miliona do półtora miliona TEU. Inwestycja tak samo potrzebna jak lotnisko w Gdyni.

    • 5 11

    • (1)

      Faktycznie, przy takiej konkurencji, zwłaszcza po szykującej się rozbudowie pozostałych trójmiejskich terminali kontenerowych, może być im trudno coś wykroić dla siebie z tego rynku. Może zarząd gdańskiego portu ma w zanadrzu jakiś cudowny sposób na wbicie się GTK między tych wielkich?

      • 2 4

      • Największym atutem GTK jest kadra brygadzistów.
        Potrafią wszystko.

        • 0 0

  • Zapomnieli dodać...

    Że planuja się połączyc z WOCem i dlatego taki plan inwestycyjny.

    • 2 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane