• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Wioletta Kakowska-Mehring
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding. Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding.

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów - podał kanadyjski armator BC Ferries. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii.


Czy przemysł stoczniowy w Polsce to jeszcze opłacalny biznes?


Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 145 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

Czytaj też: Dwie trójmiejskie stocznie walczą o wielomilionowy kontrakt

O ten kontrakt starały się jeszcze cztery inne stocznie - z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu. Decyzja ta wzbudziła emocje w Kanadzie. Zarzucono armatorowi, że nie wspiera rodzimej stoczni, tylko wybiera wariant tańszy. - Umowa będzie "karmić gospodarki" z innego kraju - powiedział George MacPherson, prezes Stoczni General Workers gazecie The Vancouver Sun. Zarzuty odpiera BC Ferries i tłumaczy, że decydujące były inne względy, m.in. jakość i terminowość.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Pod koniec 2013 roku Remontowa Shipbuilding opuścił pierwszy z serii, dwustronny prom pasażersko-samochodowy. Natomiast w połowie 2013 roku zwodowany został szósty statek z serii ekologicznych promów gazowych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Ostatnio Remontowa Shipbuilding zbudowała ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Jednostka o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • dlaczego shipbuilding (1)

    chyba jesteśmy w Polsce, co to za jakaś pseudoangielska nowomowa

    • 7 29

    • a co zrobisz ?

      • 3 1

  • (6)

    No to teraz dać pracownikowi 5 zł na godzinę i można jechać z tematem

    • 6 27

    • płace w shipbuilding (5)

      O ile mi wiadomo to tam mają zarobki ponad 5 tyś więc stawki muszą być większe niż 5 zł

      • 8 4

      • bajka o 5 TYS (1)

        Powyzej 5 tys jezeli zrobisz 260 godzin w miesiacu .Stawki sa niskie około 20 pln za ciezka prace

        • 7 5

        • ale dają masło i mleko !

          • 2 7

      • Troll od sojki

        • 0 9

      • znajomy ma wyobraźnię

        chyba połowę tego będzie bliżej

        • 2 2

      • po lipcowej podwyżce o zgrozo 0.70 gr , 21 PLN brutto policz sobie ile brakuje do 5K ...

        • 0 0

  • Remontowa rządzi !

    • 33 5

  • gratuluję kontraktu- szkoda tylko że o pracownikach się nie pamięta

    Skoro Remontowa Shipbuilding S.A. ma tak dobre wyniki i zdobywa coraz lepsze kotrakty to dlaczego Pan Prezes nie doceni pracowników lepszymi wynagrodzeniami tylko rzuci 200zł w bonach na Dzień Stoczniowca-żenada. Ja pracując w budżetówce zarabiam niewiele mniej niż mój mąż po politechnice na etacie w tej stoczni od wielu lat, a jak podzielić na miesiące moje narody, 13-tkę i dodatki to nawet więcej zarabiam od niego. Może dlatego tak dobrze stoją bo wyzyskują ludzi

    • 23 5

  • mars

    dobrze , że marsjanie nie mają bezposredniego wpływu na to co sie dzieje w holdingu stoczni remontowej z gdanska, inaczej byłaby tragedia tak jak gdzi indziej, gdzie marsjanie zaczeli sie niby "zajmowac" firmami stoczniowymi, ale predko okazalo sie , ze cel ich jest inny. to co oficjalnie opowiadaja w sponsorowanych artykulach, swoich wydawnictwach daleko odbiega od rzeczywistosci. cel marsjan jest prosty od poczatku - dac kase dla swoich kolesi. wyniki firm marsjanskich sa slabe za slabe w stosunku do setek milionow zlotychj jakie wzieto z kasy skarbu panstwa. miejsc pracy nie przybywa a wrecz odwrotnie np, w gdyni dzieki marsjanom utracono kilkaset miejsc pracy. widac z jaka zawiscia patrza na to co sie dzieje w gdanskiej stoczni remontowej. A przeciez powinno byc tak : " Quod quisque didict, aut consuevit, faciet" jak mawiał Liwiusz.

    • 25 1

  • Brawo (1)

    Brawo jeszcze tylko żeby polacy pracowali w spółkach zatrudnianych przez remontową. 50% albo lepiej ukraińców !!!

    • 4 18

    • to co napisales jest potwierdzeniem problemow z jakimi musza walczyc polskie firmy : restrykcyjny system podatkowy, niespojne prawo pracy no i ZUS. a to ze zatrudnia sie ukraincow czy pracownikow innych narodowosci to nic zlego.

      • 9 0

  • Remontowa powinna wejść w sektor budowy małych jednostek do 30m i w tym celu stworzyć nowa stocznie, np. ze StalRemu. (6)

    Jest duży popyt na takie lodeczki

    • 25 2

    • stalrem (5)

      nie sadze by trzeba było stwarzac nową stocznię , przecież StalRem i tak dziala na terenie gdanskiej remontowki, i remontowa jest wspolnikiem tej firmy. skadinad wiem , ze ta spolka dziala bardzo dobrze. pomysl by wejsc w budowy malych jednostek jest wart rozwazenia. jak mi sie wydaje Stal Rem ma troche malo miejsca do budowy ale moze holding kupi jakies tereny w stoczni gdansk i tam mozna by przeniesc dzialalnosc tej spolki.Tu jeszcze warto zwrocic uwage , że StalRem to jest spolka o podobnym potencjale jaki miala zniszczona przez marsjan spolka z gdyni Konrem Nauta widac tu w gdansku wyraznie jak nalezy dbac o interesy no tak ale tu pracuja ludzie ktorzy maja pojecie o budowie okretów nie to co marsjanie, ktorych celem sa korzysci wlasne i wykorzystuja kase ale nie swoją tylko panstwowa.

      • 15 1

      • (2)

        dokładnie tak, może niedługo polikwidują wydziały na rzecz spółek, będzie mały myk ?

        • 7 8

        • (1)

          a czy to zle bedzie? mysle ze nie. tak zrobiono w latach 90 w stoczni Nauta i wszystko bylo dobrze do czasu gdy zamiast skarbu panstwa pojawili sie ARP i MARS (to tez Skarb Panstwa ale dla swoich) i od tego cvzasu Nauta zaczela miec klopoty. rozpoczelo się niszczenie spolek bo zaczeto wprowadzac do zarzadow kolesi w rodzaju Stach F., Wojciech S., Krzysztof G. i innych szkodników a efekty znane są. mysle, że w remontowce tak nie bedzie bo to jest firma prywatna.

          • 13 1

          • najlepiej jak ci nieudacznicy , szkodnicy pojda sobie precz. Stach F. niech pije swoja ulubiona wode mineralna ze starogradzkiej wytworni, Wojciech S. niech spoziera przez peryskop, a Krzysztof G. razem z braciakami niech zacznie sie uczyc roboty stoczniowej no i zbierac kase na odszkodowania za straty jakie wspolnie ze swym kolega Stachem F. narobił a jest tego prawie 21 milionów złotych .

            • 9 0

      • Lepiej osobna spółkę, gdyż specyfika budowy takich łódek jest inna od (1)

        większych jednostek. Np. dobwodowania nie potrzeba pochylni, wystarczy dźwig , a wiec można budować na terenie np dawnej Radunii. StalRem ma bardzo dobry zarząd, potrzebuje tylko marketingu z prawdziwego zdarzenia. Mam nawet nazwę: Remontowa Boatbuilding

        • 10 0

        • może weźmiecie buca zwanego nieukiem z konrem nauty na prezesa ? - to żart oczywiście, gdyby tak było to jedyne co zostało to wziąc linke i do lasu bo już sam pomysł zwrócenia się do tego ....... to straty. a co do zmian w stalremie to musi przemyslec sam zarzad spolki moim zdaniem sa szanse.

          • 5 4

  • Samso

    Prom Samso jest jeszcze budowany ...

    • 4 0

  • no

    brawo oby wiencej

    • 7 0

  • Pora na nową stocznie w Gdansku ,sa kadry techniczne są zamówienia i muszą (1)

    pojawiać się inwestorzy .Ruszmy polskie firmy i sieć kooperantów

    • 8 3

    • Co ty wiesz ...

      Jakie kadry ? Gdzie ? Gdzie zamówienia ? Nic nie wiesz o tym rynku..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane