• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Wioletta Kakowska-Mehring
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding. Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding.

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów - podał kanadyjski armator BC Ferries. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii.


Czy przemysł stoczniowy w Polsce to jeszcze opłacalny biznes?


Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 145 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

Czytaj też: Dwie trójmiejskie stocznie walczą o wielomilionowy kontrakt

O ten kontrakt starały się jeszcze cztery inne stocznie - z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu. Decyzja ta wzbudziła emocje w Kanadzie. Zarzucono armatorowi, że nie wspiera rodzimej stoczni, tylko wybiera wariant tańszy. - Umowa będzie "karmić gospodarki" z innego kraju - powiedział George MacPherson, prezes Stoczni General Workers gazecie The Vancouver Sun. Zarzuty odpiera BC Ferries i tłumaczy, że decydujące były inne względy, m.in. jakość i terminowość.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Pod koniec 2013 roku Remontowa Shipbuilding opuścił pierwszy z serii, dwustronny prom pasażersko-samochodowy. Natomiast w połowie 2013 roku zwodowany został szósty statek z serii ekologicznych promów gazowych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Ostatnio Remontowa Shipbuilding zbudowała ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Jednostka o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • Ależ to paskudne!

    Jeśli ta wizualizacja ma coś wspólnego z projektem wykonawczym, to straszne paskudztwo.

    • 1 11

  • Przemysł stoczniowy został zlikwidowany w obcym interesie (3)

    Przemysł stoczniowy został zlikwidowany w obcym interesie, Stocznia Gdynia jmogła budować masowce, Stovcznia Szczecińska była gotowa technologicznie do budowy statków do przewozu skroplonego gazu. Mogły polskie stocznie budować statki do transportu gazu z Kataru, dla Chinczyków i dla armatorów europejskich. Masowce dla PZM mogły być zbudowane w Polsce, PZM kupił ponad 20 jednostek, pewnie około 100 mln dolców za sztuke, czyli dwa miliardy dolarów czyli około 12 miliardów złotych obrotu... Kto w czasie zamykania stoczni Gdynia był komisarzem eurokołchozu ? Nelli Kroess, i stocznie holenderskie przejęły gdyński biznbes stoczniowy...

    • 30 14

    • masowce

      100mln za sztuke??? co za bzdury, ty sie ciesz jak 30 dostaniesz

      • 4 9

    • Bez obrazy, ale masowce to akurat beznadziejny interes. (1)

      Przy naszych kosztach pracy nie da się na tym zarobić. Kierunkiem rozwoju dla stoczni w Europie, obranym również przez GSR jest okrętownictwo specjalistyczne, gdzie na szczegółach i wyposażeniu zarabia się głównie a nie konstrukcji kadłuba.

      • 0 2

      • interes stoczniowy

        prace stoczniowe są opłacalne pod jednym warumkiem , że będą organizowane i prowadzone przez ludzi majacych wiedzę o budowie okretów. w tym biznesie bardzo łatwo o porazkę przykład spółki Konrem Nauta zarządzanej przez nieudaczników z nadania partyjnego - Stach F. - kompletne zero, Krzysztof G. - poziom nogi stołowej,Wojciech S. - nawet trudno okreśłic to ludzie dyspozycyjni , którzy narazili skarb panstwa polskiego na milionowe straty.

        • 0 0

  • Holenderska Ździra Nelli Kroess była bardzo pryncypialna dla stoczni polskich i bardzo pomogła w ich zniszczeniu. (1)

    W stosunku do Niemców była spolegliwa jak... - ok, nie będę przeklinał jak polityk PO, wiec wystawiłem kropki.

    Ta Pani działała w interesie stoczni holenderskich.

    Ludzie, obudźcie sie !!!!!

    • 14 10

    • tu nie ma ludzi, tu zostało samo bydło kierujące się emocjami zamiast rozumem i faktami

      płynące na fali konformizmu.

      • 5 2

  • ...

    Teraz wszystkie pierniki, które zawsze płaczą, że w przetargach w PL powinny wygrywać polskie firmy, powinni krzyczeć, że czemu to kanadyjska firma nie wygrała przetargu, że należy im się przecież, a nie Remontowej !!!

    • 5 3

  • Bez etyki izasad

    Dlaczego Przewodniczącemu Związku nie chodzi o dobro pracownika ? Niestety ! Istotne jest tylko dobro aparatu nieuczciwego właściciela , w tym własne . Zadziwia mnie skuteczność z jaką są manipulowane załogi pod pretekstem obrony ich praw . Duże uzwiązkowienie firmy można przekuć w niebezpieczny oręż .

    • 59 11

  • Wiadomosc z Vancouver.

    Dzis podan ta wiadomosc w wiadomosciach w Vancouver BC.
    Wszystko sie zgadza ale u nas sa wiadomosci troche inne.

    Stocznie w Victorii i Vancouver oraz na wschodnim wybrzezu realizuja wielki kontrakt na okrety dla marynarki Kanadyjskiej i sa zajete.
    U zrodlo:


    Stocznie w Kanadzie szukaja stoczniowcow do pracy Seaspan.

    • 8 1

  • Wiadomosc z Vancouver

    link ze zrodlem sie nie wyswietla - Dlaczego?
    Jeszcze raz:

    i nie pokazal sie

    www. vancouversun. com
    Artykol jest w The Vancouver Sun

    • 4 1

  • solidarność

    no pewnie że im trzeba dac kopa w duże d o czywiście mowa o solidarnosci

    • 15 10

  • i co dalej (2)

    co będzie teraz z MARS - ten ich holding rozsypał się jak domek z kart. teraz uciekają jak szczury do pegaza. robia dobra minę bajdurząc o okretach podwodnych. już najwyzszy czas by przegnać tych szkodników , marsjan - tyle zła co narobili to żaden rząd od 1990 roku nie zrobił . ich miejsce na śmietniku historii i jak najszybciej zapomnieć o tych ludziach.

    • 43 24

    • marsowy holding

      jak mi mowią wyniki firm z holdingu marsjanskiego nie sa dobre. ale tak to jest jak polityka wtraca sie do biznesu. MARS planował powołać holding podobny jak holding gdanskiej stoczni remontowej , zaangazowano olbrzymie środki ze skarbu panstwowego uruchomiono mainstreamowe media , publikowano wiele artykulow promujacych ten panstwowy holding. ostatnio pojawiaja sie publikacje o budowie okretow podwodnych w jednej z polskich stoczni z Gdyni. to ze ktos jest absolwentem wydzialu prawa nie znaczy ze zna sie na budowie statkow . ciekawe co sie kryje za zleceniem budowy okretow byc moze jakis gang kelnerow nagral rozmowy madrali marsjanskich ? kazdy stoczniowiec wie ze nie jest mozliwe zbudowanie okretu podwodnego w stoczni polskiej bez odpowiedniego przygotowania firmy a sa to olbrzymie koszty i chyba dla 3 okretow nie oplaca sie wydawac pieniedzy, chociaz gdy popatrzy sie co wyrabiaja marsjanie to wswzystko jest mozliwe.

      • 34 6

    • wszystko ma swoj kres - juz zbliza sie czas gdy dojdzie do rozliczenia ludzi zarzadzajacych marsjanskim holdingiem . wybory parlamentarne w przyszlym roku.

      • 31 6

  • Będzie koniec (1)

    Wiele ciemnych kart ma REMONTOWA . Wszystko jest ochraniane przez nieuczciwego lidera organizacji .

    • 31 40

    • wicie gdzie dom wybudował galenzewski a gdzie guzikiewicz?

      • 1 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane