• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Wioletta Kakowska-Mehring
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding. Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding.

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów - podał kanadyjski armator BC Ferries. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii.


Czy przemysł stoczniowy w Polsce to jeszcze opłacalny biznes?


Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 145 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

Czytaj też: Dwie trójmiejskie stocznie walczą o wielomilionowy kontrakt

O ten kontrakt starały się jeszcze cztery inne stocznie - z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu. Decyzja ta wzbudziła emocje w Kanadzie. Zarzucono armatorowi, że nie wspiera rodzimej stoczni, tylko wybiera wariant tańszy. - Umowa będzie "karmić gospodarki" z innego kraju - powiedział George MacPherson, prezes Stoczni General Workers gazecie The Vancouver Sun. Zarzuty odpiera BC Ferries i tłumaczy, że decydujące były inne względy, m.in. jakość i terminowość.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Pod koniec 2013 roku Remontowa Shipbuilding opuścił pierwszy z serii, dwustronny prom pasażersko-samochodowy. Natomiast w połowie 2013 roku zwodowany został szósty statek z serii ekologicznych promów gazowych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Ostatnio Remontowa Shipbuilding zbudowała ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Jednostka o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • Samso

    Prom Samso jest jeszcze budowany ...

    • 4 0

  • (6)

    No to teraz dać pracownikowi 5 zł na godzinę i można jechać z tematem

    • 6 27

    • płace w shipbuilding (5)

      O ile mi wiadomo to tam mają zarobki ponad 5 tyś więc stawki muszą być większe niż 5 zł

      • 8 4

      • po lipcowej podwyżce o zgrozo 0.70 gr , 21 PLN brutto policz sobie ile brakuje do 5K ...

        • 0 0

      • znajomy ma wyobraźnię

        chyba połowę tego będzie bliżej

        • 2 2

      • Troll od sojki

        • 0 9

      • bajka o 5 TYS (1)

        Powyzej 5 tys jezeli zrobisz 260 godzin w miesiacu .Stawki sa niskie około 20 pln za ciezka prace

        • 7 5

        • ale dają masło i mleko !

          • 2 7

  • Gratuluję, oby tak dalej. RSB niestety mocno zdystansował GSR pod każdym względem. (5)

    W artykule nie ma nic o tym czyj jest projekt? Proszę o uzupełnienie.

    • 64 13

    • Uzupełnienie (3)

      Projekt pewnie będzie robić RMD&C czyli generalnie synonim porażki...

      • 9 10

      • Dziękuje za uzupełnienie informacji. RMDC raczej znane jest z tego (2)

        ze jako jedyne biuro jest w stanie sprostać najbardziej skomplikowanym projektom.

        • 13 6

        • Czyli jakim? Prosimy o przykład... (1)

          • 0 1

          • ESPADON - tzw drillship projektowany od deski do deski dla Brazylii.

            Nie trudźcie się malkontenci, znając temat od zewnątrz możecie się tylko ośmieszyć. Problem polega na wierze, że obce jest dobre bo jest obce, a nasze jest złe bo jest nasze. Jak ten sam pracownik projektuje w polskim biurze to jest to słaby projekt, ale jak przejdzie do zachodniej konkurencji i zachodnie biuro wydaje projekt to już jest high quality top class.

            • 8 0

    • Obie są w tym samym holdingu. Jak sama nazwa wskazuje RSB buduje a GSR remontuje, więc porównywanie z lekka bez sensu.
      A gratulacje należą się i tak :-)

      • 27 2

  • Brawo (1)

    Brawo jeszcze tylko żeby polacy pracowali w spółkach zatrudnianych przez remontową. 50% albo lepiej ukraińców !!!

    • 4 18

    • to co napisales jest potwierdzeniem problemow z jakimi musza walczyc polskie firmy : restrykcyjny system podatkowy, niespojne prawo pracy no i ZUS. a to ze zatrudnia sie ukraincow czy pracownikow innych narodowosci to nic zlego.

      • 9 0

  • mars

    dobrze , że marsjanie nie mają bezposredniego wpływu na to co sie dzieje w holdingu stoczni remontowej z gdanska, inaczej byłaby tragedia tak jak gdzi indziej, gdzie marsjanie zaczeli sie niby "zajmowac" firmami stoczniowymi, ale predko okazalo sie , ze cel ich jest inny. to co oficjalnie opowiadaja w sponsorowanych artykulach, swoich wydawnictwach daleko odbiega od rzeczywistosci. cel marsjan jest prosty od poczatku - dac kase dla swoich kolesi. wyniki firm marsjanskich sa slabe za slabe w stosunku do setek milionow zlotychj jakie wzieto z kasy skarbu panstwa. miejsc pracy nie przybywa a wrecz odwrotnie np, w gdyni dzieki marsjanom utracono kilkaset miejsc pracy. widac z jaka zawiscia patrza na to co sie dzieje w gdanskiej stoczni remontowej. A przeciez powinno byc tak : " Quod quisque didict, aut consuevit, faciet" jak mawiał Liwiusz.

    • 25 1

  • gratuluję kontraktu- szkoda tylko że o pracownikach się nie pamięta

    Skoro Remontowa Shipbuilding S.A. ma tak dobre wyniki i zdobywa coraz lepsze kotrakty to dlaczego Pan Prezes nie doceni pracowników lepszymi wynagrodzeniami tylko rzuci 200zł w bonach na Dzień Stoczniowca-żenada. Ja pracując w budżetówce zarabiam niewiele mniej niż mój mąż po politechnice na etacie w tej stoczni od wielu lat, a jak podzielić na miesiące moje narody, 13-tkę i dodatki to nawet więcej zarabiam od niego. Może dlatego tak dobrze stoją bo wyzyskują ludzi

    • 23 5

  • REMONTOWA !!! (2)

    REMONTOWA jest " the best" - niech jej tylko "Mars" za pieniądze państwowe
    Nie przeszkadza a. będzie dla nas praca i premie .

    Stoczniowiec

    • 91 66

    • marsjanie beda przeszkadzać bo nie moga pogodzic się z porazką. zdają sobie sprawe że w przypadku gdy wybory wygra inna partia i zmienia się rządy w Polsce to zostana oni rozliczeni z pieniędzy jakie wzieli z kasy panstwa polskiego i je zmarnowali i nie chodzi tu o jakąs zemste czy odwet lecz o ukaranie winnych marnotrawstwa.

      • 2 3

    • a co na to MARS

      No wlasnie co na to fundusz Mars ten ktory buduje panstwowy holding na wzor holdingu remontowa? Ci ludzie z Marsa wydali setki milionow zlotych a efektow zadnych gdyby to byly pieniadze z ich kieszeni to bylby ich problem lecz pieniadze wydawane przez Mars to pieniadze panstwowe. Jedyne co udaje sie Marsowi to PR tutaj np. opowiadaja bzdury o budowie okretow podwodnych o wiezach wiatrowych itd.itd. Obecnie rozgladaja sie by uciec od odpowiedzialnosci do grupy zbrojeniowej. Dobrze ze niedlugo wybory to wreszci e dobiora sie im do pupy .

      • 13 2

  • dlaczego shipbuilding (1)

    chyba jesteśmy w Polsce, co to za jakaś pseudoangielska nowomowa

    • 7 29

    • a co zrobisz ?

      • 3 1

  • Remontowa rządzi !

    • 33 5

  • i co dalej (2)

    co będzie teraz z MARS - ten ich holding rozsypał się jak domek z kart. teraz uciekają jak szczury do pegaza. robia dobra minę bajdurząc o okretach podwodnych. już najwyzszy czas by przegnać tych szkodników , marsjan - tyle zła co narobili to żaden rząd od 1990 roku nie zrobił . ich miejsce na śmietniku historii i jak najszybciej zapomnieć o tych ludziach.

    • 43 24

    • wszystko ma swoj kres - juz zbliza sie czas gdy dojdzie do rozliczenia ludzi zarzadzajacych marsjanskim holdingiem . wybory parlamentarne w przyszlym roku.

      • 31 6

    • marsowy holding

      jak mi mowią wyniki firm z holdingu marsjanskiego nie sa dobre. ale tak to jest jak polityka wtraca sie do biznesu. MARS planował powołać holding podobny jak holding gdanskiej stoczni remontowej , zaangazowano olbrzymie środki ze skarbu panstwowego uruchomiono mainstreamowe media , publikowano wiele artykulow promujacych ten panstwowy holding. ostatnio pojawiaja sie publikacje o budowie okretow podwodnych w jednej z polskich stoczni z Gdyni. to ze ktos jest absolwentem wydzialu prawa nie znaczy ze zna sie na budowie statkow . ciekawe co sie kryje za zleceniem budowy okretow byc moze jakis gang kelnerow nagral rozmowy madrali marsjanskich ? kazdy stoczniowiec wie ze nie jest mozliwe zbudowanie okretu podwodnego w stoczni polskiej bez odpowiedniego przygotowania firmy a sa to olbrzymie koszty i chyba dla 3 okretow nie oplaca sie wydawac pieniedzy, chociaz gdy popatrzy sie co wyrabiaja marsjanie to wswzystko jest mozliwe.

      • 34 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane