• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Salish Orca" dla armatora z Kanady

VIK
24 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
  • Statek ma 107,20 m długości i 24 m szerokości.

W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest pierwszego z trzech, promów pasażersko - samochodowych zamówionych przez kanadyjskiego armatora BC Ferries. Jednostka otrzymała imię "Salish Orca".



Nazwa statku wybrana została w wyniku rozstrzygnięcia konkursu. Ma ona uhonorować przyszłych użytkowników promu, czyli mieszkańców wybrzeża Salish wskazując równocześnie rejon eksploatacji  - Morze Salish. Symboliczną butelkę szampana rozbiła matka chrzestna, Margaret McDonald długoletnia pracownica firmy będącej właścicielem zamówionych promów.

Czytaj też: Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Współpraca z armatorem  rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku podpisaniem kontraktu na budowę trzech promów z napędem gazowym. Nowe promy zajmą we flocie kanadyjskiego armatora miejsce wycofywanych z użytku  blisko 50-letnich jednostek. Będą to pierwsze, w składającej się na chwilę obecną z 36 jednostek, flocie, promy wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG.  

Statek ma 107,20 m długości i 24 m szerokości. Wszystkie trzy promy będą mogły jednorazowo zabierać na pokład 600 pasażerów oraz 145 samochodów. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, nowe promy znacznie zwiększą możliwości transportowe armatora zapewniając równocześnie wysoki stopień bezpieczeństwa pasażerów.
VIK

Miejsca

Opinie (22)

  • Vancouver polacy (1)

    Vancouver wspaniale miasto, a jeszcze lepsze widoki.
    Moze ktos wie, pamieta jak sie nazywal statek na ktorego za komuny 3 razy wysylali zaloge bo za kazym razem dawal noge na lad i prosila o azyl?

    pzdr dla matrosow

    • 5 0

    • Matros

      jakieś namiary na barki szukam pracy
      matros

      • 0 3

  • Ile??? (5)

    Poszło w kopercie aby ten statek mogł byc zbudowany w RSB ??

    • 6 32

    • Nic !!! (2)

      Tak jak w innych przypadkach pomimo "hejtu" szerzonego przez nieudolną konkurencję nie poszło nic.
      Konkurencja może musi coś dać aby odważyli się u nich coś zamówić.
      REMONTOWA nie musi dawać. Musi za to wybierać zamówienia do realizacji bo wszystkich chętnych nie dali by rady obsłużyć.
      Za to ze 2 tyś ludzi mają w stoczni robotę a do polskiej kasy wpłynie duża forsa i podatki na utrzymywanie wyżej wspomnianej konkurencji.

      • 20 6

      • (1)

        Panie kolego a Estonia to co?? Najwiekszy skandal korupcyjny tego kraju w ktorym zamieszani zostali prezesi którzy podpisali kontrakt z RSB a ludzie twierdza że północna jest świeta. Zresztą nie mi to oceniać od tego sa prokuratorzy. Jak mówisz że ta stocznia jest taka super to dlaczego PSV 856/1 odszedł bez fanfar po osmiu miesiącach opóźnienia i do dzsiaj nie jest skończony bo prace na nim trwają w Kristiansand ??!!!! A jak tam kontenerowce?? Które wzieła rdza, dwa już stoją ponad rok po wodowaniu co jest niechlubnym rekordem światowym !!??? Stocznia Gdynia też wtopiła z papierowcami co było poczatkiem końca stoczni....

        • 3 11

        • Gościu jaki ty słaby jesteś.
          Nie wiesz jak jest od środka to się dowiedz u źródła albo morda w kubełek i rób swoje.

          • 0 3

    • Nawet jeżeli poszło, to z kieszeni prywatnej firmy.

      A ile poszło państwowej kasy na dofinansowywanie Stoczni Komuny Paryskiej, Warskiego, Lenina ? Chyba można liczyć w miliardach i wszystko zostało zjedzone.

      • 15 3

    • Lament starej k...y

      Ilu z was, hejtujących gałganów, RSB nie przyjęła bo byliście zbyt leniwi albo słabi (za głupi) do pracy w Stoczni? Czyżby znów najgłośniej utyskiwali ci przychodzący "do roboty" o 5:55, idący najpierw odespać, później pierdzący w krzesło, siedzący w drewniakach, wychodzący na ryby i wracający na 14:15 odbić kartę? A może ci z drugiego bieguna, panowie "prezesi" 4-osobowych potentatów montersko - spawalniczych, którym Stocznia nie podpisała jednego czy dwóch protokołów, lub po prostu wy...a za bramę, bo fachowcy prostych pachwin nie potrafili zrobić albo rurek poprowadzić "wg sytuacji".

      Chociaż czemu się dziwić, niektórzy poniżej chcieliby wodować z całym napędem czy chgw z czym od razu... budowę domu, intelektualny osiłku, też zaczynasz od wstawienia w miejsce przyszłego salonu kanapy albo powieszenia na ścianie led samsunga kupionego w media expert na wyprzedaży po 1999, prawdziwe zero rat?

      • 4 4

  • Kiedy

    wreszcie dziennikarze i marketingowcy nauczą się poprawnie po polsku pisać i odmieniać nazwy własne?

    • 4 5

  • i jak zwykle (8)

    Piszecie jakby kompletny statek zwodowano. To tylko pusty kadłub, czarna robota odwalona, brud, syf i cieżary zrobił Polak, teraz czas na robotę dla białego człowieka. Silnków Dual Fuel na pewno RSB nie montowało. Ciekawe gdzie będzie wyposażany, może w Szwecji?

    • 6 25

    • (2)

      w GSR jak cała reszta nowych budów - pospawali puzle a reszta do GSR i przychodzi nagle pusty cały obszcz*ny kadłub (nie piszę tego z ironią - taka prawda w RSB szcz*ją w każdym kącie kadłuba że potem aż strach przejść)

      • 5 5

      • A GSR to kafle w toyach mają i wodę i mydło pachnące.

        • 4 1

      • Co za bzdura !!!!!

        • 1 1

    • Jesteś głupi, czy tylko nieświadomy? (2)

      Widziałeś kompletnie wyposażony statek wodowany bocznie (i to do relatywnie płytkiej i wąskiej rzeki)? Wyobrażasz sobie takie gwałtowne wrzucenie do wody precyzyjnie zamontowanych silników i urządzeń?

      W tym wypadku mamy przesuwanie kadłuba na dok i wodowanie z doku. Ale zasada jest ta sama - wodujesz tyle, ile musisz mieć zamontowane na lądzie. Reszta to etap wyposażeniowy, który odbywa się zaraz obok...

      Po wodowaniu ten prom idzie do nabrzeża wyposażeniowego i dopiero po wyposażeniu gotowy będzie przekazywany przez RSB Kanadyjczykom. W przeciwieństwie do państwowej konkurencji, która głównie produkuje wydmuszki dla Skandynawii.

      • 11 2

      • Dobrze prawisz. (1)

        Mało tego to RSB musi zaprowadzić gotowy statek do Kanady i dopiero tam będzie finalny odbiór.

        • 2 1

        • Najlepiej jakby jeszcze wodowali z 600 pasażerami i ponad setką pojazdów hehe

          • 4 1

    • Jak zwykle

      Jak zwykle... to będzie wyposażony w Gdańsku, ponieważ remontowa shipbuilding nie kontraktuje pustych kadłubów

      • 3 1

    • Wartsila montuje

      • 2 0

  • Szkoda ze rzetelny i profesjonalny dziennikarz nie dodał ze prom został całkowicie (2)

    zaprojektowany przez polskie biuro RMDC - od koncepcji do dokumentacji roboczej. Polska myśl techniczna, to bardzo ważne by o tym pisać, dawać za przykład i zachęcić innych. Zabrakło rzetelności dziennikarskiej.

    Za to powtarzanie niesprawdzonych plotek kreowanych przez niemiecki Onet było bardzo dokładne. Niemiecka prasa robi dla siebie, natomiast nasza prowincjonalna pod siebie.

    • 12 2

    • Przecież te "artykuły" to praktycznie przepisane bez jakiejkolwiek analizy informacje prasowe z poszczególnych stoczni.

      Stąd "seria" artykułów piejących z zachwytu o każdym remoncie w marsowych stoczniach. Holding Remontowej nie podtyka pismakom laurek do opublikowania na temat każdej bzdury, tylko po prostu pracuje...

      • 1 1

    • RMDC to porażka

      • 0 1

  • Brawo remontowa

    Tak trzymać - serce sie raduje jak człowiek widzi ile tam sie buduje !! A do
    knady to chyba pierwszy raz polski statek będzie dostarczony .

    stoczniowiec

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane