• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Saudyjski statek przypłynął po cysterny

VIK
11 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek.

Do gdańskiego portu znów zawitał statek saudyjskiego przewoźnika, firmy Bahri. Tym razem przybył po cysterny. To już kolejny regularny serwis oceaniczny Portu Gdańsk z Azją. Statki przewozić będą głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe.



Statki operatora Bahri będą w Gdańsku raz w miesiącu. Będą przewozić głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe. Decyzja armatora o włączeniu Portu Gdańsk do swojej siatki regularnych serwisów żeglugowych powiązana jest ściśle m.in. z realizacją dużego kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern, jaki jeden z czołowych producentów wagonów kolejowych w Polsce podpisał z saudyjskim operatorem kolejowym.

Czytaj też: Saudyjskie statki zawiną do gdańskiego portu

Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja.

Narodowy przewoźnik saudyjski, firma Bahri, specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz ładunków masowych suchych i od blisko 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji, zwłaszcza Półwyspu Arabskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, ale także północnej Europy. W tej chwili oprócz Gdańska statki armatora zawijają na zasadach regularności także do takich portów starego kontynentu jak Hamburg, Antwerpia, Bremerhaven, Rotterdam oraz Bilbao.

W ciągu ostatniego dziesięciolecia rodzimy eksport w ujęciu tonażowym ogółem wzrósł zgodnie z danymi Eurostat o 35 proc. Handel zagraniczny Polski w tym okresie zanotował dość duże wzrosty na kierunkach zamorskich, m.in. z takimi krajami jak Chiny, Indie, Irak, czy właśnie Arabia Saudyjska. Polskie produkty cieszą się szczególnym zainteresowaniem importerów z Azji, gdzie oprócz polskiej żywności wysoko ceniony jest także polski przemysł.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • (1)

    No i fajnie!

    • 36 0

    • i islamizacja znów, no nie, już od tej islamizacji mnie głowa boli :)

      • 3 5

  • (3)

    Fajne imv na zdjęciu.

    • 8 0

    • IMV (1)

      Nowy zakup

      • 2 0

      • Z demobilu 15 letnie ciągniki z BCT Gdynia

        • 0 0

    • Ciągnik Ro-ro z napędem na wszystkie kola

      • 0 0

  • Podobno wszystko zlikwidowali... (5)

    ... a tu proszę... coś produkujemy i jeszcze wysyłamy za granicę

    • 26 4

    • Podobno to chwalenie sie głupota jest teraz w modzie!! (2)

      Poszukaj gimbus sobie informacji jak wielkie były stocznie w trójmiescie i ile dziesiątek tysięcy zatrudniały ile i co produkowały!I dla kogo powstały falowce w Gdańsku!!

      • 7 2

      • Typowe myslenie z XIX wieku (1)

        Świat się zmienia. Siłą gospodarki nie jest już przemysł ciężki. Co z tego że jest mniej stoczni (mniej - bo gadka o rzekomej "likwidacji" to bzdury! Tak na prawdę padła tylko stocznia Gdańska i Szczecińska) za to np. świetnie rozwija się w Polsce IT, budujemy autobusy, pociągi, robimy meble, okna. Robimy inne rzeczy niż kiedyś, ale robimy. Nie ma molochów, do których trzeba dopłacać, ale są setki mniejszych, dochodowych, prywatnych firm i zamiast za darmochę wysyłać statki do ZSRR zarabiamy na wielu światowych rynkach.

        • 4 6

        • Zamiast eksportować za darmo do ZSRR, obecnie tyramy za darmo dla zachodnich koncernów. Niestety jednym i drugim silnego państwa nie zbudujemy.

          Co do produkcji i wydobycia to za autobusy, pociągi, węgiel i itp. płaci praktycznie podatnik więc to żaden "byznes"

          • 3 0

    • Bahri

      Bahri, to takie tamtejsze Polskie Linie Oceaniczne.

      • 1 0

    • to dzieki PIS

      to mati

      • 1 0

  • Powinni zabrać cysterny (5)

    z wodą w środku...

    • 10 4

    • Powiedz dlaczego. (4)

      • 1 2

      • On jest idiotą portalowym.

        • 5 2

      • Podobno tam brakuje wody.... (2)

        Dobrze by zarobili na wodzie a transport wody niemal za free.

        • 2 4

        • chyba słabo sie orientujesz w transporcie morskim (1)

          • 1 2

          • Sprytna uwaga, a tu już ekspert na nie i pręgieże...

            • 2 0

  • Wspaniala jednostka i wzbudza refleksje z przeszlosci, poniewaz (5)

    starsi stoczniowcy z naszej bylej Stoczni Komuny Paryskiej pamietaja dobrze ze my takze projektowalismy i budowalismy podobne jednostki w latach 79/80-tych. Dlaczego wiec teraz nie??? Statek Bahri Jeddah zostal zaprojektowany przez biuro konstrukcyjne Knud E. Hansen w Elsinore, Dania a zbudowany przez koreanska stocznie Hyundai Mipo Dockyard w Ulsan, South Korea.

    • 14 0

    • (2)

      Jeszcze w 2009 produkowaliśmy statki. Poniżej lista statków wybudowanych przez stocznię im. komuny paryskiej / stocznię Gdynia od 1952 do 2009

      http://www.stocznia.gdynia.pl/listarefer.php

      W sumie zbudowano 620 statków. Ostatni zwodowano w 2009 Samochodowiec "CSCC Europe" o pojemności 6000 samochodów.

      • 2 0

      • Ja mialem na mysli RoRo_wce bo tak jest sklasyfikowany (1)

        ten Bahri Jeddah. Pierwsze RoRo (B-484) bylo u nas w budowie gdzies w 1978 roku. Pewnie mielismy i inne osiagi tj. miedzy innymi gazowce. Piszac o tych naj bardziej skomplikowanych. To byly piekne czasy....

        • 2 0

        • a teraz to budujemy specjalistyczne statki "offshore" takie jak Heavy Lift Jack-Up, MPSV, PSV, AHTS, DSV, OSV, itd

          • 3 2

    • bo chińczyki robią te jednostki dwa razy taniej

      i cztery razy szybciej

      • 2 1

    • nie teraz unia musiała zlikwidowac konkurencje ze wschodu

      • 0 0

  • Kiedy jakiś artykuł o największych w europie suwnicach jakie postawili ostatnio w gdańskim DCT II?

    To aktualnie najwyższe konstrukcje w mieście

    • 15 6

  • niech Panstwo zaiwestuje i sami bedziemy plynac z naszym towarem

    Caly czas od kogoś cos bierzemy, placimy, kupujemy to co możemy sami miec.

    Dziwna polityka

    • 9 4

  • Statek z bratniej Kuby z ladunkiem pomaranczy

    • 3 2

  • Mam pytanie (2)

    Czy czarny kolor cystern w takim klimacie nie sprawi kłopotów? Chodzi mi o podgrzewanie ładunku na słońcu.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • 4 0

    • zależy co maja wozic, jesli oleje ciężkie lub asfalt to czarny pasuje jak ulał to dodatkowe podgrzanie

      takie też sa polskie cysterny

      • 9 0

    • zdaje się,że są tam wagony do przewozu ciekłej siarki. Wagony są pewnie podgrzewane i izolowane. Są też wagony do fosforu, którym to penie nie zaszkodzi. Malaturę wybrał klient, więc wiedział co robi.

      • 0 0

  • saudyjski statek po cysterny

    A powinien polski statek te cysterny wywozic.Gestia transportowa niestety nie nasza bo nie mamy juz własnej floty.....

    • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane