• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sejner i holownik. Wodowania w Gdańsku

VIK
19 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Grateful wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy. Grateful wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony sejner rybacki, a w stoczni Safe - również w Gdańsku - holownik do obsługi lotniskowców Royal Navy.



Sejner Grateful jest siódmą jednostką wybudowaną na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Umowa na budowę statku została podpisana niespełna rok temu podczas targów Danfish w Aalborgu. Grateful ma 69,95 m długości i 15 m szerokości. Jest siostrzaną jednostką jednego z pierwszych sejnerów zamówionych przez duńskiego klienta - statku Haugagut, który został zwodowany w sierpniu 2014 r. Grateful podobnie jak inne statki trałowe wyposażony jest w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy. Jednym z elementów wyposażenia tej jednostki jest ster azymutalny, którego nie było na poprzednim statku z serii.

Dla Stoczni Nauta było to czwarte wodowanie w tym roku. W zakładzie w Gdańsku trwają obecnie prace przy budowie siedmiu nowych statków, w tym dwóch w pełni wyposażonych. Harmonogram dostaw nowych statków zaplanowany jest do końca 2017 r. Specjalnością stoczni w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.

Również czwarte w tym roku wodowanie ma za sobą Zakład Budowy Statków Safe z Gdańska. Tym razem był to holownik Rotor Tug Art 80-32. Budowę zleciła Damen Shipyards Group, która z kolei otrzymała zlecenie od brytyjskiej grupy Serco. Holownik ma obsługiwać lotniskowce Royal Navy w ramach zlecenia na usługi holownicze i morskie z brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Holownik ma 32,9 m długości, 13,2 m szerokości oraz 4,8 m zanurzenia. Jego budowa trwała pół roku.

Stocznia Safe powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i za granicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
VIK

Miejsca

Opinie (34)

  • i koło się zamyka była stocznia i jest tyle że pod inną nazwą i innymi właścicielami i o to chodziło

    • 11 1

  • Remontowa (9)

    A w RSB cisza.... Nic nowego nie widac, to co jest w produkcji jest opóźnione tak że szkoda gadać...

    • 15 8

    • 2 promy mają ruszyć w grudniu, bodajże (2)

      Prawda to?

      • 1 4

      • Prawda

        • 2 2

      • Promiczki raczej

        Zamowione przez firme autobusowa z Londynu

        • 3 2

    • Rsb wlasnie rozwija skrzyfla (2)

      • 0 4

      • Chyba zwija !!! (1)

        • 4 1

        • rozwija skrzydła w nowej branży

          jak armator arktycznych kontenerowców nie odebranych przez Royal Arctic ze względu na półtoraroczne opóźnienie :)

          • 6 1

    • A co z Kormoranem? (2)

      Była feta, że zwodowany (niemiłosiernie pogięty) a teraz wrócił do RSB?

      • 1 2

      • (1)

        Ja pitole kolejny znawca.
        Termin zdania jest w listopadzie i doczytaj z jakiej grubości blachy jest zrobiony

        • 2 1

        • Nie trzeba było łoić przy spawaniu

          ...a trzymać się tego, co wymyślili spawalnicy. Potem nawet prostowanie nic nie dało. Ciekawe jak z brakiem magnetyzmu po tych zabiegach technologicznych?

          • 2 2

  • Polska w ruinie (5)

    Na szczęscie PiS "odbuduje" przemysł stoczniowy

    • 13 10

    • (4)

      nie mówi się przemysł stoczniowy tylko okrętowy, nazwa przemysłu pochodzi od produktu, czyli nie produkuje się stoczni tylko okręty => przemysł okrętowy.

      • 7 3

      • (3)

        chyba przemysł statkowy... bo okręt to jednostka wojskowa, a statek to jednostka cywilna

        • 3 4

        • (2)

          w marynistyce można tak to definiować, jednak statek to też okręt, stocznie budują nie tylko statki ale i też okręty, przemysł statkowy brzmi co najmniej dziwnie, zatem powinno się mówić przemysł okrętowy

          • 4 3

          • Co nie zmienia faktu. (1)

            Powiedzieli przecież, że odbudują "przemysł stoczniowy". O cokolwiek im chodziło problem w tym, ze prywatnie stocznie całkiem nieźle sobie radzą.

            • 0 1

            • że nie działasz w tej branży

              ...w przeciwnym razie wiedziałbyś, że takiego dna jak teraz to 8 lat temu nie było....

              • 2 2

  • ...że do obsługi lotniskowców, to...

    Informację, że ten holownik jest przewidziany do obsługi nowych lotniskowców Royal Navy znalazł i pierwszy opublikował PortalMorski.pl
    Wypada podawać źródło, jeśli się skorzystało z czyjejś pracy i know-how.

    Ten "rybak", to wcale nie sejner, tylko trawler.

    • 17 2

  • (3)

    Co to jest seiner?

    • 0 0

    • Sejner to rybak (2)

      do połowu okrężnicą

      • 1 0

      • ula (1)

        co to jest okrężnica?

        • 0 1

        • Okrężnica jest tam ,gdzie punkt G.

          • 3 2

  • Jak zwykle po fakcie...
    Dzięki.

    • 9 1

  • Ryba w temp 0 stopnia nie jest zywa

    Jw

    • 1 3

  • Informacja (1)

    Czy mozna dawac takie informacje Przed faktem? Syn jest zafascynowany statkami i takie wydarzenie to super atrakcja. Udalo nam sie trafic na 2 wodowania- jedno ogloszone przez Trojmiasto, na drugie czystym przypadkiem. Co jakis czas sprawdzam na roznych stronach czy beda wodowania ale takich informacji nie ma. Moze Trojmiasto zawarloby umowe z Remontowa aby wiedziec o tym wczesniej? Niech mieszkańcy miasta maja mozliwosc cieszyc sie ze stoczni i z tego ze mieszkaja nad morzem..

    • 15 0

    • tym bardziej, że zaraz splajtuje

      • 3 3

  • (3)

    Czekam na wodowanie Gawrona :)

    • 1 0

    • Czekaj, będzie odlotowo..

      • 4 0

    • Już było, i to co najmniej dwa razy.

      • 2 0

    • Ptaki

      Gawron należy do ptaków krukowatych a te na pewno ni potrafią pływać.Nie trzeba być ornitologiem żeby przewidzieć czym to się skończy.

      • 4 0

  • No ale jak to???? (2)

    Przecież polski przemysł stoczniowy sprzedano, rozkradziono, zrujnowano, zburzoni i zlikwidowano.... A on dalej cos buduje? Jak to możliwe???

    • 9 1

    • Co to za budowanie. (1)

      Trudno to nazwać przemysłem , to raczej przypadkowe rękodzielnictwo. Nie ma żadnego porównania np. do lat 70-tych ub. wieku .

      • 4 4

      • Ale zauważyłeś że mamy 2016 a nie 1970 i świat się zmienił?

        • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane