stat

290 mln euro na rozbudowę DCT

Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Nowy terminal, czyli DCT2, ma zostać ukończony w 2016 roku.
Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Nowy terminal, czyli DCT2, ma zostać ukończony w 2016 roku. mat.prasowe
Najnowszy artukuł na ten temat

MSC Gülsün - wielki kontenerowiec w DCT Gdańsk

Zakończono proces pozyskiwania finansowania na rozwój DCT Gdańsk. Grupa banków komercyjnych i wspierających rozwój zapewni 290 mln euro na rozbudowę DCT2 - drugiego głębokowodnego nabrzeża kontenerowego. Zamknięcie procesu finansowania wraz z ogłoszeniem NV Besix SA generalnym wykonawcą stanowi istotny krok w kierunku rozpoczęcia prac budowlanych.


Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów.
Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. mat.prasowe

Budowa drugiego nabrzeża w DCT Gdańsk, które do końca 2016 r. będzie gotowe na przyjęcie pierwszego statku, jest odpowiedzią na rosnący popyt na obsługę głębokowodnych statków oceanicznych w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Nowe nabrzeże o długości 650 m zwiększy zdolność przeładunkową terminalu dwukrotnie, z 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych) do 3 mln TEU rocznie w pierwszej fazie rozbudowy. Nowe nabrzeże będzie wyposażone w pięć suwnic STS oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy zdolny do obsługi statków o pojemności przekraczającej 18 tys. TEU.

- Zbliżamy się do ukończenia wstępnej fazy projektu, która bezpośrednio poprzedza rozpoczęcie prac budowlanych -
mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Wzrost zapotrzebowania na bardziej wydajne i ekonomiczne rozwiązania transportowe w regionie Morza Bałtyckiego, zdolne skutecznie konkurować z usługami w portach Europy Północnej, stał się głównym powodem podjęcia decyzji o rozbudowie DCT Gdańsk i otwarciu drugiego głębokowodnego nabrzeża.

Ważą po tysiąc ton każda, mają po 70 metrów wysokości i obsługują ogromne statki kontenerowe. Zobacz, jak pracują potężne suwnice STS w DCT Gdańsk.

Opinie (114) 5 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Paweł Olechnowicz

Funkcję prezesa zarządu Grupy Lotos pełnił przez 14 lat - od 12 marca 2002 roku do 13 kwietnia...