• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

290 mln euro na rozbudowę DCT

erka
10 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Nowy terminal, czyli DCT2, ma zostać ukończony w 2016 roku.

Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Nowy terminal, czyli DCT2, ma zostać ukończony w 2016 roku.

Zakończono proces pozyskiwania finansowania na rozwój DCT Gdańsk. Grupa banków komercyjnych i wspierających rozwój zapewni 290 mln euro na rozbudowę DCT2 - drugiego głębokowodnego nabrzeża kontenerowego. Zamknięcie procesu finansowania wraz z ogłoszeniem NV Besix SA generalnym wykonawcą stanowi istotny krok w kierunku rozpoczęcia prac budowlanych.


Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów.

Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów.

Budowa drugiego nabrzeża w DCT Gdańsk, które do końca 2016 r. będzie gotowe na przyjęcie pierwszego statku, jest odpowiedzią na rosnący popyt na obsługę głębokowodnych statków oceanicznych w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Nowe nabrzeże o długości 650 m zwiększy zdolność przeładunkową terminalu dwukrotnie, z 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych) do 3 mln TEU rocznie w pierwszej fazie rozbudowy. Nowe nabrzeże będzie wyposażone w pięć suwnic STS oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy zdolny do obsługi statków o pojemności przekraczającej 18 tys. TEU.

- Zbliżamy się do ukończenia wstępnej fazy projektu, która bezpośrednio poprzedza rozpoczęcie prac budowlanych -
mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Wzrost zapotrzebowania na bardziej wydajne i ekonomiczne rozwiązania transportowe w regionie Morza Bałtyckiego, zdolne skutecznie konkurować z usługami w portach Europy Północnej, stał się głównym powodem podjęcia decyzji o rozbudowie DCT Gdańsk i otwarciu drugiego głębokowodnego nabrzeża.

Ważą po tysiąc ton każda, mają po 70 metrów wysokości i obsługują ogromne statki kontenerowe. Zobacz, jak pracują potężne suwnice STS w DCT Gdańsk.

erka

Miejsca

Opinie (114) 6 zablokowanych

  • Brawo Gdańsk. (7)

    Teraz 290 mln euro,wcześniej 300 mln euro,to jednostkowo jedna z większych inwestycji gospodarczych w Polsce.

    • 42 10

    • wyciskacze (6)

      Szkoda ze nie piszą ze jeden z najlepiej rozwijających się portów w europie płaci jedne z najniższych stawek DOKEROM! !!

      • 36 5

      • Wstyd! (2)

        Ludzie od PR w DCT powinni dostać premię, bo świetnie się spisują, ale pogadajcie z pracownikami, bo są coraz bardziej rozczarowani wynagrodzeniami, brakiem dodatków za pracę w soboty, niedziele i święta, ciągłym byciu na stand-by'u. Zarząd powinien się wstydzić, bo pracownicy czują się jak tania siła robocza.

        • 17 5

        • zdezorientowany

          Ciężko nawet przytoczyć porównanie do chinczyka bo on ma większą pensje w terminalu może w Bangladeszu poszukam jakiś informacji

          • 0 0

        • Jak jest łamany kodeks pracy zgłoś sprawę do PIP zamiast jęczeć jak ci źle

          • 7 2

      • (2)

        "A na mieście mówią",że z 3-ki nie schodzicie.Prawda to?

        • 6 10

        • chyba brutto (1)

          zapytaj kogoś kto na luku pracuje jaką ma "3-kę", to się wścieknie, bo na oczy nie widział.

          • 14 3

          • 3-ke

            3-ke to ma chyba stania na mrozie

            • 5 2

  • Brawo! (4)

    Przybędzie podatków i miejsc pracy.

    • 50 10

    • Praca (2)

      Miejsca pracy moze i będą ale za jakie stawki... ! Żart a nie zarobek w tej firmie!

      • 25 9

      • Jesteśmy pokoleniem zarabiającym 2000zl a jak już ktoś ma powyżej to uchodzi za gornika:)

        • 1 0

      • Problem w tym wszystkim polega na tym ze to przestaje być smieszne a dyrekcja nadal nie widzi problemu, największym dowodem na to ze coś jest nie tak jest ilość osób na imprezie integracyjnej całe 12 osob na ponad 300 osób! !!!

        • 13 2

    • Dream Come True

      Kolejne 500 miejsc pracy za 2000zl wooow yamaha! !!

      • 22 11

  • profesor

    Jak spojrzymy na dane OECD, okazuje się, że poza Meksykiem, który odstaje od stawki, to Polska jest krajem o najniższych płacach. Do tego dochodzą jeszcze inne czynniki, np. w Polsce jest dużo trudniej otworzyć własną firmę niż w innych krajach. Także drodzy koledzy z dct trzeba walczyc o lepsze jutro. Pozdrawiam

    • 3 0

  • wszechwiedzacy

    Na podstawie waszych wpisów widać ze macie spory problem w waszej firmie. Jest to niestety problem całego naszego kraju, wszystko kuleje służba zdrowia, nauczyciele,kasjer biedronki/lidla itp itd. Niestety Tusk nas sprzedał i pozostało wyjechać albo walczyć o swoje. Ile można wegetować? Wiem że zasługujecie na godne wynagrodzenie.

    • 5 0

  • a ile Ci w biurach dostaja!? (2)

    To jest dopiero paranoja!

    • 2 2

    • "a te co sprzątają?! to jest dopiero paranoja"

      "a mihaw ile dostaje?! To jest dopiero paranoja"

      mihaw - kretyn?

      to chyba prawda.

      • 2 1

    • ile?

      Podziel się tą wiedzą.

      • 1 1

  • chciałbym... (1)

    chciałbym się doczekać artykułu w trójmieście.pl o zarobkach pracowników obsługujących terminale kontenerowe i inne spółki portowe w trójmieście. Zaznaczam iż chodzi mi o zarobki pracowników (zatrudnionych przez KADRY lub inne spółki podnajmujące pracowników) związanych bezpośrednio z przeładunkiem. Chciałbym żeby któryś z redaktorów napisał ile państwo traci na niezapłaconych podatkach i ile traci ZUS przez umowy zawierane właśnie przez te spółki, a najważniejsze ile traci pracownik na umowie zleceniu, gdzie nie ma ubezpieczenie ani składek zusowskich. Pytam się czy któryś z redaktor będzie miał odwagę i napiszę artykuł na ten temat. Czekam na artykuł.

    • 15 2

    • żaden

      i te podawanie zarobków w brutto, to mnie naprawdę wku...a

      • 3 0

  • Spora czesc pracownikow zalozyla na siebie plaszcz w postaci kredycik na 30 lat,ktory skutecznie zamyka usta i fizycznie daje efekt zombi.

    • 10 1

  • czy Szczrek wbije zęby w nabrzeże Steny ?

    • 3 0

  • DCT (3)

    Paradoks całej firmy polega na wycisku z pracowników jak największego nacisku na wynik i szybkość wszystkich operacji statkowych ,kolejowych i wewnętrznych a w zamian za prace i wysiłek oraz coraz lepsze wyniki co??? Nic !! To jest właśnie polska ......Motto całej firmy powinno być takie...Nikt nie może ci tyle dać ,co my możemy ci obiecać !!!! Może kiedyś się to zmieni w co wątpię ...Bo kryzys jest chyba wpisany na stałe w budżet firmy haha śmiechu warte :)

    • 33 9

    • Czarny Koń Zabija Nocą (1)

      Tyle w temacie

      • 10 0

      • pytanko

        Zygmunt masz pożyczyc stówke???

        • 14 0

    • dct

      Dają łyżeczka a zabierają chochla, jak największy zysk kosztem bardzo nisko opłacanego pracownika.

      • 15 2

  • Żenada. (2)

    Co z tego, że port zarobi jak wykwalifikowani pracownicy są traktowani jak tania siła robocza....

    • 51 13

    • I o to chodzi, gdyby nie tania siła robocza nikt by w tym kraju nie inwestował

      Dlatego skul ogon i do roboty na druga zmianę, nie zapomnij tylko zrobić kanapek do pracy z biedronkowego ścierwa

      • 5 7

    • co jest żenadą? że masz ciepłą wodę, komputer i pełną lodówkę?

      czego ci jeszcze potrzeba?

      • 4 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane