- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
5,5 tys. ton elementów wież wiatrowych w gdyńskim BCT
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zakończono rozładunek statku MV Port Maubert, który przywiózł około stu sztuk sekcji wież wiatrowych. To rekordowa liczba elementów do budowy farm wiatrowych, jaka jednorazowo została obsłużona w Gdyńskim Porcie. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton.
- Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka - mówi Dagmara Łuczka, rzecznik prasowy BCT. - Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton.
W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.
- BCT aktywnie zareagowało na bardzo perspektywiczny rynek energii odnawialnej, przygotowując się do przeładunków wież wiatrowych - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Te kontrakty zaczęliśmy niedawno i będziemy je dalej obsługiwać, w ten sposób uzupełniając podstawową działalność kontenerową. Bo dla nas najważniejszy jest ciągły wzrost przeładunków kontenerów na polski rynek oraz obecnie budowana sieć połączeń do Europy Środkowo-Wschodniej.
Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40 proc. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.
Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 .
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.
Więcej o pomorskiej gospodarce
W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Już nie Krynica jeszcze nie Davos - Sopot wykorzystuje walory nowego centrum i uroki nadmorskiego kurortu ; 500 tys. m.kw. pod dachem - Pomorskie Centrum Logistyczne szerzej otworzy polskie okno na świat, port gdański ; Prezydent legionistą - Legia Honorowa dla Pawła Adamowicza.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk jutro o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
Miejsca
Opinie (56)
-
2012-10-05 09:34
(3)
Nie znam się, ale czy ten statek nie jest "odrobinę " zniszczony?
- 8 2
-
2012-10-05 16:18
masz rację. nie znasz się
czy zakurzony telewizor jest zniszczony? To podobne pytanie w tej skali
- 1 0
-
2012-10-05 11:31
Statek ma 4 lata i jest w dość dobrej kondycji.
- 0 1
-
2012-10-05 09:56
Nie takie szroty pływają po oceanach.
Zwłaszcza w krajach Azjatyckich, ale też w Ameryce Pd. o Afryce nie wspominając, lub w jak w tym wypadku z nich do nas.
- 5 0
-
2012-10-05 15:55
A mieliśmy ponoć
-Własne siłownie budować
- 1 0
-
2012-10-05 10:35
Inspekcja Drogowa powinna natychmiast postawić wagę przed bramą BCT (3)
i złapać cwaniaków, którzy będzą transportowali ten ładunek z portu.
Rostowski nieżle się obłowi na karach i mandatach !- 11 13
-
2012-10-05 11:34
(2)
Chyba nie wiesz co piszesz. Tak ogromny projekt nie ruszy bez zezwoleń od GDDKiA. Szkoda czasu krokodyli
- 6 4
-
2012-10-05 11:42
(1)
brawo dla panow nie majacych pojecia o przewozie towarow ponadgabarytowych :)
- 7 4
-
2012-10-05 13:34
Polskie drogi na pewno niszczą samochody osobowe :-))
- 2 1
-
2012-10-05 13:23
(1)
Towar rozładować a ten wrak oddać złomiarzom i wszyscy będą zadowoleni. :)
- 1 1
-
2012-10-05 13:28
Mądra
decyzja , zrobią to szybciej jak na pakistańskich plażach !!!!
- 0 0
-
2012-10-05 12:00
Polskie firmy nie mają pracy (1)
A elementy wiatraków kupuje się w Chinach.
Co na to wicepremier, rolnik i strażak Pawlak?- 8 0
-
2012-10-05 13:27
Strażak
Pawlak Sam jest od ognia nie od rurowych wiatraczków !!
- 0 0
-
2012-10-05 12:37
około STU czy około STO sztuk?
"(...) ,przywiózł około STU sztuk sekcji wież wiatrowych (...)" Zdaje mi się że powinno być około sto ale może się mylę...
- 2 0
-
2012-10-05 07:31
latający hol-And-er (5)
Statek ten wygląda, jakby go całą trasę musieli holować ;-)
- 27 5
-
2012-10-05 12:30
przyrdzewiał nieco z zewnątrz, ale praktycznie ten statek jest nowy.
- 3 0
-
2012-10-05 07:43
Jaki port takie statki :) (2)
- 3 10
-
2012-10-05 08:56
ciamajdo wszedzie bedziesz wtykal swoje trzy grosze... (1)
... jaki intelekt taka dyskusja
- 7 2
-
2012-10-05 11:13
hahahhaaaaa, jak zabolało megalomana!
- 1 2
-
2012-10-05 08:47
Toć widać.
A nie widzisz na zdięciu że jeden go holuje a drógi pcha ?
- 0 1
-
2012-10-05 12:00
Właśnie dlatego wszystko pada!
Zalewa nas Chińszczyzna! nikt nie dba o rynek wewnętrzny! ciekawe dla kogo te siłownie wiatrowe sa sprowadzone? dla Polskiej firmy? nie sadze.
- 5 0
-
2012-10-05 10:32
mijałem ten statek
W ostatnią niedzielę na zatoce i nie wyglądał jakoś specjalnie źle :-)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.