• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,5 tys. ton elementów wież wiatrowych w gdyńskim BCT

erka
5 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT
Waga poszczególnych sekcji przeładowanych w BCT wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton. Waga poszczególnych sekcji przeładowanych w BCT wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton.

W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zakończono rozładunek statku MV Port Maubert, który przywiózł około stu sztuk sekcji wież wiatrowych. To rekordowa liczba elementów do budowy farm wiatrowych, jaka jednorazowo została obsłużona w Gdyńskim Porcie. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton.


Statek MV Port Maubert przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka. Statek MV Port Maubert przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka.

- Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka - mówi Dagmara Łuczka, rzecznik prasowy BCT. - Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton.

W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

- BCT aktywnie zareagowało na bardzo perspektywiczny rynek energii odnawialnej, przygotowując się do przeładunków wież wiatrowych - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Te kontrakty zaczęliśmy niedawno i będziemy je dalej obsługiwać, w ten sposób uzupełniając podstawową działalność kontenerową. Bo dla nas najważniejszy jest ciągły wzrost przeładunków kontenerów na polski rynek oraz obecnie budowana sieć połączeń do Europy Środkowo-Wschodniej.

Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40 proc. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.


Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.


Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Już nie Krynica jeszcze nie Davos - Sopot wykorzystuje walory nowego centrum i uroki nadmorskiego kurortu ; 500 tys. m.kw. pod dachem - Pomorskie Centrum Logistyczne szerzej otworzy polskie okno na świat, port gdański ; Prezydent legionistą - Legia Honorowa dla Pawła Adamowicza.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk jutro o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
erka

Miejsca

Opinie (56)

  • (3)

    Nie znam się, ale czy ten statek nie jest "odrobinę " zniszczony?

    • 8 2

    • masz rację. nie znasz się

      czy zakurzony telewizor jest zniszczony? To podobne pytanie w tej skali

      • 1 0

    • Statek ma 4 lata i jest w dość dobrej kondycji.

      • 0 1

    • Nie takie szroty pływają po oceanach.

      Zwłaszcza w krajach Azjatyckich, ale też w Ameryce Pd. o Afryce nie wspominając, lub w jak w tym wypadku z nich do nas.

      • 5 0

  • A mieliśmy ponoć

    -Własne siłownie budować

    • 1 0

  • Inspekcja Drogowa powinna natychmiast postawić wagę przed bramą BCT (3)

    i złapać cwaniaków, którzy będzą transportowali ten ładunek z portu.
    Rostowski nieżle się obłowi na karach i mandatach !

    • 11 13

    • (2)

      Chyba nie wiesz co piszesz. Tak ogromny projekt nie ruszy bez zezwoleń od GDDKiA. Szkoda czasu krokodyli

      • 6 4

      • (1)

        brawo dla panow nie majacych pojecia o przewozie towarow ponadgabarytowych :)

        • 7 4

        • Polskie drogi na pewno niszczą samochody osobowe :-))

          • 2 1

  • (1)

    Towar rozładować a ten wrak oddać złomiarzom i wszyscy będą zadowoleni. :)

    • 1 1

    • Mądra

      decyzja , zrobią to szybciej jak na pakistańskich plażach !!!!

      • 0 0

  • Polskie firmy nie mają pracy (1)

    A elementy wiatraków kupuje się w Chinach.
    Co na to wicepremier, rolnik i strażak Pawlak?

    • 8 0

    • Strażak

      Pawlak Sam jest od ognia nie od rurowych wiatraczków !!

      • 0 0

  • około STU czy około STO sztuk?

    "(...) ,przywiózł około STU sztuk sekcji wież wiatrowych (...)" Zdaje mi się że powinno być około sto ale może się mylę...

    • 2 0

  • latający hol-And-er (5)

    Statek ten wygląda, jakby go całą trasę musieli holować ;-)

    • 27 5

    • przyrdzewiał nieco z zewnątrz, ale praktycznie ten statek jest nowy.

      • 3 0

    • Jaki port takie statki :) (2)

      • 3 10

      • ciamajdo wszedzie bedziesz wtykal swoje trzy grosze... (1)

        ... jaki intelekt taka dyskusja

        • 7 2

        • hahahhaaaaa, jak zabolało megalomana!

          • 1 2

    • Toć widać.

      A nie widzisz na zdięciu że jeden go holuje a drógi pcha ?

      • 0 1

  • Właśnie dlatego wszystko pada!

    Zalewa nas Chińszczyzna! nikt nie dba o rynek wewnętrzny! ciekawe dla kogo te siłownie wiatrowe sa sprowadzone? dla Polskiej firmy? nie sadze.

    • 5 0

  • mijałem ten statek

    W ostatnią niedzielę na zatoce i nie wyglądał jakoś specjalnie źle :-)

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane