- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (51 opinii)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (25 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (67 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
AI gdańskiej firmy rozpozna nasz stosunek do marki
Technologia sztucznej inteligencji, która wskaże radość, hejt, a nawet potencjalne odejście klienta, opracowana została przez gdańską firmę SentiOne. Dzięki niej stworzyć można raport pokazujący emocjonalnie nacechowane wypowiedzi internatów na temat danych produktów czy usług.
Algorytmy informują również o kwestiach, które interesowały internautów najbardziej, ostrzegają o sytuacjach kryzysowych czy wskazują anomalie statystyczne. Po wskazaniu emocji wypowiedzi przydzielane są do jednej z trzech kategorii: nacechowane neutralnie, pozytywnie lub negatywnie. Dodatkowo algorytmy dzielą je na siedem kategorii semantycznych: opinia, doświadczenie klienta, sugestia, porada, reklama, hejt oraz potencjalny lead.
Dzięki temu można analizować emocje wokół poszczególnych tematów społecznych: debiut Allegro na giełdzie (mieszanka radości z rozczarowaniem), premiera gry Cyberpunk 2077 (radość, ale i niezadowolenie) czy też opinie na temat poszczególnych marek i produktów. Analiza AI sprawdzi się przede wszystkim w branżach takich jak bankowość, kosmetyki, telekomunikacja, ubezpieczenia, marki modowe lub FMCG.
Analiza emocji przez sztuczną inteligencję
Jak wygląda w praktyce analiza emocji przez sztuczną inteligencję? W maju 2020 r. w polskim Internecie wybuchł skandal, gdy okazało się, że teoretycznie szyte w Polsce T-shirty ekskluzywnej marki Veclaim, stworzonej przez influencerkę Jessicę Mercedes, tak naprawdę pochodzą od Fruit of the Loom, zagranicznego producenta tanich ubrań. Ponieważ sprawa wzbudziła dużo szumu i sprowokowała liczne, emocjonalne wypowiedzi, to właśnie na tym przykładzie SentiOne postanowił przetestować działanie nowej funkcji.
- Szukaliśmy takiego tematu, który pozwoliłby naszym algorytmom sztucznej inteligencji wyłapać jak najszersze spektrum emocji: od radości po smutek, niezadowolenie i złość - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne.
Skalę kryzysu, jaki dotknął markę Veclaim, obrazują emocje internautów - z aż 60 proc. wypowiedzi na ten temat przebijała złość, z 17 proc. smutek, a z 16 proc. rozczarowanie. Blisko 70 proc. wypowiedzi zostało zaklasyfikowanych jako opinie, 13 proc. jako opis doświadczenia, a 10 proc. jako sugestie. Mimo wielu negatywnych emocji, jakie wzbudziła sprawa, wypowiedzi hejterskich było stosunkowo niewiele - niecałe 1,5 proc.
Monitoring internetu wsparciem dla biznesu
Monitoring internetu lub social listening to proces zbierania i analizowania wszystkich wypowiedzi internautów na dany temat. Pozwala dokonać całościowej analizy, np.: jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano o firmie, ile procent kobiet i mężczyzn wypowiedziało się na dany temat, a nawet jakie emocje wzbudza dana marka w sieci czy w jakim kontekście wypowiadano się o danym wydarzeniu.
Źródłami takich wzmianek mogą być artykuły na popularnych portalach, blogi, komentarze na forach lub dyskusje w mediach społecznościowych. Dzięki temu marketerzy mogą dokładniej sprawdzić skuteczność swoich działań, określić swoją pozycję względem konkurencji i podjąć decyzję, w którą stronę skierować przyszłą komunikację.
Miejsca
Opinie (42) 5 zablokowanych
-
2021-03-07 14:07
grupka ludzi robi coś za co teraz mają płacone grube pieniądze ale jak to zostanie wdrożone setki tysięcy ludzi straci pracę, zmieni się podejście do klienta.
- 10 0
-
2021-03-07 23:01
Kolejny program do unicestwienia ludzkości
- 5 0
-
2021-03-08 05:25
oj ci co płaczą znajdą sobie nową prace , nowy zawód hłe...
zresztą może już niedługo nikt nie będzie pracował , jak pewna nacja.
- 0 0
-
2021-03-08 06:20
Zostaną najbatrdziej wpływowi i bogaci..
..eksterminacja ludzkości trwa..
- 1 0
-
2021-03-08 07:47
Po co mi to?
Mamy być "owcami podążającymi za wilkami?
- 1 0
-
2021-03-08 08:35
nie życzę sobie takiego gromadzenia moich danych (1)
- 0 0
-
2021-03-08 15:57
To spadaj z netu. Nic sienie zmieni bez wzgeldu na to co sobie zyczysz
- 0 0
-
2021-03-08 11:26
AI nie się trzyma z daleka ode mnie.
- 0 0
-
2021-03-08 15:56
ludzie, zamiast sie oburzac przestancie dokumentowac na portalach spolecznosciowych swoje zycie, grac w glupie gierki, ktore maja na celu zbieranie dodatkowych informacji o was.
- 2 0
-
2021-03-12 10:39
Informatycy i inzynierowie produkują sznur
... Na którym sami się powieszą.
Komputery będą się samoprogrsmowac a maszyny przejmą kontrolę.
Ich zawód nie będzie potrzebny szybciej niż wiele takich których praca fizyczna lub ludzkie talenty są bezwzględnie potrzebne.
Na razie jakość zycia spada i olbrzymia ilość życia ludzie marnują na internetowe pierdoły i bibeloty.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.