• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Activ przywróci do świetności wycieczkowiec "Marco Polo"

Robert Kiewlicz
27 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zbudowany w 1960 roku w niemieckiej stoczni Krögerwerft, statek wycieczkowy m/s "Marco-Polo" przewoził pasażerów po przybrzeżnych akwenach Morza Bałtyckiego. Zbudowany w 1960 roku w niemieckiej stoczni Krögerwerft, statek wycieczkowy m/s "Marco-Polo" przewoził pasażerów po przybrzeżnych akwenach Morza Bałtyckiego.

Statek pasażerski m/s "Marco Polo" został przekazany przez francuskiego armatora "La Compagnie du Nouveau Monde" z Bordeaux firmie Activ z Pszczółek w celu przeprowadzenia kompleksowego remontu.


Po zakończeniu prac, "Marco-Polo" popłynie do Francji i będzie  przewoził pasażerów po rzece Garonna, niedaleko miasta Bordeux. Po zakończeniu prac, "Marco-Polo" popłynie do Francji i będzie  przewoził pasażerów po rzece Garonna, niedaleko miasta Bordeux.

Zbudowany w 1960 roku w niemieckiej stoczni Krögerwerft, ten prawie 34 metrowy statek wycieczkowy, pływał przez 52 lata pod banderą niemiecką i przewoził pasażerów w przybrzeżnych akwenach Morza Bałtyckiego.

- Wymianie podlegać będzie ok. 10-15 proc. poszycia kadłubowego i części pokładu głównego. Zostanie zamontowany dodatkowy silnik wraz z dodatkową śrubą napędową. Kadłub zostanie wypiaskowany i wymalowany. Przebudowana zostanie część tarasowa i odnowione zostaną wnętrza - mówi Tomasz Pakos, kierownik przebudowy. - Całość ma sprawiać wrażenie stanu jak sprzed pięćdziesięciu lat, czyli będzie to klimat lat sześćdziesiątych.

Aktualny właściciel jednostki z Francji długo poszukiwał wykonawcy, który podjąłby się przeprowadzenia całkowitego remontu statku. Ostateczny wybór padł na firmę Activ z Pszczółek, która specjalizuje się w tworzeniu nowego wizerunku "zaawansowanych wiekiem" statków.

Activ zatrudnia prawie 200 osób. Główny zakład spółki znajduje się obok centrali w Pszczółkach. Działalność spółki skupia się na trzech obszarach: statki offshore, statki pasażerskie i jachty.

W czerwcu 2012 firma całkowicie odrestaurowała szkoleniowy szkuner S/Y "Helena" należący do Sail Training Association Finland. Firma zajmuje się także pracami wyposażeniowymi w systemie "pod klucz" na jednostkach z segmentu offshore, na statkach pasażerskich i jachtach.

Po zakończeniu prac, "Marco Polo" popłynie do Francji i będzie przewoził pasażerów po rzece Garonna, niedaleko miasta Bordeaux.

Opinie (24)

  • Stocznia nie musi być wielka

    ...w Holandii coś o tym wiedzą.
    Europka trochę za szybko oddała pole żółtkom z Chin i całej azjatyckiej reszcie; powoli takie nazwy, jak Wilton Fijenoord, Rotterdams(ch)e Drogdok, czy John Brown Shipbuilders idą w zapomnienie, a przecież Wilton zbudował nam ostatniego "Batorego", w Rotterdamie powstał m. in. sławny piąty "Rotterdam" HAL-u, a u Browna w Clydebank pobudowano trzy "Królowe"!!

    • 1 0

  • Coś ciężko nam uruchomić własny wycieczkowiec...

    ...a szkoda, bo pływanie choćby po Bałtyku to jest ale frajda!!!
    Sześć dych lat statki pasażerskie ppb pływały po Atlantyku, Pacyfiku i gdzie sobie kto nie zamarzył, a teraz co?... Prom to jednak nie to samo - i nie to samo wielgachna machina z całym miastem na pokładach. Jedno za ubogie, drugie za wielkie. Statkami pływają Norwegowie, Niemcy, Brytyjczycy, ba - Szwajcarzy (i to u siebie!!!) a w polskim piekiełku wciąż nic, tylko Smoleńsk, Katyń i takie tam. Starczy tego, bo wnukowie wam tego nie wybaczą!!
    Dlaczego nie pływamy między naszymi portami?? Dlaczego nie mamy reprezentacyjnego "pasażera", a imię "Polonia" nosi istne straszydło???!!!
    W kochanym Trójmieście aż huczy od pyskówek między ludźmi maleńkiego formaciku, aż huczy od sporów o kościółki, aż wre od różnych innych spraw rzędu czwartego do czwartej potęgi. Wypuszczono lekko z łap zadanie na sto parędziesiąt milionów Euro - remont "Rotterdama" - a wystarczyło dać mi znać i SAM WYTASKAŁBYM WAM CAŁY AZBEST NA WŁASNYM GRZBIECIE. Jestem za odesłaniem wreszcie w czortu pana Adamowicza i wszystkich jego ludzi, bo ta klika za parę lat zupełnie pogrąży miasto!! Zamiast tych pajaców proponuję postawić na urzędzie faceta z głową, który może doprowadzi wreszcie do budowy prawdziwego "pasażera" w Gdańsku. Po kiego diabła komuś stoczniowe dźwigi w roli dinozaurów i niemych świadków??? Zamiast budować niedorzeczne Muzea tego i owego - uruchomcie budownictwo "pasażerów". Na dobrą sprawę już "Star Clipper" powinien być nasz, ale nam wciąż bliższe od aktualnych są sprawy dawno przebrzmiałe. Wstydź się, morska stolico RP...

    • 0 0

  • ostrożnie z entuzjazmem

    firma zatrudnia do 5 stałych pracowników (KRS), lubi kłamać i nie wykonuje wyroków sądowych z zakresu prawa pracy

    • 0 0

  • Też chciałabym zareklamować swoją firmę w 3miasto.pl za free (3)

    • 42 6

    • to zrob cos dobrego i ciekawego, zamiast siedziec i bezmyslnie pisac ;)

      • 2 0

    • ja też:-)

      • 3 2

    • sądzę że nie za free

      • 11 2

  • Stocznia w Pszczółkach.

    Ale Stocznia chyba ma jakiś kawałek nabrzeża?

    • 0 0

  • activ

    Ten activ to podobno firma konktret i ze sie tak rozwija dajac prace tylko najlepszym fachowcom przeciez u nich pracuje sama elita stoczniowców wiem ze trudno sie tam dostac

    • 1 2

  • Więcej takich firm

    Bardzo dobra oraz wypłacalna firma. Zapewnia pracę na długie lata. Powodzenia w remoncie.

    • 7 0

  • Takie male g*wno chca remontowac a

    Costa Concordie chca najprawdopodobniej zezlomowac. Gdzie tu logika.

    • 2 3

  • To bardzo dobrze ze nasza stocznia

    nabierze doswiadczenia w remoncie statku pasazerskiego poniewaz po podniesieniu Costa Concordia bedzie juz wiedziala jak sie zabrac do roboty by ten wielki statek przywrocic do dawnej z przed katastrofy swietnosci i swietosci.

    • 0 2

  • wplyw na gospoadrke taki ze ja mam w koncu prace! (1)

    masz racje na portalu trojmiasto powinni ciagle pisac o Remontowej,Naucie,Critst ..bo jak juz redakcja napisze artykul o innej firmie ktora dobrze prosperuje,daje ludziom prace..ma przed soba przyszlosc to wkurza co? najpierw zapoznaj sie z profilem firmy a potem pytaj jaki ma to wpływ na gospodarkę wojewodztwa-ja ci powiem jaki? dzieki tej szalupie jak napisales ja mam robote i moge wykarmic rodzine..a wiem co to bezrobocie i dziekuje ze ja i moi kuple trafily wreszcie to porzadnej firmy

    • 3 4

    • Jozek krotka pamiec masz

      zapomniałeś ile stoczni tych budujących i remontujących statki było na wybrzeżu ??
      w twojej skali faktycznie remont malej krypy to wielkie wydarzenie , w skali województwa i regionu to nawet nie warto wspominać , a dawały (te stocznie ) prace nie tylko w trójmieście ale i w wielu małych miejscowościach - produkcja komponentów (pompy , oświetlenie , rozdzielnie , podzespoły instalacji i wyposażenia ) ale o tym ze doprowadzenie do upadłości tak wielu stoczni spowodowało drastyczny spadek poziomu życia w małych miastach się nie pisze

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane