- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (55 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (87 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (77 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych
Była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskich Linii Oceanicznych. Zastąpi ona Krzysztofa Adamczyka, członka Rady Nadzorczej delegowanego do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PLO. W ostatni piątek zakończono postępowanie konkursowe na stanowisko szefa PLO. Arciszewska obowiązki obejmie już od poniedziałku 23 grudnia 2019 roku.
- Powierzono mi wyjątkowo ważne zadanie - kierowanie Polskimi Liniami Oceanicznymi. Najbliższe miesiące będą wymagały ogromnego zaangażowania. Podczas spotkania z załogą omówimy najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania spółki i myślę, że wspólnie zaczniemy wyznaczać konkretne cele - poinformowała Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
Polityk PiS prezesem PLO
Dorota Arciszewska-Mielewczyk to była posłanka i senator Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach w 2019 bezskutecznie kandydowała do Senatu. Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego i na Wydziale Administracyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. W latach 1995-1996 pracowałam w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.
Jej przodkiem był Krzysztof Arciszewski, generał artylerii koronnej, admirał sił morskich holenderskich w Brazylii. Jej ojciec, Eugeniusz Arciszewski, był kapitanem żeglugi wielkiej, zginął 8 lutego 1997 w katastrofie morskiej statku "Leros Strength" w pobliżu wód terytorialnych Norwegii.
Mąż - Krzysztof Mielewczyk - był jednym z najbogatszych przedsiębiorców w województwie pomorskim. Prowadził firmę Polskie Pierze i Puch. W 2013 roku zginął w katastrofie śmigłowca.
Historia Polskich Linii Oceanicznych
Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, m. Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).
Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji oprowadziło i do skurczenia się floty PLO i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
PLO na rynku przewozów morskich
Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób), którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.
Miejsca
Opinie (498) ponad 50 zablokowanych
-
2019-12-21 11:00
Na Cypr z nią, tam gdzie kasę pochwała przed wierzycielami :D
- 43 4
-
2019-12-21 10:50
o tempora o mores
o kurka
- 20 3
-
2019-12-21 10:43
Incitatus Jarosława
tyle
- 25 4
-
2019-12-21 10:41
dopiero odzyskujemy i próbujemy odbudować to co zaostało zaorane
- 5 30
-
2019-12-21 10:29
nie wiadomo czy smiać się czy płakać... (1)
Kolejna smutna wiadomość dla Trójmiasta,
- 87 5
-
2019-12-21 10:36
Chyba dla ciebie
Ludzie z GDanska moga byc dumni, ze prezesem jest osoba z GDańska. Nie jak w ECS. jakis gosc z BErlina. Oszukujacy na lokalu socjalnym.
Zacznijcie najlepiej od siebie sprzatac.- 3 18
-
2019-12-21 10:24
(1)
A jest jeszcze jakieś liczące PLO na miarę poprzedniego? Teraz, to zmarginalizowana spółeczka i - jak widać - przechowalnia zmarginalizowanych polityków. Niech martwią się akcjonariusze o swoje aktywa, bo mnie to wisi, ale do dopóki, doputy nie będzie dokapitalizowywana z publicznych pieniędzy jak biznes niejakiego Rydzyka.
- 40 3
-
2019-12-21 10:32
nasza sprawa
NIestety, w pewnej konfiguracji kapitałowej są tam "nasze wspólne" pieniądze
- 5 0
-
2019-12-21 10:30
skala
Powiem tak jaka firma taki prezes. Dziwi mnie ,że nie została prezesem Lotosu czy energii.Wykształcenie tej ex wskazuje ,że byaby dobrym szefem turckfooda bo wydział administracji do tego przygotowywał ale też przygotowywal ludzi do bycia ochmistrzem a co to znaczy to marynarze wiedzą
- 45 4
-
2019-12-21 10:21
Brawo Arciszewska
Brawo Mielewczyk. Slaw nazwiska na ladach i oceanach.
- 13 49
-
2019-12-21 10:11
Panu wygląda jak podróba....
...naszej pani prezydent. Tylko na oko więcej lat i w stylu lat 70 (okulary)
- 39 7
-
2019-12-21 10:03
na czym ona sie zna? ale za to kogo zna! to priorytety żeby miec dobre znajomosci a dobra robote dostanie
- 79 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.