• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych. Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych.

Była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskich Linii Oceanicznych. Zastąpi ona Krzysztofa Adamczyka, członka Rady Nadzorczej delegowanego do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PLO. W ostatni piątek zakończono postępowanie konkursowe na stanowisko szefa PLO. Arciszewska obowiązki obejmie już od poniedziałku 23 grudnia 2019 roku.


Czy jest szansa na odbudowanie silnej polskiej floty handlowej?


- Powierzono mi wyjątkowo ważne zadanie - kierowanie Polskimi Liniami Oceanicznymi. Najbliższe miesiące będą wymagały ogromnego zaangażowania. Podczas spotkania z załogą omówimy najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania spółki i myślę, że wspólnie zaczniemy wyznaczać konkretne cele - poinformowała Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Polityk PiS prezesem PLO



Dorota Arciszewska-Mielewczyk to była posłanka i senator Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach w 2019 bezskutecznie kandydowała do Senatu. Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego i na Wydziale Administracyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. W latach 1995-1996 pracowałam w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

Jej przodkiem był Krzysztof Arciszewski, generał artylerii koronnej, admirał sił morskich holenderskich w Brazylii. Jej ojciec, Eugeniusz Arciszewski, był kapitanem żeglugi wielkiej, zginął 8 lutego 1997 w katastrofie morskiej statku "Leros Strength" w pobliżu wód terytorialnych Norwegii.

Mąż - Krzysztof Mielewczyk - był jednym z najbogatszych przedsiębiorców w województwie pomorskim. Prowadził firmę Polskie Pierze i Puch. W 2013 roku zginął w katastrofie śmigłowca.

Historia Polskich Linii Oceanicznych



Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, m. Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).

Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji oprowadziło i do skurczenia się floty PLO i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.

PLO na rynku przewozów morskich



Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób), którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.

Miejsca

  • PLO S.A. Gdynia, al. marsz. Józefa Piłsudskiego 1

Opinie (498) ponad 50 zablokowanych

  • Rotacja

    A pan poprzednik odszedł z sowitą odprawą,aby miał za co żyć przez lata,gdy PiS odejdzie w niebyt.

    • 65 5

  • na czym ona sie zna? ale za to kogo zna! to priorytety żeby miec dobre znajomosci a dobra robote dostanie

    • 79 3

  • Mialem wojskowa kategorie D,ale chetnie bym zostal cywilnym wiceministrem monu (4)

    Chcialbym sie troche posmiac z generalow,jak mi salutuja,trzaskaja obcasami stajac na bacznosc i czekajac,az ich poglaszcze jakims milym slowem:)

    • 70 5

    • niech zgadne? kategorie E.

      • 0 0

    • W instytucjach Duchowo-ideowych posucha

      tam się zgłoś ,będziesz miała satysfakcję i seksualnie się wyżyjesz .

      • 6 2

    • Skontaktuj się z Macierewiczem i Misiewiczem oni wiedzą jak to załatwić.

      • 10 0

    • A nie żal ci własnej d***?

      • 0 0

  • Żenujące... (1)

    • 76 5

    • osoba która ma w sobie tyle jadu, tak niesympatyczna, taki przekręt z śp mężem i z klucza dostaje stanowisko

      nie przejmujcie się, poleci za 3m-ce bo nie podoła a przyszłym współpracownikom wyrazy współczucia na ten czas...!

      • 8 0

  • Panu wygląda jak podróba....

    ...naszej pani prezydent. Tylko na oko więcej lat i w stylu lat 70 (okulary)

    • 39 7

  • (3)

    czy to sobowtór dulkiewicz?

    • 16 33

    • najwyrazniej (1)

      i rownie kompetetna

      • 3 10

      • Nie. To podróba. Marna :D

        • 7 1

    • raczej brzydszy doppelganger.

      • 9 0

  • Jakie statki (2)

    Jakie statki ma plo? Ma jeszcze roro z serii Włocławek Tychy etc. ? Czy kiedyś kupią nowy statek? Czy będą sami prezesi ?

    • 45 5

    • kupia. po to przyszła nowa prezes. zeby cos ruszyc malkontenci. (1)

      • 0 10

      • tylko pytanie czy tym czymś nie okaże się kaska spływająca do krewnych i znajomych królika

        • 3 0

  • Brawo Arciszewska

    Brawo Mielewczyk. Slaw nazwiska na ladach i oceanach.

    • 13 49

  • Przez rok pracowała w terminalu kontenerowym, brawooo!!!!! widać że się zna na statkach (2)

    • 91 5

    • a ty jak sie znasz? (1)

      bo ja budowalem i znam rysunek okretowy.

      • 1 13

      • Ja się znam tak, że umiem nazwać elementy statku. I odróżniam taki pływający od zatopionego.

        • 7 0

  • Na układy nie ma rady? (2)

    Tu PiS przesadził... i popłynie... w siną dal

    • 68 4

    • wdg bardziej przesadzilo pchajac dulkiewicz na stanowisko na ktorym sie centralnie gubi

      i nie zna.

      • 3 15

    • Ale do tego czasu kudłaty buldożer w niedobranych goglach

      zrobi swoje

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane