• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych. Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych.

Była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskich Linii Oceanicznych. Zastąpi ona Krzysztofa Adamczyka, członka Rady Nadzorczej delegowanego do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PLO. W ostatni piątek zakończono postępowanie konkursowe na stanowisko szefa PLO. Arciszewska obowiązki obejmie już od poniedziałku 23 grudnia 2019 roku.


Czy jest szansa na odbudowanie silnej polskiej floty handlowej?


- Powierzono mi wyjątkowo ważne zadanie - kierowanie Polskimi Liniami Oceanicznymi. Najbliższe miesiące będą wymagały ogromnego zaangażowania. Podczas spotkania z załogą omówimy najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania spółki i myślę, że wspólnie zaczniemy wyznaczać konkretne cele - poinformowała Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Polityk PiS prezesem PLO



Dorota Arciszewska-Mielewczyk to była posłanka i senator Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach w 2019 bezskutecznie kandydowała do Senatu. Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego i na Wydziale Administracyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. W latach 1995-1996 pracowałam w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

Jej przodkiem był Krzysztof Arciszewski, generał artylerii koronnej, admirał sił morskich holenderskich w Brazylii. Jej ojciec, Eugeniusz Arciszewski, był kapitanem żeglugi wielkiej, zginął 8 lutego 1997 w katastrofie morskiej statku "Leros Strength" w pobliżu wód terytorialnych Norwegii.

Mąż - Krzysztof Mielewczyk - był jednym z najbogatszych przedsiębiorców w województwie pomorskim. Prowadził firmę Polskie Pierze i Puch. W 2013 roku zginął w katastrofie śmigłowca.

Historia Polskich Linii Oceanicznych



Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, m. Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).

Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji oprowadziło i do skurczenia się floty PLO i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.

PLO na rynku przewozów morskich



Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób), którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.

Miejsca

  • PLO S.A. Gdynia, al. marsz. Józefa Piłsudskiego 1

Opinie (498) ponad 50 zablokowanych

  • Nie szanuję tej pani.

    To, że ma przodków związanych z morzem, nie znaczy się na tym zna i jest godna w ogóle zaufania. W Żukowie głównie pokazywała się na zdjęciach z imprez typu zawody OSP i turnieje kół gospodyń wiejskich. W niczym się nie angażowała w terenie. Nie odpowiadała na maile nawet z biura poselskiego.

    • 17 0

  • Komuna wróciła...

    Z tej nominacji nasuwa się wniosek, że prezes zarządu firmy nie musi posiadać żadnych kwalifikacji. Wystarczy protekcja polityczna. Czyli komuna w najlepszym wydaniu.

    • 16 0

  • Prima Aprilis ??? (1)

    Mam pytanko, Co sie stalo z poprzednim Prezesem PLO ???
    Jednym z najbardziej kompetentym i doswiadczonym w obecnym shippingu

    • 8 0

    • Na układy nie ma rady

      Musiał zrobić miejsce dla bardziej godnych tego stanowiska. Wszystko było zaplanowane tylko biedny Prezes dowiedział się ostatni.

      • 0 0

  • Koszmar baba

    • 11 0

  • To czupiradło do końca wykończy PLO ! !

    W Kartuzach nazywają ją królową lumpeksu ! Wyjątkowo wstrętny babsztyl, bezczelna kombinatorka ! Niedawno miała jeszcze 16 milionów długu ! Z jej zeznań podatkowych widać, że już prawie wszystko spłaciła ? Pozostaje pytanie z jakich dochodów ??? Jakoś skarbówka nie szuka zaległych podatków u niej ? Sekta PiC dba o tego typu "biznesmenów" z kontaktami na Cypr i potrafiącymi działać w karuzeli stanowisk ...

    • 8 0

  • Karuzela stanowisk w ruchu !

    Sekta PiC nie zapomina o swoich Miśkach, Piotrowiczach i Banasiach ! Im większa szuja tym cenniejszy ! Najważniejsze aby był bierny i wierny, no i jeszcze aby nie zapomniał o koncie pani Basi na Cyprze !

    • 3 0

  • Baba z ...

    długiem 16,5 miliona złotych !!!!! Świetne kadry PiS.

    • 9 0

  • a ile teraz to PLO ma statków ?

    bo z tekstu dowiedziałem się ile było 1951 i ile było pod koniec lat osiemdziesiątych,
    brakuje najważniejszej informacji ile statków jest teraz

    • 3 0

  • PL0

    Inaczej PL zero tak postrzegamy ta firmę jako absolwenci WSM

    • 4 0

  • Karuzela stanowisk kręci się ! Specjalność sekty PiC !

    16,5 miliona długu już niemal spłacone ? Tylko,że z jej oświadczeń skarbowych nie wynika aby miała czym spłacić to zadłużenie ! Pewnie teraz zacznie się wyprzedaż nieruchomości w PLO + premie +pójdzie w ruch karuzela stanowisk + ++ i jakoś to wszystko się zbilansuje !

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane