• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostrada morska z BCT do Skandynawii

erka
22 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT
Dzięki nowemu połączeniu BCT realizuje już drugą, obok korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, europejską ideę związaną z optymalizacją transportu międzynarodowego. Dzięki nowemu połączeniu BCT realizuje już drugą, obok korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, europejską ideę związaną z optymalizacją transportu międzynarodowego.

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni w ramach współpracy z firmą Erontrans zaczął prowadzić na terminalu kolejowym przeładunek kontenerów i naczep samochodowych, przewożonych na trasie Polska - Skandynawia. Pierwszy pociąg został obsłużony w BCT w weekend.



Nowe połączenie wpisuje się w koncepcję autostrad morskich promowanych przez Unię Europejską, a szczególnie w przygotowania w ramach VI Europejskiego Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.

Kontrakt z firmą Erontrans oznacza nowy rodzaj usług i rozszerza ofertę Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Kontenery i naczepy drogowe są przywożone z głębi Polski koleją, w BCT następnie są przeładowywane w systemie ro-ro i wtaczane na promy Stena Lines, aby kontynuować dalszą podróż do Szwecji. Wagony z kontenerami oraz naczepami samochodowymi przyjeżdżać będą docelowo do BCT trzy razy w tygodniu. Ładunki finalnie trafią również do Danii i Norwegii i w odwrotnej relacji ze Skandynawii
do Polski.

- W Europie działania intermodalne kojarzone są właśnie z wykorzystaniem kolei do przewozu naczep drogowych w ruchu dalekobieżnym, co w Polsce nie jest zjawiskiem częstym - twierdzi Piotr Frąckowiak, BCT Intermodal Manager. - Uruchomienie tego systemu przeładunków daje BCT szansę na obsługę nowych ładunków oraz stwarza możliwości wejścia na nowe rynki. Stawia nas na pozycji prekursora i lidera wyznaczającego standardy innym terminalom morskim działającym aktywnie na rynku polskich przewozów intermodalnych.
erka

Miejsca

Opinie (19) 6 zablokowanych

  • To znaczy, że DCT ma konkurencję ? (2)

    • 6 20

    • Nie to oznacza, że wreszcie BTC dogadało się ze Stena line (1)

      I teraz BTC zacznie wykorzystywać w większej mierze promy Stena Line.
      Obydwu firmom wyjdzie to na dobre. Bo dotychczas ich współpraca polegała na tym, że co jakiś czas jakiś prom rozwalił co nie co w BTC ;).

      DCT nie obsługiwało tego kierunku, więc to nie jest konkurencja, a poprostu uzupełnienie oferty w trójmiejskich portach.

      W głównej mierze, to odebraliśmy pewnie trochę transportu Szczecinowi lub Świnoujściu lub też Niemcom, wszystko zależy który z tych portów wcześniej to obsługiwał.

      Jest to bardzo dobra wiadomość, bo wzrasta znaczenie naszych portów w Trójmieście, a co za tym idzie więcej firm zacznie podąrzać za tymi zmianami.

      • 9 1

      • Z DCT do Gothenburga sie pływa.

        • 1 0

  • Jeżeli zwijamy częśc transopru Niemcom, czy innych krajom to bardzo dobra wiadomość. (1)

    Uprzedzając, nie jestem uprzedzony względem tej nacji, po prostu liczę na wzrost udziału naszych portów w obrocie towarów na terenie Europy.

    • 17 0

    • tu akurat żadnego transportu Niemcom nie zwijamy, więc do czego ta uwaga?

      • 0 0

  • Z tego powodu w DCT zebrał się chyba sztab antykryzysowy (1)

    • 9 7

    • Sztab antykryzysowy to niech zajmie się spałata kredytów, zeby kolejny armator nie musiał spłacać zoobowiązań i czyniąc siebie monopolistą. hahah

      • 2 5

  • (1)

    stena jakos musi splacic ta suwnice pewnie to za darmo robi a to co mial bct placic za transport to odlozy na nowa.pewnie w tym tempie za dziesiec lat kupia nowa,bo jak narazie to niemaja pieniedzy na naprawe tej uszkodzonej .bieda w tym bct.

    • 2 7

    • Biede to masz w portfelu. Póki co to wszyscy czekają na ubezpieczyciela aby wypłacił kase na naprawę, bo nikt z swoich pieniędzy robić nie będzie. Jedynie to Bct ma powiększać tą uszkodzoną suwnicę.
      Amen

      • 2 2

  • (1)

    a jakie beda premie za przeladunki dla operatorow?

    • 3 3

    • BCT

      a co? w BCT płac zasadniczych nie ma.

      • 0 1

  • Bravo, BCT wie co robi.

    • 3 2

  • uwaga!!

    jak donosi rzecznik prasowy BCT.koordynatorem a zarazem kierownikiem tego przedsiewziecia bedzie dlugoleni i zasluzony dla BCT pracownik p. Krzysztof Sieradzan

    • 0 0

  • (1)

    zaden port tego nieobslugiwal te kontenery sa ladowane w polsce meblami do ikea,wczesniej ten ladunek szedl pod plandeka eron tylko w ten sposob obnizyl koszta dla tego ladunku

    • 0 0

    • Ależ bardzo mądrze postąpił

      • 0 0

  • Co wy bredzicie? (2)

    Jacy prekursorzy? Na BTDG od dawna funkcjonuje takie rozwiązanie i to dwa razy w tygodniu odpływa statek załadowany takimi naczepami. Niestety BCT ma niedobór kontenerów i musi szukać innych form zarobku. I skąd macie to zdjęcie bo trochę stare jest i kontenerów maerska już dawno na BCT nie ma :)

    • 0 3

    • Debilu to Eron jest pomysłodawcą a BCT po prostu z tego rozwiązania korzysta bo ma tam Stene, więc nic nie szuka !!!!!! (1)

      • 1 1

      • Cóż za kultura :)

        A tak poważnie, które z moich stwierdzeń mija się z prawdą?
        Jak pomyślisz to napisz :)

        • 0 0

  • bct

    place zasadnicze sa ale od wiekszej liczby przeladowanych pudel sa premie.dla tego wejherowo opanowalo bct .pazerniaki tylko otym gadaja.ogolnie jest nowe przywitanie pracownikow ;operatorzy jak sie zmieniaja na sprzecie to nie mowia sobie czesc tylko jak tam premia wypracowana!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane