- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (62 opinie)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Autostrada morska z BCT do Skandynawii
Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni w ramach współpracy z firmą Erontrans zaczął prowadzić na terminalu kolejowym przeładunek kontenerów i naczep samochodowych, przewożonych na trasie Polska - Skandynawia. Pierwszy pociąg został obsłużony w BCT w weekend.
Nowe połączenie wpisuje się w koncepcję autostrad morskich promowanych przez Unię Europejską, a szczególnie w przygotowania w ramach VI Europejskiego Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.
Kontrakt z firmą Erontrans oznacza nowy rodzaj usług i rozszerza ofertę Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Kontenery i naczepy drogowe są przywożone z głębi Polski koleją, w BCT następnie są przeładowywane w systemie ro-ro i wtaczane na promy Stena Lines, aby kontynuować dalszą podróż do Szwecji. Wagony z kontenerami oraz naczepami samochodowymi przyjeżdżać będą docelowo do BCT trzy razy w tygodniu. Ładunki finalnie trafią również do Danii i Norwegii i w odwrotnej relacji ze Skandynawii
do Polski.
- W Europie działania intermodalne kojarzone są właśnie z wykorzystaniem kolei do przewozu naczep drogowych w ruchu dalekobieżnym, co w Polsce nie jest zjawiskiem częstym - twierdzi Piotr Frąckowiak, BCT Intermodal Manager. - Uruchomienie tego systemu przeładunków daje BCT szansę na obsługę nowych ładunków oraz stwarza możliwości wejścia na nowe rynki. Stawia nas na pozycji prekursora i lidera wyznaczającego standardy innym terminalom morskim działającym aktywnie na rynku polskich przewozów intermodalnych.
Miejsca
Opinie (19) 6 zablokowanych
-
2012-10-22 07:50
To znaczy, że DCT ma konkurencję ? (2)
- 6 20
-
2012-10-22 10:38
Nie to oznacza, że wreszcie BTC dogadało się ze Stena line (1)
I teraz BTC zacznie wykorzystywać w większej mierze promy Stena Line.
Obydwu firmom wyjdzie to na dobre. Bo dotychczas ich współpraca polegała na tym, że co jakiś czas jakiś prom rozwalił co nie co w BTC ;).
DCT nie obsługiwało tego kierunku, więc to nie jest konkurencja, a poprostu uzupełnienie oferty w trójmiejskich portach.
W głównej mierze, to odebraliśmy pewnie trochę transportu Szczecinowi lub Świnoujściu lub też Niemcom, wszystko zależy który z tych portów wcześniej to obsługiwał.
Jest to bardzo dobra wiadomość, bo wzrasta znaczenie naszych portów w Trójmieście, a co za tym idzie więcej firm zacznie podąrzać za tymi zmianami.- 9 1
-
2012-10-22 11:40
Z DCT do Gothenburga sie pływa.
- 1 0
-
2012-10-22 10:08
Jeżeli zwijamy częśc transopru Niemcom, czy innych krajom to bardzo dobra wiadomość. (1)
Uprzedzając, nie jestem uprzedzony względem tej nacji, po prostu liczę na wzrost udziału naszych portów w obrocie towarów na terenie Europy.
- 17 0
-
2012-10-24 21:44
tu akurat żadnego transportu Niemcom nie zwijamy, więc do czego ta uwaga?
- 0 0
-
2012-10-22 10:41
Z tego powodu w DCT zebrał się chyba sztab antykryzysowy (1)
- 9 7
-
2012-10-22 12:09
Sztab antykryzysowy to niech zajmie się spałata kredytów, zeby kolejny armator nie musiał spłacać zoobowiązań i czyniąc siebie monopolistą. hahah
- 2 5
-
2012-10-22 11:31
(1)
stena jakos musi splacic ta suwnice pewnie to za darmo robi a to co mial bct placic za transport to odlozy na nowa.pewnie w tym tempie za dziesiec lat kupia nowa,bo jak narazie to niemaja pieniedzy na naprawe tej uszkodzonej .bieda w tym bct.
- 2 7
-
2012-10-22 12:10
Biede to masz w portfelu. Póki co to wszyscy czekają na ubezpieczyciela aby wypłacił kase na naprawę, bo nikt z swoich pieniędzy robić nie będzie. Jedynie to Bct ma powiększać tą uszkodzoną suwnicę.
Amen- 2 2
-
2012-10-22 14:44
(1)
a jakie beda premie za przeladunki dla operatorow?
- 3 3
-
2012-10-23 12:51
BCT
a co? w BCT płac zasadniczych nie ma.
- 0 1
-
2012-10-22 17:49
Bravo, BCT wie co robi.
- 3 2
-
2012-10-22 17:53
uwaga!!
jak donosi rzecznik prasowy BCT.koordynatorem a zarazem kierownikiem tego przedsiewziecia bedzie dlugoleni i zasluzony dla BCT pracownik p. Krzysztof Sieradzan
- 0 0
-
2012-10-22 18:09
(1)
zaden port tego nieobslugiwal te kontenery sa ladowane w polsce meblami do ikea,wczesniej ten ladunek szedl pod plandeka eron tylko w ten sposob obnizyl koszta dla tego ladunku
- 0 0
-
2012-10-22 21:01
Ależ bardzo mądrze postąpił
- 0 0
-
2012-10-23 08:35
Co wy bredzicie? (2)
Jacy prekursorzy? Na BTDG od dawna funkcjonuje takie rozwiązanie i to dwa razy w tygodniu odpływa statek załadowany takimi naczepami. Niestety BCT ma niedobór kontenerów i musi szukać innych form zarobku. I skąd macie to zdjęcie bo trochę stare jest i kontenerów maerska już dawno na BCT nie ma :)
- 0 3
-
2012-10-23 18:03
Debilu to Eron jest pomysłodawcą a BCT po prostu z tego rozwiązania korzysta bo ma tam Stene, więc nic nie szuka !!!!!! (1)
- 1 1
-
2012-10-24 09:25
Cóż za kultura :)
A tak poważnie, które z moich stwierdzeń mija się z prawdą?
Jak pomyślisz to napisz :)- 0 0
-
2012-10-23 16:02
bct
place zasadnicze sa ale od wiekszej liczby przeladowanych pudel sa premie.dla tego wejherowo opanowalo bct .pazerniaki tylko otym gadaja.ogolnie jest nowe przywitanie pracownikow ;operatorzy jak sie zmieniaja na sprzecie to nie mowia sobie czesc tylko jak tam premia wypracowana!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.