• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

Wioletta Kakowska-Mehring
19 października 2023, godz. 10:30 
Opinie (161)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Firmy transportowe na 8 listopada zapowiadają manifestację, pracownicy narzekają na warunki pracy, a kontenerowce w kolejce stoją na redzie. Sytuacja w Baltic Hub jest coraz bardziej napięta.



O zatorach w największym terminalu kontenerowym na Bałtyku informowaliśmy na początku października. Władze Baltic Hub przyznały, że problem jest, a jednym z powodów jest brak pracowników.

- Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Statki czekają w kolejce do Baltic Hub Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Okazuje się, że problemy w Baltic Hub oznaczają też problemy dla firm transportowych. Do tego stopnia, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest. Ten planowany jest na 8 listopada. Ma na celu zwrócenie uwagi kierownictwa Baltic Hub na fatalną obsługę transportu drogowego, która - według PSPD - wynika z problemów pracowniczych w terminalu.



- Żądamy jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia "strajku włoskiego", zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom obsługujących BH, a przede wszystkim przeprowadzenia diametralnych zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy - czytamy w komunikacie Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
O co dokładnie chodzi? Jak informują kierowcy, na ładunek trzeba czekać, a do tego mierzyć się z nieprzystającym do obecnej sytuacji regulaminem wewnętrznym w Baltic Hub.

Jak informują kierowcy, okienka awizacyjne, potocznie nazywane "slotami", niejednokrotnie są blokowane przez Baltic Hub, co uniemożliwia podjęcie bądź złożenie kontenerów przez przewoźników. Działania takie nie są spowodowane większymi przeładunkami i większą liczbą samochodów wjeżdżających na terminal, a po prostu brakiem ludzi do pracy.

Baltic Hub. Aż 5 mln kontenerów w dwa lata Baltic Hub. Aż 5 mln kontenerów w dwa lata

- Równoczesne rozładowywanie statków i obsługa przewoźników przy braku rąk do pracy jest znacznie utrudniona. Okienka awizacyjne często trzeba rezerwować sobie dwa dni wcześniej, aby dostarczyć dany kontener na czas do odbiorcy. Takie awizacje nie zawsze są możliwe, bo albo kontener nie został jeszcze rozładowany ze statku, albo spedycja nie zdążyła odprawić celnie danego kontenera. Jeżeli już będziemy takimi szczęściarzami, że i kontener jest na placu, zwolniony celnie i udało nam się "ustrzelić" slot, to tu kolejna porażka, bo w porcie czekamy np. na załadunek 4 godziny. Nie ma znaczenia fakt, że Baltic Hub wydłużył godziny pracy, bo slotów jak nie było, tak nie ma. Przy jednym kontenerze to jeszcze można jakoś wytrzymać, ale firmy, które mają po kilka kontenerów do podjęcia, już nie wywiążą się z powierzonych zleceń na czas - informują nas przewoźnicy.


A długi pobyt na terenie Baltic Hub oprócz strat oznacza też duże utrudnienia, bo zgodnie z regulaminem obowiązuje zakaz wyłączania silnika podczas pobytu na terminalu (co wiąże się z kosztami), zakaz opuszczania kabiny w miejscu niedozwolonym, czyli na terenie całego terminala, zakaz używania telefonu, zakaz słuchania muzyki czy całkowity zakaz palenia wszelkiego rodzaju papierosów w kabinie. Jak twierdzą kierowcy, takie obostrzenia mają sens, gdy wjazd i załadunek trwa krótko, ale dziś z racji korków trwa to nawet 4 godziny.

Co na to władze Baltic Hub?

- System e-Brama działa poprawnie, ale nie ma nielimitowanej liczby slotów co godzinę, ponieważ jest to związane z podażą, którą mamy na danej zmianie. Czasami popyt może być wysoki, a sloty mogą nie być dostępne na zawołanie. Dlatego zawsze prosimy kierowców o planowanie wizyt z wyprzedzeniem. Obecnie średni czas obsługi wynosi 43 minuty od momentu wjazdu do wyjazdu z terminala. Czas ten zależy oczywiście od obciążenia sprzętu i personelu w danym momencie i czasami może być dłuższy lub krótszy. Nieustannie pracujemy nad dostosowaniem zarówno sprzętu, jak i zasobów ludzkich do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku i planujemy wydłużyć czas otwarcia bram o kolejne 12 godzin, aby udostępnić je 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - mówi Magdalena Jagła, koordynator ds. marketingu i komunikacji, Baltic Hub.
Jaką drogę przebywa paczka? Algorytmy w LPP Jaką drogę przebywa paczka? Algorytmy w LPP

A co z restrykcyjnym regulaminem?

- Istnieją zasady dla wszystkich osób wjeżdżających na terminal, które są niezbędne do dbania o zdrowie i bezpieczeństwo życia ludzkiego, co jest priorytetem we wszystkich naszych działaniach. Kierowcy powinni pozostać w swoich kabinach, z wyjątkiem określonych obszarów wyznaczonych do zamykania i otwierania tzw. twistloków, i powinni zachować czujność na cały ruch, który mamy w terminalu, a ograniczenie lub usunięcie czynników rozpraszających przyczynia się do bezpieczniejszego środowiska dla nich i wszystkich innych odwiedzających - dodaje Magdalena Jagła.
Sygnały o konflikcie zarządu z pracownikami Baltic Hub, o którym mówią firmy transportowe, dochodzą też do nas. Czy to prawda, że prowadzone są negocjacje płacowe z załogą?

- Nie komentujemy tak prywatnych i poufnych spraw - powiedziała krótko Magdalena Jagła.
"Gdynia" płynie do Gdańska

Niestety problemy widzą inni, czyli firmy transportowe, które zapowiadają manifestację pod Baltic Hub, a także armatorzy, których statki stoją w kolejce na redzie. Niektórzy decydują się na rozładunek w Gdyni. Tak zrobił już m.in. duński Mearsk.

Terminal kontenerowy w Gdańsku został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Armatorzy przeniosą się do Hamburga i tyle, Polacy niczego nie potrafią zorganizować (3)

    • 32 20

    • Szybciej to do Gdyni (1)

      Albo Świnoujcie jak zbudują. Z Hamburga to już uciekają do Bremerhaven i Wilhemshaven

      • 11 2

      • w Gdyni też dramat w GCT. Jedynie w BCT nie ma notorycznych problemów.

        • 9 5

    • Pluć na Polaków to umiesz, a coś poza tym sobą reprezentujesz?

      • 11 21

  • Skoro interes się kręci to dlaczego nie zapłacić pracownikom skoro to oni przyczyniają się do sukcesu? No i dlaczego nie można zainwestować w lepszą i szybsza obsługę? Tłumaczenie pani koordynator standardowe - wszystko dla dobra pracowników i jest dobrze.

    • 85 4

  • (2)

    Haha, polski standard: "nie ma ludzi do pracy". Przekładam zatem na język polski: nie ma ludzi do pracy(...) za śmieszna pensje w zamian za zasów w systemie zmianowym 7 dni w tygodniu... Pewnie jeszcze do tego pracownika okrada agencja pracy. Zgadlem?

    Znając też standardy naszych realiów rynkowych, to pewnie kombinują żeby przyoszczedzic na pracownikach, bo lepiej brać ludiz z Azji. Potem(standardowo) będzie seria afer i wypadków, bo uprawnienia mają kupione na bazarze w Mongolii.

    • 99 4

    • (1)

      Mongołowie to zacny Naród nie obrażaj ich tu

      • 4 0

      • I piją kobyle mleko.

        • 0 0

  • Niezłe żarty (7)

    " Obecnie średni czas obsługi wynosi 43 minuty od momentu wjazdu do wyjazdu z terminala. " chciałbym tam kiedyś czegoś takiego doświadczyć ;)

    • 64 3

    • Nie zawsze jest 1 Maj (3)

      Nie za pomnij ile pod rampami stoisz .Się nie podoba weź kredyt zmień pracę

      • 4 15

      • (2)

        temat jest inny, chodzi o pracę a nie o kredyt na M. Takiś cwaniak bo masz 28m/kw po mamusi w spadku a takich palantów jak Ty jest na tym forum sporo...

        • 1 1

        • PS. zapomniałem dopisać że chodzi Tobie o kredyt na M lub życie...ma mamy za co żyć ale nie wiemy jak u ciebie...

          • 0 0

        • Mieszkanie mam kupione za gotówkę

          Pracownik Portu

          • 1 3

    • 20 min co któryś (2)

      Ale nikt z was kierowców tego tu nie napiszę.Tylko to że stoickie po kilka godzin.Ilu stoi w złych lokalizacja a potem zdziwiony.

      • 3 0

      • Dokładnie, tak

        Pracuję na suwnicy placowej, zdarzają się kolejki spowodowane nawałem roboty, brakiem ludzi itp ale często gdy podjeżdża tir robię go od razu, stoi z 3-5 minut czekając jak wydam, i to jest czas faktycznej pracy nad jego zleceniem. Co robi później w placu, nie wiem ile czasu spędza na terminalu.

        • 0 0

      • To ja napiszę :) Wczoraj udało mi się wykręcić mój rekord. Od wjazdu do wyjazdu - 6 minut. Sektor blisko, suwnica czekała na moim polu, błyskawiczne złożenie. Tak, to się zdarza. Ale równie często zdarza się stać godzinę, półtorej, dwie...
        Czas oczekiwania w środku jeszcze idzie przeżyć. Gorzej z brakiem okienek, gdzie aktualnie normą jest, że na dobę do przodu wolnych slotów zupełnie brak. Jak tu zaplanować robotę?

        • 0 0

  • Ktoś był niedawno dumny z tego, że Polska odzyskała wpływy w Baltic Hub... (9)

    Nominaci PIS coś się rządzą, czy o co chodzi?

    • 35 14

    • HUB,Dct... (5)

      To samo było dziesięć lat temu mimo innej władzy.

      • 7 4

      • dziwne, bo to teraz słyszę o kontenerowcach na redzie (4)

        • 2 2

        • Ja nie tylko pierwszy raz słyszę, ale dopiero teraz po raz pierwszy widzę jak stoją (nigdy ich na redzie nie było) (3)

          a na spacerku po plaży jestem prawie codziennie

          Emeryt

          • 5 2

          • pytanie czy stoją ze względu na jakieś obstrukcje (1)

            czy po prostu terminal nie wyrabia z przeładunkiem. Widzę na co dzień terminal z okna i suwnice chyba 24 godziny na dobę chodzą

            • 3 1

            • Stoją z powodu awarii suwnic ,które miało miejsce wakacyjną porą plus narastającej ilości przeładunku

              • 0 0

          • To emerycie masz problem

            Ponieważ dość często stały statki w oczekiwaniu na wejście do DCT....

            • 3 2

    • ? (1)

      Polski Fundusz Rozwoju (30 proc.)

      • 2 1

      • nie narodowy?

        ;O)

        • 0 0

    • lada dzień będą pracowali za 5 zł/h, i nikt nie bedzie protestował

      • 4 2

  • Śmiech na sali (6)

    Kto doprowadził do takiego stanu?
    Osoby w zarządzie powinny się zastanowić nad zmianami w kadrze kierowniczej! Czas powiedzieć basta nepotyzmowi, w Polsce władza się zmieniła czas najwyższy i na porty!
    Nikt nie chce pracować? Za 10 złotych za godzinę przez 12+ godzin, stawka niewolnicza! inaczej nie da sie tego nazwać!
    Jak kiedyś pracownik dostał twis-lockiem po głowie to nawet apteczki nie było na terminalu. Nie wspomnę już o braku ubezpieczenia, sam musiał jechać na pogotowie! Żadnych świadczeń umowy śmieciowe. :/
    W dodatku DCT teraz planuje przestać przyjmować pociągi na 3 tygodnie! A następnie ograniczyć ich przyjmowanie do 60%.
    Coraz więcej armatorów ucieka do Niemczech, tam obsługa statku oceanicznych nie trwa 5 dni tylko 36h.

    • 33 13

    • O jakich 12 zł/h mowa? Bo tam się akurat płaci więcej.

      • 1 2

    • Do Spedytora (3)

      Czy cię Bóg opuścił.Jakie 10 zł.Nie znasz tematu to fermentu nie siej.

      • 8 4

      • GCT (2)

        W 2018 pracowałem na GCT w Gdyni stawka godzinowa wynosiła 14.50 z agencji

        • 0 0

        • I to była stawka za gdynie/gdańsk? To rzeczywiście wielka mi różnica

          • 0 0

        • U Konia Chyba

          • 4 1

    • ???

      W niemczech tez nie ma rozowo,ograniczyli ruch,bo pandemia,po pandemii nastepny ruch terminali tez nastepne ograniczenie,patrzac na to z boku to i im za bardzo nie chce sie pracowac,urzad celny w hamburgu?masakra,wszystkie kontenery maja przekroczone stezenie gazu,wietrzenie i pozniej rewizja gdzies na magazynie,chodzi o kase zeby sciagnac.....

      • 4 1

  • (2)

    Braki personalne wynikają w tej firmie właśnie z tych "prywatnych i poufnych spraw".
    Poza tym jak coś można ze szczegółami wyczytać w internecie, czy dowiedzieć się od pracowników portu to nie jest to poufne:-) Zresztą wysokość zarobków w Polsce nie jest tajna.
    Braki kadrowe będą dalej, tym bardziej jeśli odrzuca się aplikacje osób po 40-tce mimo doświadczenia w pracy w porcie, jak i przy przeładunkach w ogóle...

    • 51 3

    • A poufne juz nie jest

      Chwalenie się ile TEU zrobili...a ile ludzi na tym zarobiło? Fizycznych...

      • 1 0

    • Bzdura

      Nawet jak masz 60 lat to zostaniesz przyjęty

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Skończy się tym że ściągną ludzi z dalekiego wschodu. (13)

    Bo u nas nawet nie ma skąd wziąć kolejnych wyszkolonych do obsługi.

    • 38 18

    • To jest nieprawda. (6)

      Praca poza biurami ciężka i wymagająca mimo wszytsko pewnych umijętności. Nie do zaakceptowania faktem w wielu takich miejscach jest to, że pracownicy "fizyczni" chcą zarabiać więcej niż lalunie z biur...

      • 32 6

      • heh ty wiesz czym się zajmują te lalunie z biur? (5)

        i ile osób może pełnić podobną funkcję co one? Znasz biegle 2 jeżyki obce? Masz doświadczenie i kiwty? Super, nic nie stoi na przeszkodzie abyś aplikował na takie stanowisko. Jeśli nie masz to pracuj tam gdzie twoja wiedza i kwalifikacje na to pozwalają. Śmieszne jest takie przeżywanie że wyżej zarabiają więcej, tyle że ich praca jest x razy więcej warta niż twoja dla takiej firmy. Takie same narzekania są w wielu fabrykach jak fizyczni narzekają na inne działy, tyle że bez tych działów to mogli by się po 4 literach podrapać bo nic by nie zrobili i tu jest to samo.

        • 12 31

        • (2)

          To działa w obie strony. Praca fizyczna jest często wyniszczająca, często tez wymaga odpowiednich kwalifikacji, bo o ile każdy może kopać rowy to nie każdy umie dobrze spawać itp. Tak więc powinna być odpowiednio wynagradzana. Praca biurowa tez nie każda jest odpowiedzialna i trudna, skoro w slave street wystarczy znać trochę angielski i nie mieć żadnych studiów to czemu ma to być praca lepiej opłacana niż specjalistyczna fizyczna?

          • 30 0

          • Uwierz że specjaliści fizyczni zarabiają dużo

            często więcej niż w biurach, pracuję w przemyśle i wiesz kto najlepszymi furami jeździ w firmie? Spawacze. Pełna zgoda, że zarobki są za małe i w Polsce jest zbyt duża rozbieżność miedzy pensjami jak porównasz to np do Skandynawii, choć i tam przez i**otó*w w rządzie sytuacja się zmienia bo kolorowych nawpuszczali. Poza tym wile osób które wcześniej pracowało poza biurem jak trafia do biura dostaje pier*lca, to nie jest praca dla wszystkich i to samo w drugą stronę. Owszem fizycznie się nie narobisz (pomijając kilka godzin siedzenia na tyłku i gapieniu się w monitor, na czym też gały dostają) ale uwierz, że czasami jak musisz użerać się z wszystkowiedzącymi specjalistami od wszystkiego przez pół dnia, którzy nie rozróżniają stali od aluminium to też odczuwasz to psychicznie. W takich firmach jak wymieniłeś nie ma osób które znają tylko angielski, tam jak w każdym korpo musisz przejść rekrutacje czasami wieloetapową i mieć wiedzę np na temat zarządzania i inwestowania. Ktoś z łapanki albo na praktykach ma tam najniższą krajową lub nieco powyżej, zresztą poczytaj opinie i jakie stawki podają. Znajomy spawacz w PL zarabia 3-5 razy tyle na umowie o pracę....

            • 5 2

          • Widocznie fizycznych jest więcej na rynku pracy.

            Tu działa konkurencja - im bardziej pożądaną i unikalną pracę wykonujesz tym więcej jest warta. Nie wystarczy być w czymś dobrym, twoje umiejętności muszą być jeszcze potrzebne i musisz mieć małą konkurencję.
            No i jeszcze jedno - potencjalnemu pracodawcy musi zależeć na lepszym pracowniku. Często jest tak, zwłaszcza w firmach państwowych i urzędach, że są widełki i biorą tych, których wymagania mieszczą się w widełkach, nie tych którzy najlepiej wykonują swoją pracę.

            • 2 0

        • Ale

          On nie będzie pracować to firma padnie
          I lalunia z językiem będzie musiała szukać pracy

          • 5 3

        • Tyle tylko

          Że bez tych fizycznych też byście nic nie zarobili, oba działy są ze sobą powiązane i obie funkcje pracują na jedne dochody

          • 4 0

    • W Chinach terminale kontenerowego są automatyczne. Wykrzystuje się tam sztuczną inteligencję i roboty (3)

      A są tam największe porty na świecie

      • 3 3

      • Będzie i u nas. Spokojnie

        • 3 0

      • W chinach masz tez calkowity system inwigilacji (1)

        Przejdziesz na pasach na czerwonym i mandat bo system Ciebie rozpoznał np po chodzie

        • 5 0

        • I bardzo dobrze! Przy zielonym świetle się przechodzi a jak ktoś jest tak tępy, że nie ogarnia to mandat go nauczy.

          • 0 2

    • A wystarczy wejsc na strone baltic hub

      I zobaczyć kogo szukają :) nie dziwota ze nie ma ludzi do roboty.

      • 3 0

    • Smutne3miasto

      Z jakiegos powód północna Polska jest słabo zaludniona Tutaj nie tylko pogoda jest chłodna i wietrzna ale ludzkie temperamenty i małomiasteczkowy snobizm. Poza tym Trójmiasto nie ma nic do zaoferowania poza sezonem letnim, który trwa tutaj marne 2.5 miesiąca.
      Spędziłem tutaj ponad 8 lat, zaściankowość i dulszczyzna poraża na każdym kroku. Na to wszystko składa sie jeszcze kaszubskie cwaniactwo. Z przedwojennego Gdańska nie zostało już nic - ale ten przedwojenny nigdy polski nie był.

      • 0 3

  • stawki (3)

    Czy ktoś może podzielić się opinia na temat stanowiska młodszego planisty chciałem aplikować posiadam doświadczenie ale coś po tych głosach nie jestem pewny
    dziekuje

    • 5 4

    • (2)

      Zadzwoń , umów się , dowiesz się !

      • 2 15

      • z jednej strony tak natomiast (1)

        po co tracić czas jeśli na rozmowie powiedzą ze 4k na reke więc pytam

        • 15 2

        • Po co Tobie opinia osób anonimowych? Pojedź i sam się przekonaj. Chyba tyle czasu warto poświęcić, szukając zatrudnienia.

          • 1 3

  • (4)

    Widać że od kiedy rząd pisowski dorwal się do dct za pośrednictwem pfr to zrobiło się dziadostwo. To samo w stoczni crist.

    • 28 23

    • Tylko że Crist aktualnie leży w 90% w prywatnych rękach (1)

      I nikomu nie życzę tam pracy. Czekamy tymczasem na nowy rząd czyli rząd bankructw i biedy!!

      • 7 3

      • Wschod

        A za zadów Kota bez konta było ok ?? Jak zamykali kopalnie to CISZA jak zarąbali 40 000000 ? Cisza ? Najlepsza stadninę koni na swiecie zniszczyli ?? CISZA ?? rozjebali wsw nasze oczy CISZA ?? kolego brak słów Stocznie w Szczecinie też mieli otworzyć iiiii......? CISZA dalej myśl o kotach

        • 1 1

    • PIS jest tylko od jednego - okradania

      • 4 5

    • BH

      Pracowałem kiedyś w DCT powiem wam jedno wszystkim !! Pracującym czy Przewoźnikom .gorszego syfu i ilosci kapusiow (SB) w życiu nie widziałem prawie każdy z pracujących to karierowicz dla zejścia z AMV do wejścia na "dzrzewo" są w stanie podpier.....ć przyjaciela "kolegę"za awans .A nawiasem mówiąc ( wszyscy 5am zaczynali ) a teraz myślą że są BoGaMi .Brak słów żeby nie przewoźnicy których się Tam traktuje jak (brak takich skojarzeń) to by to całe DCT / BH nie było w stanie się utrzymać .Bo kto im wywiezie to wszystko z placu ??? Ale jak to w Polsce bywa Podpierdolimy i Słońce..Pozdrawiam wszystkich byłych ,obecych i przyszłych pracowników bh .brak szacunku wobec siebie polacy .n.k

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane