• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Balticon i gdyński port stworzą zaplecze kolejowe

VIK
15 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot.

Balticon, operator ruchu kontenerowego i Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA stworzą zaplecze kolejowe dla nowego Centrum Logistycznego w gdyńskim porcie. Już podpisano list intencyjny w tej sprawie. Centrum powstanie w pobliżu dwóch terminali kontenerowych BCT i GCT.


W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum. W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum.
Powstające Centrum Logistyczne Powstające Centrum Logistyczne

Zgodnie z porozumieniem, gdyńska firma Balticon zobowiązała się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez zarząd portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne zmniejszenie kosztów obsługi kontenerów oraz skrócenie czasu ich transportu.

- Dostrzegamy konieczność budowy centrum logistycznego i olbrzymie znaczenie tej inwestycji dla regionu, dlatego też chcemy partycypować w jego powstaniu i późniejszym rozwoju. Podpisanie listu intencyjnego z ZMPG SA daje Balticonowi duże możliwości zagospodarowania infrastruktury kolejowej na dzierżawionym terenie oraz prawo do serwisowania kontenerów dla klientów nowej inwestycji - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA. - Nasi wieloletni gdyńscy partnerzy: armatorzy APL, CMA CGM i OOCL sygnalizowali nam zapotrzebowanie na obsługę dodatkowego wolumenu kontenerów w ruchu kolejowym. Cieszymy się, że będziemy mogli szybko i profesjonalnie odpowiedzieć na ich potrzeby związane z intensywnym rozwojem przewozów kolejowych w rejonie Portu Gdynia.

Ta inwestycja wpisuje się w główne kierunki rozwoju portu, które związane są z obsługą drobnicy w kontenerach, na promach i statkach ro-ro. Posiadane tereny pod inwestycje w sferze logistyki zlokalizowane w Porcie Zachodnim stanowią o atrakcyjności portu dla wciąż rozwijającej się w tym obszarze bazy klientów i inwestorów. Wśród nich są dziś oprócz Balticon SA m.in. Rolls-Royce, Terramar Spedycja Międzynarodowa, Morska Agencja Gdynia, MOSTVA, BCT. Planowane nakłady inwestycyjne zarządu portu na lata 2012-2014 to ponad 450 mln zł. Inwestycja w zaplecze kolejowe dla nowego centrum logistycznego pochłonie około 13,5 mln zł.

- Powstanie centrum logistycznego w znaczący sposób wpłynie na wzrost zainteresowania armatorów naszymi usługami. Z kolei współpraca z naszym wieloletnim partnerem - Balticonem, największym w Polsce dostawcą serwisu kontenerowego - pozwoli na dalszy wzrost dostępności portu od strony zaplecza. Zamierzamy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej, by przystąpić do efektywnej eksploatacji nowego centrum logistycznego - mówi Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA.
VIK

Miejsca

Opinie (29) 2 zablokowane

  • Zróbcie, ale dopiero

    po prywatyzacji PKP Cargo. Niech od razu prywatny zarobi.

    • 1 3

  • Brawo GDYNIA !!! To już koniec portu w gdańsku. (3)

    betonom opadła kopara - bezcenne

    PS
    Za chwilę to samo będzie z lotniskami :)

    • 14 20

    • flame makerom dziękujęmy

      idź spać dzieciaku

      • 11 0

    • response

      Słoneczko, to nie tak, bo populacja w Gdańsku jest 2 razy większa. Kolokwialnie ujmując, to mniej więcej tak jakbyś porównywał osiągnięcia Niemiec i Austrii

      • 0 0

    • Lotnisko w Gdyni to chyba dla motolotni. Za sto lat nie doścignie Rębiechowa. Poza tym, jest dużo inwestycji w gdańskich portach. Poszukaj, poczytaj, wtedy się podniecaj.

      • 0 0

  • Port Gdynia nie potrafi stworzyć nic nowego (3)

    Gdańsk buduje centrum lolgistyczne to Gdynia też musi to naśladować.
    Gdańsk buduje terminale kontenerowe dla dużych statków to Gdynia zaraz usiłuje zrobić to samo.

    • 14 28

    • Tak, tak, a świstak siedzi bo sreberka były kradzione.

      • 8 3

    • (1)

      Terminal to akurat Gdańsk zmałpował po Gdyni ;) Trochę obiektywizmu...

      • 7 4

      • A gdzie jest w Gdyni głębokowodny terminal kontenerowy ?

        • 4 5

  • czyli jeszcze więcej tirów w centrum Gdyni. Juz teraz estakada jest zapchana (2)

    a co bedzie po rozbudowie?

    • 7 17

    • Przenieść Stena Line do Gdańska

      Biznes i praca są od kontenerów, nie od plandek na promach

      • 4 4

    • to jest po to by odciążyć drogi i rzucić kontenery na kolej

      • 5 1

  • Lotnisko, centrum logistyczne i rozbudowa terminali w Gdyni (2)

    Już teraz są korki na zjazdach i wjazdach estakady. Co z nowymi połaczeniami drogowymi ? Przeciez na lotnisko lub do magazynu trzeba w rozsądnym czasie dojechać, bo inaczej nie ma to wiekszego sensu ekonomicznego.
    W dzisiejszych czasach liczy się przede wszystkim czas i dobrze rozbudowana infrastruktura drogowa.

    • 9 2

    • Rysiu Krauze jakoś na lotnisko dotrze, dla niego jednego nie ma po co budować nowej drogi. (1)

      A co do portu to pomysł z pomyślunkiem, kolej jest najlepszym rozwiązaniem tutaj. Po prawdzie nie musi nawet rozwozić kontenerów po Polsce, starczy, że wywiezie je z miasta a dalej niech się dzieje co chce, jak chcą mogą sobie je na tiry załadować.

      • 2 0

      • Jeżeli kontenery miały by być rozwożone koleją to na Puckiej przed szlabanami będzie korek do Makro na Hutniczej

        • 1 0

  • Droga Czerwona koło elektrociepłowni, łącząca się z OPAT- em

    Rozładują korki na estakadzie Kwiatkowskiego

    • 15 0

  • prezesiki po 30 tys zł (5)

    nowe kontrakty, umowy i podwyżki pensji.
    Natomiast karaluchy na dole umowy śmieciowe i brak pracy... Do tego juz nawet posiłki profilaktyczne zimą nie dla operatorów sztaplarek :)

    • 5 11

    • (2)

      weż się lepiej do roboty

      • 3 1

      • (1)

        koncepcyjnej :-)

        • 2 1

        • a co to????

          wiesz chociaż co to słowo znaczy he?

          • 0 0

    • zimy jeszcze nie ma

      Facet bredzisz - kiełbasa Ci nie smakuje, becet nie będzie Ci fundował jedzenia.

      • 0 1

    • he

      kierownictwo niech weźmie się za robotę a nie zajmują tylko stanowiska,poniektóry nie mają pojęcia poco tam są,żal mi pana panie prezesie,ŻAL.

      • 0 0

  • Ciekawe za czyje pieniadze???

    Bo port caly byl zbudowany za podatnikow pieniadze

    • 2 0

  • Panie dariuszu ! Stoimy murem za arturem !:)

    • 1 1

  • balticon (1)

    balticon ?pan prezes niech najpierw zrobi porządek z ludźmi na swoich depotach (ruszy d*pę za swojego biurka lub sprzed kominka w domu wieczorem)większego chamstwa u buractwa nigdzie niema jak na depotach balticonu.tam ludzie pracują za kare lub mysla ze sa bogami .w gdyni juz trzeba zlozyc podanie w trzech egzemplarzach i dolaczyc zdjecie zeby wydali lub zdjęli kontener.spróbuj to zrobić w Gdańsku tam to jest mistrzostwo w nocy to lepiej niezajezdzac po 23 bo na dziendobry dostajesz zjoby a źle spojrzysz to postoisz nawet do rana póki depot był na hutniczej jakoś to wygladalo bo byli pod oknami prezesa a teraz to maja to gdzieś !!!!! a o kierowcach balticonu to lepiej niegadac wml i cala polska.jaka firma tacy pracownicy !!!

    • 10 3

    • prawda

      przedewszystkim pożądek z kierownictwem,dla coniektórych nie jest to odpowiednie stanowisko,zwykli pierdzący w stołek bez kompetencji i nieodpowiedzialni ludzie.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane