• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Balticon i gdyński port stworzą zaplecze kolejowe

VIK
15 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot.

Balticon, operator ruchu kontenerowego i Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA stworzą zaplecze kolejowe dla nowego Centrum Logistycznego w gdyńskim porcie. Już podpisano list intencyjny w tej sprawie. Centrum powstanie w pobliżu dwóch terminali kontenerowych BCT i GCT.


W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum. W ramach porozumienia z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, Balticon SA zobowiązał się do intensywnego wykorzystania zaplecza kontenerowego nowego centrum.
Powstające Centrum Logistyczne Powstające Centrum Logistyczne

Zgodnie z porozumieniem, gdyńska firma Balticon zobowiązała się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez zarząd portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne zmniejszenie kosztów obsługi kontenerów oraz skrócenie czasu ich transportu.

- Dostrzegamy konieczność budowy centrum logistycznego i olbrzymie znaczenie tej inwestycji dla regionu, dlatego też chcemy partycypować w jego powstaniu i późniejszym rozwoju. Podpisanie listu intencyjnego z ZMPG SA daje Balticonowi duże możliwości zagospodarowania infrastruktury kolejowej na dzierżawionym terenie oraz prawo do serwisowania kontenerów dla klientów nowej inwestycji - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA. - Nasi wieloletni gdyńscy partnerzy: armatorzy APL, CMA CGM i OOCL sygnalizowali nam zapotrzebowanie na obsługę dodatkowego wolumenu kontenerów w ruchu kolejowym. Cieszymy się, że będziemy mogli szybko i profesjonalnie odpowiedzieć na ich potrzeby związane z intensywnym rozwojem przewozów kolejowych w rejonie Portu Gdynia.

Ta inwestycja wpisuje się w główne kierunki rozwoju portu, które związane są z obsługą drobnicy w kontenerach, na promach i statkach ro-ro. Posiadane tereny pod inwestycje w sferze logistyki zlokalizowane w Porcie Zachodnim stanowią o atrakcyjności portu dla wciąż rozwijającej się w tym obszarze bazy klientów i inwestorów. Wśród nich są dziś oprócz Balticon SA m.in. Rolls-Royce, Terramar Spedycja Międzynarodowa, Morska Agencja Gdynia, MOSTVA, BCT. Planowane nakłady inwestycyjne zarządu portu na lata 2012-2014 to ponad 450 mln zł. Inwestycja w zaplecze kolejowe dla nowego centrum logistycznego pochłonie około 13,5 mln zł.

- Powstanie centrum logistycznego w znaczący sposób wpłynie na wzrost zainteresowania armatorów naszymi usługami. Z kolei współpraca z naszym wieloletnim partnerem - Balticonem, największym w Polsce dostawcą serwisu kontenerowego - pozwoli na dalszy wzrost dostępności portu od strony zaplecza. Zamierzamy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej, by przystąpić do efektywnej eksploatacji nowego centrum logistycznego - mówi Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA.
VIK

Miejsca

Opinie (29) 2 zablokowane

  • prezesiki po 30 tys zł (5)

    nowe kontrakty, umowy i podwyżki pensji.
    Natomiast karaluchy na dole umowy śmieciowe i brak pracy... Do tego juz nawet posiłki profilaktyczne zimą nie dla operatorów sztaplarek :)

    • 5 11

    • (2)

      weż się lepiej do roboty

      • 3 1

      • (1)

        koncepcyjnej :-)

        • 2 1

        • a co to????

          wiesz chociaż co to słowo znaczy he?

          • 0 0

    • he

      kierownictwo niech weźmie się za robotę a nie zajmują tylko stanowiska,poniektóry nie mają pojęcia poco tam są,żal mi pana panie prezesie,ŻAL.

      • 0 0

    • zimy jeszcze nie ma

      Facet bredzisz - kiełbasa Ci nie smakuje, becet nie będzie Ci fundował jedzenia.

      • 0 1

  • balticon (1)

    balticon ?pan prezes niech najpierw zrobi porządek z ludźmi na swoich depotach (ruszy d*pę za swojego biurka lub sprzed kominka w domu wieczorem)większego chamstwa u buractwa nigdzie niema jak na depotach balticonu.tam ludzie pracują za kare lub mysla ze sa bogami .w gdyni juz trzeba zlozyc podanie w trzech egzemplarzach i dolaczyc zdjecie zeby wydali lub zdjęli kontener.spróbuj to zrobić w Gdańsku tam to jest mistrzostwo w nocy to lepiej niezajezdzac po 23 bo na dziendobry dostajesz zjoby a źle spojrzysz to postoisz nawet do rana póki depot był na hutniczej jakoś to wygladalo bo byli pod oknami prezesa a teraz to maja to gdzieś !!!!! a o kierowcach balticonu to lepiej niegadac wml i cala polska.jaka firma tacy pracownicy !!!

    • 10 3

    • prawda

      przedewszystkim pożądek z kierownictwem,dla coniektórych nie jest to odpowiednie stanowisko,zwykli pierdzący w stołek bez kompetencji i nieodpowiedzialni ludzie.

      • 0 0

  • Balticon?to te przekręty które wydymał niejaki Nalepa z Serenity na 9baniek?

    haha Szmid ty się lepiej już nie bierz za żaden interes bo tylko smrÓd po nich pozostaje a twoje słupy muszą szybcikiem likwidować konta na "fejsbuczkach" i goldenlinach. Do dziś wasze małoletnie słupy muszą się ukrywać w cieniu.

    P.S
    Gdzie jest Justyna K.?:-)

    • 6 1

  • suchara

    Co Ty za glupoty gadasz o pracy depotu w Gdansku? Ilekroc tam zajezdzam w nocy (a zdarza sie to czesto) to nie mam najmniejszego klopotu z obsluga.. wiadomo chlopaki w nocy sa zaspane, ale nigdy nie czekalem do rana!!! max.10 minut, ewentualnie ciut dluzej jak bylo wiecej aut!! przestancie pisac glupoty...

    • 4 2

  • Brawo GDYNIA !!! To już koniec portu w gdańsku. (3)

    betonom opadła kopara - bezcenne

    PS
    Za chwilę to samo będzie z lotniskami :)

    • 14 20

    • Lotnisko w Gdyni to chyba dla motolotni. Za sto lat nie doścignie Rębiechowa. Poza tym, jest dużo inwestycji w gdańskich portach. Poszukaj, poczytaj, wtedy się podniecaj.

      • 0 0

    • response

      Słoneczko, to nie tak, bo populacja w Gdańsku jest 2 razy większa. Kolokwialnie ujmując, to mniej więcej tak jakbyś porównywał osiągnięcia Niemiec i Austrii

      • 0 0

    • flame makerom dziękujęmy

      idź spać dzieciaku

      • 11 0

  • nowa maszynka do mielenia

    cieniasów z arki i bałtyku

    • 1 0

  • Lotnisko, centrum logistyczne i rozbudowa terminali w Gdyni (2)

    Już teraz są korki na zjazdach i wjazdach estakady. Co z nowymi połaczeniami drogowymi ? Przeciez na lotnisko lub do magazynu trzeba w rozsądnym czasie dojechać, bo inaczej nie ma to wiekszego sensu ekonomicznego.
    W dzisiejszych czasach liczy się przede wszystkim czas i dobrze rozbudowana infrastruktura drogowa.

    • 9 2

    • Rysiu Krauze jakoś na lotnisko dotrze, dla niego jednego nie ma po co budować nowej drogi. (1)

      A co do portu to pomysł z pomyślunkiem, kolej jest najlepszym rozwiązaniem tutaj. Po prawdzie nie musi nawet rozwozić kontenerów po Polsce, starczy, że wywiezie je z miasta a dalej niech się dzieje co chce, jak chcą mogą sobie je na tiry załadować.

      • 2 0

      • Jeżeli kontenery miały by być rozwożone koleją to na Puckiej przed szlabanami będzie korek do Makro na Hutniczej

        • 1 0

  • Panie dariuszu ! Stoimy murem za arturem !:)

    • 1 1

  • Ciekawe za czyje pieniadze???

    Bo port caly byl zbudowany za podatnikow pieniadze

    • 2 0

  • czyli jeszcze więcej tirów w centrum Gdyni. Juz teraz estakada jest zapchana (2)

    a co bedzie po rozbudowie?

    • 7 17

    • to jest po to by odciążyć drogi i rzucić kontenery na kolej

      • 5 1

    • Przenieść Stena Line do Gdańska

      Biznes i praca są od kontenerów, nie od plandek na promach

      • 4 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane