• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Belgijska firma zbuduje DCT II

VIK
1 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

Wybrano projektanta i wykonawcę nowego głębokowodnego nabrzeża w DCT. Została nim belgijska firma N.V. Besix. Nowy terminal ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.



DCT II będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma potrwać 18 miesięcy.

Czytaj też: Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku

Grupa Besix, której największą spółką zależną jest N.V. Besix, prowadzi duże projekty portowe, infrastrukturalne i drogowe. Wśród największych inwestycji Grupy można wymienić rozbudowę portu Las Raffan w Katarze, budowę nabrzeża i pogłębianie portu Sohar w Omanie, wybudowanie nowych ścian nabrzeża i pogłębienie Port Amazone Rotterdam w Holandii, czy rozbudowę Portu Zeebrugge w Belgii. Jako partner konsorcjum, N.V. Besix był odpowiedzialny za modernizację terminalu South Hook LNG w Wielkiej Brytanii. Warty ponad 250 mln euro projekt obejmował wyburzenie istniejących konstrukcji, remont i modernizację nabrzeża, a także budowę nowego, 200-metrowego przedłużenia pirsu z dwustronnymi stanowiskami cumowniczymi. Firma działa na terenie Europy, Północnej i Centralnej Afryki, Bliskiego Wschodu, Środkowej Azji i Australii.

Z kim wygrała rywalizacje o DCT II belgijska firma? Na krótkiej liście obok N.V. Besix znalazło się jeszcze konsorcjum złożone z Bilfinger Construction GmbH, Bilfinger Infrastructure, Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych i Korporacji Budowlanej Doraco, konsorcjum złożone z OHL, Sociedad Anónima Trabajos y Obras (SATO), Soletanche Bachy International oraz konsorcjum PBD, czyli Per Aarsleff A/S, Budimex, Dredging international.

Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk, dzięki któremu w I fazie projektu terminal zwiększy swoją zdolność przeładunkową do 3 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych), będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w 5 suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Zgodnie z harmonogramem prac budowlanych nabrzeże ma być gotowe do końca 2016 r. To jednak nie koniec. W planach jest jeszcze kolejna, trzecia faza rozbudowy DCT. Jednak na razie nie zdradzono szczegółów.

Zobacz, jak potężne suwnice ładują kontenery na statek

VIK

Miejsca

Opinie (78) 3 zablokowane

  • (2)

    Świetna wiadomość dodatkowe miejsca w obozie DCT:) Z takim nastawieniem do pracowników zwolnieniami i kwitami niedługo zabraknie cv by wypełnić drugi stalag..

    • 20 8

    • (1)

      A ja tam lubię tą pracę może mało płacą ale jest wesoło, a o to w tym chyba chodzi ŻYJEMY PO TO ŻEBY PRACOWAC Polish dreams come true.

      • 0 2

      • hahah lubie te prace mimo, ze malo placa

        rozumiem mieszkac z rodzicami i jedyna twoja rozrywka to piwko przed blokiem? ile tak pociagniesz? 5-10lat?

        • 0 0

  • UWAGA NA TĘ FIRMĘ!! (22)

    Jeśli jesteś ambitną osobą i myślisz, że za ładnym szyldem kryje się szansa rozwoju, to niestety tak nie jest. Omijajcie DCT szerokim łukiem, chyba, że lubicie pracować w atmosferze powszechnej frustracji. Zarządzanie zasobami ludzkimi rodem z feudalnego średniowiecza.

    • 24 18

    • (4)

      Dzisiaj pracujesz jutro juz nie ... pozdro dla operacyjnego

      • 14 4

      • ZA SŁABI (3)

        byliście widocznie albo takie same lewary, bo zwolnienia.fałszywe sie brało bo chciało się mieć troche wolnego od pracy, albo jak ludki z solidarności, którzy swoje socjalistyczne postulaty chca w pracy wprowadzać.

        • 7 16

        • (1)

          Pracuj dalej za 2 tysie na reke jak Ci to odpowiada :)

          • 7 6

          • W dodatku bez perspektyw..., 2 tysie do usranej smierci!!!!!

            • 1 0

        • wole socjalizm(choć nie wiem gdzie ty widzisz w działalności związku socjalizm) od komunizmu i ubeckich przesłuchań , donosów i klepanie po plecach za p************ie kolegów , każdy ma teczkę , milicja jeździ po placu i cię kontroluje , jak nie donosisz to prezes ci powie że nie jesteś pracownikiem godnym zaufania , wymuszanie zeznań przeciwko pracownikom żeby mieć podstawy do zwolnienia . I ty jesteś normalny , ja bym się poszedł przebadać na twoim miejscu u psychiatry

          • 0 0

    • (15)

      Sam zwolniłeś się wczoraj po restrukturyzacji działu i w ten sam dzień kiedy odchodzisz z Firmy, obrzucasz ją mięsem...
      Bardzo niemądrze palić za sobą mosty...

      • 9 9

      • A gdzie tu obrzucanie mięsem? (14)

        Prawda w oczy kole? Może napisałem nieprawdę? Jak chcesz mogę wejść w szczegóły, ale czy naprawdę zależy Ci na praniu brudów na forum? A ze swoją opinią na temat "Firmy" nie kryłem się i od jakiegoś miesiąca, wyrażałem ją wszem i wobec. Odchodząc dokładnie opisałem w kadrach (i nie tylko) dlaczego to robię i powiedziałbym to każdemu z Prezesem na czele. A, że dyrektora na ten przykład zupełnie nie zainteresowało czemu odchodzę, to tylko utwierdziło mnie w przekonaniach na temat jego osoby i kpiąco-lekceważącym stosunku do pracowników. Nie rozumiem więc Twoich argumentów. Miałem odczekać miesiąc, może dwa zanim ośmielę się wyrazić negatywną opinię na temat "Firmy"? A może w ogóle nie mam prawa wypowiedzieć się negatywnie na temat byłego pracodawcy?
        A co jest mądre, a co nie, to nie będziesz mi dawać rad. Na razie przeszedłem do lepiej płatnej pracy, bliżej domu i wreszcie będę pracował w swoim zawodzie. A w łunie tego spalonego mostu jeszcze długo się będę ogrzewał, więc szykuj się na dalsze "rzucanie mięsem" na wielce szanowną "Firmę".
        PS: jeśli również Twojego autorstwa są słowa o lewych zwolnieniach, to proszę bardzo - mogę przedstawić Ci wszystkie wyniki moich badań, łącznie z MRI kręgosłupa. W "Firmie" na pewno jest jeszcze do mnie numer telefonu. Zadzwoń, jeśli masz odwagę:)

        • 10 10

        • Kolego!!! (5)

          Może troche pokory . przyszedłeś pracować i odrazu chciałbyś zostać prezesem ?? Żałosne... miałem styczność z Tobą i twoja wiedza nie pokrywała się z Twoimi umiejętnościami!!!

          • 9 5

          • "i twoja wiedza nie pokrywała się z Twoimi umiejętnościami!!"

            Ze co? Nie poniemajet

            • 3 6

          • Beka z ciebie (3)

            Zdajesz sobie sprawę, że to co napisałeś jest totalnie nielogiczne.

            • 2 6

            • Mówisz Beka ? (1)

              Haha fajnie Masz. Tylko jak na automatyka to Ty nie wygladaleś !

              • 9 3

              • Fajnie mam

                Po pierwsze ogarnij, jak się uzywa znaków interpunkcyjnych. Po drugie ogarnij, w którym wątku, co piszesz, bo chyba się trochę pogubiles. Po trzecie opisz proszę, jak wyglada automatyk, bo jestem niezmiernie ciekaw... Jakies znaki szczególne na ciele? I wytlumacz, jeśli łaska, co miałeś na myśli pisząc, że "moja wiedza nie pokrywa się z umiejętnościami".

                • 2 7

            • Do nieautomatycha z Chwaszczyna

              do tego jeszcze sam lajkujesz swoje posty... żałosne...

              • 1 2

        • smród (7)

          a dobrze byś się czuł jeśli by tobie tak posmrodzić o tobie i twoich umiejętnościach w firmie, w której pracujesz w chwaszczynie?

          • 1 4

          • Proszę bardzo. (2)

            Śmiało, chociaż przyznaję, że moje umiejętności w zmianach kół ciągników nie były zbyt wielkie, alez drugiej strony nie czuję się tym jakoś specjalnie zażenowany, bo papiery mam na automatyka, nie mechanika. Moich umiejętności w zakresie wyksztalconego zawodu nie miałem okazji nigdy sprawdzić...

            Ps: ciekawe jest to, ze wszyscy jak jeden mąż mówicie jak to jest zle i jaki dyrektor jest niefair, a przychodzi co do czego to mnie hejtujecie za to, że napisałem, co myślę. Nic zlego o was tylko o tym, jak firma traktuje ludzi ktorzy maja ambicje na cos wiecej w zyciu niz dokretki kol. Naprawde zenada. Pozdrawiam, Jarząbki!

            • 3 8

            • Automatyk?? (1)

              A co było z twoim silnikiem trójfazowym na wciągarce. :p może warto wrócić do szkoły średniej a nie szczycić się ,,niby'' studiami skoro nie wiesz jak się zarabia kable....!!

              • 9 1

              • Co ty bredzisz?

                Z jakim silnikiem? Najwięcej co ja w DCT robiłem na silnikach to ewentualnie szczotki wymieniałem... I nie przypominam sobie, żebym się "szczycił" studiami! A na studiach, czy w liceum nie uczą zarabiania kabli lol:D Z resztą nauczyłem się tego w jakieś hmmm 5 minut - żadna filozofia...
                BTW ciągle czekam na akt odwagi z twojej strony i ujawnienie swoich personaliów, bo jak na razie siejesz jakieś insynuacje sprzed monitora i na tyle cię stać!

                • 0 4

          • I naprawdę zapraszam cię do mojej nowej firmy... (3)

            Wpadnij, posluchamy twoich rewelacji. Ja przy okazji dowiem się kim jesteś...

            • 2 6

            • Twojej Firmy? (2)

              To nieźle się dorobiłeś w tym DCT.
              Kończ panie, wstydu oszczędź...

              • 1 2

              • Ty tak na serio, czy tylko udajesz? (1)

                1. Naucz się czytać ze zrozumieniem
                2. Jeśli już porywasz się na cytowanie klasyka, którego i tak pewnie nie czytałeś to wiedz, że powinno brzmieć to: "Kończ waść, wstydu oszczędź"

                • 0 6

              • żal

                nie kłóć się z idiotą bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem

                • 0 0

    • Jest to najlepszy opis odzwierciedlajacy opis tej firmy. POPIERAM!!!!!!!

      • 1 1

  • T2

    No i pięknie. Ruszamy z tym koksem... Za parę lat przytrzemy nosa tym co w nas nie wierzyli. ;-)

    • 8 7

  • randeWuUUU

    Kolejne 500 miejsc pracy za 2000zl !!!!!!!

    • 14 2

  • super firma

    W nawiązaniu do spotkań które odbyły się w lipcu, wracając do pamietnych słów wypowiedzianych przez naszego Pana dyktatora Prezesa 'z uwagi na kryzys musimy zaciskac pasa...' zastanawiam się nad jednym, po kiego czorta rozbudowywać terminal?!? Po co?? A tak na poważnie do ludzi pracujących w tej firmie przejzyjcie na oczy robią nas w konia ilekroć rozmowy dotyczą podwyżek, godnej premii( w przypadku lukowego 70zl za miesiac! !! Wow) wmawiają nam kity. No ale my dalej swoje 40 ruchów na palke. Panujący strach przez zastraszanie ludzi idealna polityka.

    • 10 2

  • kochani polscy debile

    terminal DCT jest własnościa funduszu z Australii i oni decydują, kto ipo co będzie rozbudowywał ich Terminal. Dotarło?

    • 4 2

  • Nadmierne koszty

    Witam,

    Projekt zrobiono w formule zaprojektuj i zbuduj, która generuje nadmierne koszty budowy oraz maksymalizuje zyski Wykonawcy. Przyczyn zapewne na to jest kilka.

    1. Brak wiedzy i fachowości personelu technicznego DTC - kierownik projektu jest mechanikiem, nie będącym specjalistą od budownictwa, a w szczególności budownictwa morskiego
    2. Małe doświadczenie w prowadzeniu projektów, a właściwie to jego brak
    3. Faworyzowanie zachodniego kapitału przez DTC, projekt będzie grantem unijnym, wiec wszystko jedno ile będzie kosztował ?
    4. Lenistwo.

    Cóż, śpiewać każdy może, budować i leczyć ludzi także.

    Mimo wszystko, życzę Gdańskowi, aby nie było tam takich historii jak przy budowie Gazoportu w Świnoujściu.

    cc

    • 2 7

  • nie polska firma rozbuduje nie Polski port ..rodacy wszystko w porząsiu .... (1)

    ..podbijajcie kartę i do roboty tylko to nam pozostało.......

    • 1 1

    • Szkoda tylko że nie wiąże się to z płacą z zachodnimi normami tylko głodówka polska .

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane