• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biała flota ma zniknąć sprzed Zielonej Bramy

Maciej Korolczuk
14 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rejsy statkiem na Wyspę Sobieszewską
Wiosną jednostki cumujące dotychczas przy Zielonej Bramie będą musiały znaleźć sobie nowe miejsce. Wiosną jednostki cumujące dotychczas przy Zielonej Bramie będą musiały znaleźć sobie nowe miejsce.

Cumująca od lat przy Zielonej Bramie i Wyspie Spichrzów Żegluga Gdańska musi znaleźć nowe miejsce dla swoich statków. To efekt piątkowego spotkania z władzami miasta, które na zmianę lokalizacji dały czas do wiosny przyszłego roku. - To straszliwy cios, to dla nas być albo nie być - mówi Jerzy Latała, właściciel białej floty ŻG.



Gdzie powinny cumować turystyczne statki?

O decyzji władz miasta właściciele statków cumujących przy nabrzeżu przy Zielonej Bramie dowiedzieli się w piątek rano. Wiceprezydent Gdańska Alan Aleksandrowicz poinformował, że wiosną biała flota musi zniknąć sprzed Wyspy Spichrzów.

W pobliżu nowych hoteli i restauracji powstaje kładka dla pieszych, a statki z jednej strony ograniczają widok na nowe budynki, z drugiej - zdaniem władz miasta - przyczyniają się do degradacji znajdującego się już teraz w złym stanie technicznym Długiego Pobrzeża.

- To było pierwsze z cyklu spotkań, jakie zaplanowaliśmy w sprawie koniecznego remontu Długiego Pobrzeża. Sygnalizujemy, że stan nabrzeża wymaga gruntownego remontu lub wręcz przebudowy od Bramy Zielonej do Targu Rybnego. Kluczowe, i na to będziemy kłaść szczególny nacisk, jest bezpieczeństwo użytkowników nabrzeża, zarówno od strony lądu, jak i wody. W razie konieczności poszukiwać będziemy alternatywnych lokalizacji obsługujących przewoźników i organizatorów rejsów turystycznych - wyjaśnia Alan Aleksandrowicz.

Żegluga Gdańska: Nabrzeże jest w dobrym stanie



- Nie mogę zgodzić się z takim uzasadnieniem - nie ukrywa Jerzy Latała, właściciel Żeglugi Gdańskiej. - Nabrzeże, przystosowane do cumowania naszych statków, jest w dobrym stanie. To 120-metrowy odcinek dopuszczony do ruchu pasażerskiego. Źle wygląda odcinek nabrzeża spacerowego, gdzie niedawno doszło do zapadnięcia chodnika. Na co ruch jednostek nie miał jednak żadnego wpływu. Jestem zrozpaczony, bo Żegluga była w tym miejscu od zawsze, na stałe wpisała się w krajobraz turystycznego Gdańska. Tym bardziej jest to dla mnie niezrozumiałe, że przecież niedawno podpisaliśmy 20-letnią umowę na dzierżawę. Faktury płacimy w terminie, nie daliśmy żadnego argumentu miastu, by nas tak traktowało.


Przewoźnicy mają czas do 20 kwietnia, by znaleźć swoim statkom nowe miejsce. Dotyczy to Żeglugi Gdańskiej i "Czarnej Perły" stylizowanej na dawny piracki żaglowiec. Miasto nie wskazało ich nowej lokalizacji, prawdopodobnie jednostki będą cumować w pobliżu mostu Wapienniczego.

Ekspertyza rozstrzygnie wątpliwości?



Jak mówi Latała, pod koniec stycznia powinny być znane wyniki ekspertyzy, jaką zlecił naukowcom z Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Ma ona ocenić, jakie jednostki mogą bezpiecznie poruszać się po Motławie.

- Dajmy się wypowiedzieć fachowcom w tej dziedzinie. Chcę dyskutować na argumenty, a nie na wyobrażenia. Chcemy być obecni w Gdańsku. I będziemy. Ale jeszcze nie wiem jak - dodaje właściciel ŻG.

Tramwaje wodne w Gdańsku

Opinie (718) ponad 100 zablokowanych

  • 40sto letnie złomy - tyle napiszę o tym sprzęcie (4)

    a Czarna Perła to straszliwy kicz. Kicz max

    • 14 57

    • ale żadne inne tam też nie zacumują (2)

      żadne. To nie idzie o te czy inne katamarany, a o całościowe zamordowanie żeglugi pasażerskiej innej niż prywatne (osobnicze) motorówy / jachty. Na miejscu katamaranów ŻB, nie pojawi się nic nowego. Będzie tylko kładka. Teraz pojąłeś?

      • 10 1

      • pojąłem, że ten złom nie przystoi do tego miejsca, wygląda syfiasto, beznadziejnie. KPW?

        A jeśli chodzi o Czarną Perłę to Polak kiczem stoi, tak to wygląda niestety

        • 3 6

      • Głupoty opowiadasz!!!

        jest wielu przewoźników, którzy chcieli w Gdańsku świadczyć usługi ale do tej pory Latała rozdawał karty i wszystkie możliwe nabrzeża były opanowane przez niego

        • 3 3

    • skoro to złomy to gdzie są nowe

      komuna potrafiła a genialny budonioland nie ? Prowincjonalny grajdoł

      • 6 0

  • Wszystko usunąć

    Usunąć Forum - bo zasłania starówkę od strony Chełmu
    Usunąć urząd miasta- bo zasłania historyczny budynek Policji
    Usunąć zieleniak i hotel Merkury - bo zasłaniają niebo

    itd itp szkoda słów

    • 63 0

  • Stan tej floty to żenada.

    Żadnych inwestycji w nowe jednostki. Po co te żale? Mogą cumować kawałek dalej, to żaden problem dla turystów czy mieszkańców.

    • 10 55

  • Politycy uważajcie (2)

    Jak mówił Pan Walmart ze każdy klient może zwolnić właściciela firmy wydając swoje pieniądze gdzie indziej , tak my wkurzeni Gdanszczanie możemy oddać swoje głosy na kogos innego w wyborach

    • 61 0

    • Większość jest w mafii

      I zawsze profity wygrają

      • 17 0

    • Tylko że wkurzeni są nie Gdańszczanie, a mniejszościowa grupka pisowskich trolli.

      • 3 21

  • morski gdansk bez statkow danzing ze statkami

    • 39 1

  • Deweloper tupnął nóżką i "cyk", był biznes, nie ma biznesu.

    Szybko działają nasze władze, kiedy przykaz idzie z "prawdziwej góry" od realnych włodarzy miasta...

    • 73 1

  • O czym mowa? O cumowaniu na okres zimowy (1)

    Czy o przeniesieniu przystanków w okresie funkcjonowania żeglugi? Bo ta druga opcja to strzał w kolano.

    • 50 0

    • O przeniesieniu na czas remontu który może trwać ciągiem np. dwa lata

      • 4 0

  • Schlezwig może przyplynac

    Schlezwig Holstein może zacumowac.

    • 39 0

  • (1)

    Kiedy kładkę budowano to nabrzeże się uszkodziło. Wcześniej nic złego się nie działo, do czasu budowy hoteli i kładki. Nikt do tego się nie przyznaje. A teraz wina statków. Nabrzeże potrzebuje remontu, ale to nie wina statków tylko braku remontów i upływ czasu. Druga kładka jest niepotrzebna, tuż obok jet Zielony Most. To on powinien być wizytówką i wyremontowany. A obecnie straszy. Statki zasłaniają komuś widok? serio? a kładki nie zasłaniają? Hotele ? To jest pretekst, słaby pretekst. Wcześniej nikomu statki nic nie zasłaniały. Sołdek też zasłania, ale to atrakcja. Jeśli ktoś nagle o tym mówi, a wcześniej daje 20 lat dzierżawy to jest dziwne. Dla mnie statki to piękny widok, wiele ludzi robi zdjęcia przy nich. Wiele ludzi korzysta z nich latem. Nie wyobrażam Motławy bez nich. To jest dla mieszkańców i turystów. Było wiadome że nowe kładki utrudnią żegludze pływanie po Motławie. Godziny otwierania dla wszystkich statków, Ryzyko nie zmieszczenia się pod kładką, Przez to że wszystkie statki w tym samym czasie płyną to ryzyko zderzenia . Teraz jak jest druga kładka otwierana na bok i po środku beton to statki ledwo się zmieszczą . Prawda jest taka że ta druga kładka uniemożliwia ruch statków. To dlaczego ją budowano pod statki? To nie ma sensu. Budować coś pod żeglugę a potem usunąć statki? To było już wcześniej widome że tam statków nie będzie? to po co tyle kasy na uchylną kładkę, trzeba było zrobić zwykły stały most. Ja uważam że kładka druga nie była potrzebna i psuje krajobraz.

    • 93 1

    • Popieram 10/10

      A może jest taka sprawa ,iż okazało się ( jak było przy pierwszej kładce),że bez odbojnic nie można. No chyba że zlikwiduje się żeglugę na tym odcinku-to wówczas piękno kładki pozostanie nienaruszone.

      • 5 0

  • Naprawdę jednym z oficjalnych argumentów jest, że statki zasłaniają (1)

    te nowe budynki hotelowe na wyspie spichrzów? No po prostu nie moge uwierzyć w to co czytam.

    • 78 1

    • przecież to największy plus tych statków! Zasłonięcie parodii Kozikowskiego!

      • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane