• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej

erka
28 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
  • Budowany w Naucie "Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy.

W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.



Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.

W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.

"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.

Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
  • Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery" - w całości powstał w Gdańsku.
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery

Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.

Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.

Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
erka

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • Statek fajny nie powiem

    Sam na nim robiłem ;) Ale szkoda że nikt nie powie nic jakie on miał opóźnienie.... PS duży kontenerowiec skończony LOL

    • 5 0

  • mnie to zawsze zastanawiało jak to jest , że te statki pływają (6)

    takie ciężkie, tyle blachy i to nie tonie.

    • 16 4

    • statki mnie akurat nie dziwią...ale arka Noego!!!

      • 1 0

    • óczonym należy pogratulować

      • 0 0

    • jak?

      ruch statków po wodzie to przykład działania prawa archimedesa:)

      • 2 0

    • PIS się nie miesza to pływają

      • 17 4

    • Proponuje wpisac w google prawo Archimedesa, albo ci napisze.
      D=V*g
      D-wypornosc
      V-objetosc zanurzonej czesci
      g-gestosc cieczy

      • 1 1

    • Do szkoły!!!

      Fizyka się kłania niziutko.....

      • 11 3

  • (2)

    A kurdupel, broszka i farbowany lis zwany prezydentem mówią że nie ma przemysłu w Polsce. A tutaj popatrzcie jaki psikus:-)

    • 68 33

    • Tumanie nie ma przemysłu to wszystko prywatne mające w tyłku ekologie

      • 1 7

    • Broszka, mowisz o pani soltys kustosz z museum wsi co teraz za nasze piniadze urzadza sobie wycieczki do usa gdzie chodzi po kosciolach? Ziobro zaraz wylaczy neta I sie skonczal te zarty :)

      • 15 4

  • Wielki Polski przemysł stoczniowy (2)

    Kilkadziesiąt podwykonawców, plus kolejni podwykonawcy podwykonawców. Zmuszanie ludzi do prac po 10-12 godzin do prac w niedzielę i święta. Nie płacenie w terminie i na raty. Śmieciowe umowy. Oto obraz stoczni

    • 24 8

    • Pokaż te firmy na remontowej

      Wybierz z branży np elektrycznej

      • 3 1

    • Na umowach śmieciowych przewaznie śmiciarze

      Bo dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę i będzie doceniony. A o takich coraz trudniej, nie tylko w budownictwie okrętowym.

      • 11 2

  • bardzo niepoprawny tytul, antyrzadowy taki

    przeciez jeszcze PIS nie obsadzil wszystkich stanowiska na Pomorzu, wiec ciagle jest ruina. Takie wiadomosci podwazaja zaufanie narodu do Partii

    • 10 3

  • PRL-owska propaganda sukcesu wraca? Jak przypływ ..?

    • 3 2

  • Praca na czarno

    Gdzie bhp, na remontowej w biurze przepustek biorą łapówy za wpuszczanie pijanych na stocznie, wypłaty po terminach i w ratach, umowy śmieciowe lub na czarno a zarobki 3000 zł brutto przy 300h na miesiąc

    • 7 15

  • W stoczniach są budowane malutkie kadłuby ,lub sekcje (części kadłuba ) a nie statki poza tym stocznie remontowe winny nazywać się Zakłady Konserwacyjno - Malarskie.

    • 11 9

  • Jako ekspert okrętowy

    stwierdzam, że kadłub SIEMa wygląda jak zgnieciona puszka piwa tyskiego wyciągnięta ze śmietnika i wyklepana u pana Mirka w blacharnio lakierni pod Kartuzami.
    Chyba tak miało być, skoro w stoczni robią kmioty jak ci z Kartuz.

    • 13 8

  • Jak się tym projektem stoczniwym zajmnie przydupas Śniadek to szybko

    Bedzi po ptakach.

    • 20 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane