- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej
W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.
Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.
W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.
"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.
Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.
Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.
Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2016-04-28 08:06
(11)
No to są w Polsce te stocznie czy nie? Jarek, Beata i Andrzej (dla żartu zwany prezydentem) mówili, że stoczni nie ma a tu nius, że statki budują w Polsce. To gdzie je budują? W kościołach?
- 101 36
-
2016-05-15 00:06
Jedna sie uchowala po balcerowiczu
A jedna jaskółka nie czyni wiosny.. Mielismy stocznie w Szczecinie w Gdyni Gdańsku chyba nawet w Kołobrzegu a zostala tylko z tego Nauta
- 0 0
-
2016-04-29 08:10
won za don targowico (1)
naszczescie juz nie ma zlodziei z PO i PSL przy wladzy
- 3 7
-
2016-04-30 00:18
Wytrzezwiej, o ile wiesz co to znaczy
- 1 2
-
2016-04-28 12:58
... (2)
Nie ma, a były - i mogły by budować w pełni wyposażone statki od a do z....od kadłubów po wyposażenie. Stocznie w Polsce zostały "zniszczone" celowo, bo były konkurencją (cena pracy) dla stoczni zachodnich (głównie niemieckich). Na stołki wpychani byli nie odpowiedni ludzie - i nie mam na myśli Jawora, którego często krytykują (choć to zależy od punktu widzenia....i interesów...).
Likwidacja rozpoczęła się w listopadzie 1988 roku pod rządem Rakowskiego.
Tereny sprzedano jeszcze w okresie funkcjonowania zakładów, potem przechodziły (i przechodzą co jakiś czas) z rąk do rąk (Stocznia Gdańska).
Wyposażenie rozprzedawano za promil wartości kolesiom (wręcz rozkradano).....itp itd....
PS. narzekasz na Dudę "dla żartu zwanego prezydentem" - on przynajmniej nie kompromituje Polski na arenie międzynarodowej. Potrafi się chociaż wysłowić, nie jest analfabetą i ma jakąś prezencję - czego nie można powiedzieć o osobach wcześniej pełniących funkcję prezydenta...... Kwasie, Walesie nie wspominając o Bronku...... ..- 11 18
-
2016-04-29 09:12
Hahah
Powiadasz że Aleksander Kwaśniewski nie potrafi się wyłowić i nie miał prezencji.... Biedna ta Polska jeżeli musi takich przygłupów nosić
- 4 2
-
2016-04-28 13:29
NIe kompromituje Polski?
jeszcze jak kompromituje i to zarówno w kraju jak i zagranicą. Każdy zdaje sobie sprawę, że to bezwolna kukła od której nic nie zależy i nawet jeśli ma własne zdanie to co najwyżej szepnie je żonie na ucho w kiblu przy odkręconej wodzie. Moja rada dla Ciebie - od czasu do czasu oglądaj inne kanały niż TV kurski, Trwam i Republika
- 7 8
-
2016-04-28 11:27
Ty to nazywasz przemysłem?! (2)
- 6 14
-
2016-04-28 11:48
a nie jest? (1)
Tak to jest przemysł... i to w światowym topie w swojej specjalizacji
- 12 5
-
2016-04-28 14:48
Kierunek jest dobry ale do topu to jest przepasc.
- 6 3
-
2016-04-28 11:06
Kocham cie za ten komentarz
- 7 7
-
2016-04-28 08:13
Jarek je skleja kazdego 10 miesiaca. Kot mu trzyma klej.
- 29 8
-
2016-04-28 09:49
(3)
A robotnicy stoczniowi pracują na czarno żadnych kontroli pip i bhp
- 27 20
-
2016-05-02 16:56
praca na czarno
na czarno to pracuja gdzie indziej a nie w Naucie. robotnicy na czarno pracuja u bialego i wieprza ale to nie Nauta.
- 1 0
-
2016-04-28 21:51
Kontrole BHP (1)
proponuje zatrudnic sie w PIP albo w BHP i pracowac jako Inspektor i przeprowadzac kontrole - matole !!!!
- 5 0
-
2016-04-30 19:21
głupi popaprańcu .Zanim coś skomentujesz to przyjedz do tego zlepku firm zwanego Remontówką (właściciel terenu) i zobacz jak pracują ludzie i,w jakich firmach,i na jakich umowach
- 1 0
-
2016-04-29 07:18
(3)
Bo stoczni nie ma w Polsce. Wszystkie są sprywatyzowane. W Stoczni Remontowej są same małe firmy, które mają kontrakt na budowę statku. Nie ma tam ludzi zatrudnionych na umowę o pracę... Poza tym firmy Nauto to też prywatna firma a nie państwowa....
- 2 4
-
2016-04-29 09:55
(2)
Nauta nie jest prywatną stocznią
- 3 0
-
2016-05-02 15:21
Nauta
Nauta jest stocznią prywatną - właścicielem jest Skarb Państwa za pośrednictwem swoich agend. Firmy państwowe to takie finansowane z budżetu :policja, wojsko , niektóre urzędy itd.
- 1 0
-
2016-04-30 19:35
a jaką kołku?? Właścicielem jest TFI "mars" Jak chcesz wiedzieć co to jest TFI to se poszukaj.Czegoś sie nauczysz
- 2 1
-
2016-04-28 12:22
jaka stocznia, jaki przemysł???? (1)
Z telewizji wiem że nie ma w Polsce takowego przemysłu.......tak powiedzieli......no wiecie, w Kurskiej TVPISLAM.To jak to w końcu jest??? To gdzie ja jeżdżę codziennie do roboty???? Widzę tam statki, dźwigi i takie tam.......więc??
- 15 4
-
2016-04-30 19:31
Jeszcze powiedz ze masz stałą umowę o pracę w firmie o nazwie "Stocznia ..." Bua ha ha ha ha Gdzie ty jezdzisz tego nikt nie wie.Jakieś tam i inne ..co widzisz- to moze po ....? TVPISLAM ...ta ..nie wiem co wciągasz ale po twoim tekscie widać ze działa...łoj działa ha ha h ha
- 0 1
-
2016-04-28 20:43
Chyba nie najdroższy (3)
A ja myślałem, że to CRIST zbudował najdroższy statek w PL pod tytułem "INNOVATION" typu heavy lift jack up za około 1mld zł.
- 10 1
-
2016-04-30 07:46
crist
a jaki wynik finansowy byl na tej jednostce ? wroble cwierkaja ze straty ok. 55 mln euro
- 3 0
-
2016-04-29 06:20
Remontowa ma zawsze wszystko najwieksze i najlepsze
Kompleks jakis?
- 5 1
-
2016-04-28 22:03
Bedzie jeszcze większy i droższy(trwają negocjacje) jak bedzie podpisany kontrakt tak jak wszyscy się spodziewają czyli gdzieś do lata to statek ma ruszyć pod koniec roku. Przekazany ma być w połowie 2018 roku !!!
- 1 0
-
2016-04-28 10:11
Oczywiście bez manipulacji nie ma Remontowej (10)
Można dla niewiele rozumiejącej tłuszczy wypisywać bzdury typu "cały statek począwszy od projektu roboczego powstał w Gdańsku". Pochwalcie się też ile to cudo budowaliście, bo to też rekord, a rekordami należy się chwalić przecież.
- 32 10
-
2016-04-29 17:56
Projekt techniczny robili rumuni
- 2 0
-
2016-04-28 16:04
Remontowa (4)
Jak siedzisz w buszu, to nie pisz głupot. O Remontowej poczytaj sobie w internecie ofermo
- 3 4
-
2016-04-28 17:43
O estonskich lapowkach? (3)
- 4 4
-
2016-04-29 12:20
W d byłeś (2)
W d*pie byłeś g....o widziałeś więc nie szczekaj
- 2 1
-
2016-04-29 17:40
AAW
Zepsules dzialajaca fabryke, wiec raczej tobie nie uchodzi szczekac
- 2 0
-
2016-04-29 13:15
W d jestes
- 1 1
-
2016-04-28 16:02
BB
- 0 0
-
2016-04-28 11:16
Poproszę podać jaki zysk (1)
Może okaze się,że do interesu trzeba dopłacić tak jak zawsze od lat.
- 11 0
-
2016-04-28 12:00
akurat na ty to zysk będzie, ale tylko na tym :)
- 4 0
-
2016-04-28 10:23
Dokladnie. Ale propaganda dla ciemnogrodu musi byc.
- 18 2
-
2016-04-28 22:09
Mobbing panujący w stoczni i w biurze projektowym (2)
Wykończył zbyt wielu zdolnych ludzi na tym projekcie. Reputacja całego holdingu po ostatnich projektach leży, nie wim gdzie oni znajdą naiwnych do kolejnej roboty
- 13 0
-
2016-04-28 23:36
(1)
Kryzys trzeba przeczekać, ale jak branża ruszy to z takim klimatem wewnątrz biura szybko się przerzedzi i ludzie uciekną. A kolejne projekty (jak już się zaczną) będzie trzeba robić wypożyczonymi...
- 4 0
-
2016-04-29 17:49
RMDC
Kółko wzajemnej adoracji wewnątrz biura ma się dobrze...
W imię zasady "mierny, bierny ale wierny"- 2 0
-
2016-04-28 08:51
Trochę mijacie się z prawdą (8)
"Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting."
To prawdą raczej nie jest - wykonali tylko roboczą :-)- 28 6
-
2016-04-28 22:14
To ty sie mijasz z prawda - RMDC najlepsze biuro w Europie wykonał dokumentacje (2)
techniczna i robocza.
- 0 2
-
2016-04-29 12:02
Ty sie mijasz dwukrotnie
Ani to projekt rmdc ani to najlepsze biuro.... Chyba ze w propagandzie, jak caly holding
- 1 0
-
2016-04-28 22:15
Jak mawiał klasyk
Pierwsze na świecie, drugie w europie
- 2 0
-
2016-04-28 09:21
(2)
W 3m mało, które biuro robi techniczną :) Dobrze, że chociaż coś robią.
- 8 0
-
2016-04-28 22:14
Biura z pierwszej 5 robią techniczna. Ale rmdc to relikt starego systemu, poza wszelkimi rankingami
- 4 0
-
2016-04-28 10:15
ale inni przynajmniej nie łżą
- 5 0
-
2016-04-28 11:10
to nie ważne ,najważniejsze ,że mieli warunki i zrobili tę roboczą
- 1 2
-
2016-04-28 11:09
To Jaruś zbudował ze swoją brygadą pisowską
- 1 2
-
2016-04-29 08:31
No wkoncuv578/01 poszedł a ile jeszcze stoi w klejce
- 1 1
-
2016-04-28 12:18
niesłychane (4)
niesłychane ilu komentujących okazuje się być specjalistami branży morskiej, konstrukcji kadłubowych, projektowania itp
forum pełne specjalistów najwyższego sortu
faktycznie słowa o tym że elita narodu wyjechała na zachód chyba mocno przesadzone skoro tylu komentujących tak dobrze zna okrętowy światek, standardy itp. tak was boli że powstał statek? że powstał w gdańskiej stoczni? faktycznie powinno się wznosić peany nad tym że zrobiono kolejny kadłub dla norweskiej stocznie, a nie że statek ,gotowy, sprawny, pływający...
zróbcie sami coś podobnego to wtedy wasze komentarze będą mieć jakąś wagę, a tak to widać że tylko zawiść i zółć- 17 9
-
2016-04-28 12:23
(1)
Najpierw dzieciaki przepracuj na szlifierce 5lat później się wypowiadaj hieno
- 5 9
-
2016-04-28 23:39
Dzięki tej hienie masz gdzie robić tą szlifierką...
- 6 1
-
2016-04-28 14:51
(1)
Nie przesadzone, wyjechalem, siedze w biurze w De. Mam tu warunki 5 razy lepsze od tych w Pl I nie mowie tylko o zarobkach. Nie powiem ilu polakow jest tu w zespole expertow bo byscie sie zdziwili. A kadlub, bez komentarza.
- 2 4
-
2016-04-28 22:10
zrób lepszy w De, ekspercie - popatrz jak wygląda fregata algierska z TKMS i komentuj potem
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.