• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej

erka
28 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
  • Budowany w Naucie "Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy.

W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.



Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.

W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.

"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.

Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
  • Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery" - w całości powstał w Gdańsku.
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery

Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.

Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.

Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
erka

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • (11)

    No to są w Polsce te stocznie czy nie? Jarek, Beata i Andrzej (dla żartu zwany prezydentem) mówili, że stoczni nie ma a tu nius, że statki budują w Polsce. To gdzie je budują? W kościołach?

    • 101 36

    • Jedna sie uchowala po balcerowiczu

      A jedna jaskółka nie czyni wiosny.. Mielismy stocznie w Szczecinie w Gdyni Gdańsku chyba nawet w Kołobrzegu a zostala tylko z tego Nauta

      • 0 0

    • won za don targowico (1)

      naszczescie juz nie ma zlodziei z PO i PSL przy wladzy

      • 3 7

      • Wytrzezwiej, o ile wiesz co to znaczy

        • 1 2

    • ... (2)

      Nie ma, a były - i mogły by budować w pełni wyposażone statki od a do z....od kadłubów po wyposażenie. Stocznie w Polsce zostały "zniszczone" celowo, bo były konkurencją (cena pracy) dla stoczni zachodnich (głównie niemieckich). Na stołki wpychani byli nie odpowiedni ludzie - i nie mam na myśli Jawora, którego często krytykują (choć to zależy od punktu widzenia....i interesów...).
      Likwidacja rozpoczęła się w listopadzie 1988 roku pod rządem Rakowskiego.
      Tereny sprzedano jeszcze w okresie funkcjonowania zakładów, potem przechodziły (i przechodzą co jakiś czas) z rąk do rąk (Stocznia Gdańska).
      Wyposażenie rozprzedawano za promil wartości kolesiom (wręcz rozkradano).....itp itd....

      PS. narzekasz na Dudę "dla żartu zwanego prezydentem" - on przynajmniej nie kompromituje Polski na arenie międzynarodowej. Potrafi się chociaż wysłowić, nie jest analfabetą i ma jakąś prezencję - czego nie można powiedzieć o osobach wcześniej pełniących funkcję prezydenta...... Kwasie, Walesie nie wspominając o Bronku...... ..

      • 11 18

      • Hahah

        Powiadasz że Aleksander Kwaśniewski nie potrafi się wyłowić i nie miał prezencji.... Biedna ta Polska jeżeli musi takich przygłupów nosić

        • 4 2

      • NIe kompromituje Polski?

        jeszcze jak kompromituje i to zarówno w kraju jak i zagranicą. Każdy zdaje sobie sprawę, że to bezwolna kukła od której nic nie zależy i nawet jeśli ma własne zdanie to co najwyżej szepnie je żonie na ucho w kiblu przy odkręconej wodzie. Moja rada dla Ciebie - od czasu do czasu oglądaj inne kanały niż TV kurski, Trwam i Republika

        • 7 8

    • Ty to nazywasz przemysłem?! (2)

      • 6 14

      • a nie jest? (1)

        Tak to jest przemysł... i to w światowym topie w swojej specjalizacji

        • 12 5

        • Kierunek jest dobry ale do topu to jest przepasc.

          • 6 3

    • Kocham cie za ten komentarz

      • 7 7

    • Jarek je skleja kazdego 10 miesiaca. Kot mu trzyma klej.

      • 29 8

  • (3)

    A robotnicy stoczniowi pracują na czarno żadnych kontroli pip i bhp

    • 27 20

    • praca na czarno

      na czarno to pracuja gdzie indziej a nie w Naucie. robotnicy na czarno pracuja u bialego i wieprza ale to nie Nauta.

      • 1 0

    • Kontrole BHP (1)

      proponuje zatrudnic sie w PIP albo w BHP i pracowac jako Inspektor i przeprowadzac kontrole - matole !!!!

      • 5 0

      • głupi popaprańcu .Zanim coś skomentujesz to przyjedz do tego zlepku firm zwanego Remontówką (właściciel terenu) i zobacz jak pracują ludzie i,w jakich firmach,i na jakich umowach

        • 1 0

  • (3)

    Bo stoczni nie ma w Polsce. Wszystkie są sprywatyzowane. W Stoczni Remontowej są same małe firmy, które mają kontrakt na budowę statku. Nie ma tam ludzi zatrudnionych na umowę o pracę... Poza tym firmy Nauto to też prywatna firma a nie państwowa....

    • 2 4

    • (2)

      Nauta nie jest prywatną stocznią

      • 3 0

      • Nauta

        Nauta jest stocznią prywatną - właścicielem jest Skarb Państwa za pośrednictwem swoich agend. Firmy państwowe to takie finansowane z budżetu :policja, wojsko , niektóre urzędy itd.

        • 1 0

      • a jaką kołku?? Właścicielem jest TFI "mars" Jak chcesz wiedzieć co to jest TFI to se poszukaj.Czegoś sie nauczysz

        • 2 1

  • jaka stocznia, jaki przemysł???? (1)

    Z telewizji wiem że nie ma w Polsce takowego przemysłu.......tak powiedzieli......no wiecie, w Kurskiej TVPISLAM.To jak to w końcu jest??? To gdzie ja jeżdżę codziennie do roboty???? Widzę tam statki, dźwigi i takie tam.......więc??

    • 15 4

    • Jeszcze powiedz ze masz stałą umowę o pracę w firmie o nazwie "Stocznia ..." Bua ha ha ha ha Gdzie ty jezdzisz tego nikt nie wie.Jakieś tam i inne ..co widzisz- to moze po ....? TVPISLAM ...ta ..nie wiem co wciągasz ale po twoim tekscie widać ze działa...łoj działa ha ha h ha

      • 0 1

  • Chyba nie najdroższy (3)

    A ja myślałem, że to CRIST zbudował najdroższy statek w PL pod tytułem "INNOVATION" typu heavy lift jack up za około 1mld zł.

    • 10 1

    • crist

      a jaki wynik finansowy byl na tej jednostce ? wroble cwierkaja ze straty ok. 55 mln euro

      • 3 0

    • Remontowa ma zawsze wszystko najwieksze i najlepsze

      Kompleks jakis?

      • 5 1

    • Bedzie jeszcze większy i droższy(trwają negocjacje) jak bedzie podpisany kontrakt tak jak wszyscy się spodziewają czyli gdzieś do lata to statek ma ruszyć pod koniec roku. Przekazany ma być w połowie 2018 roku !!!

      • 1 0

  • Oczywiście bez manipulacji nie ma Remontowej (10)

    Można dla niewiele rozumiejącej tłuszczy wypisywać bzdury typu "cały statek począwszy od projektu roboczego powstał w Gdańsku". Pochwalcie się też ile to cudo budowaliście, bo to też rekord, a rekordami należy się chwalić przecież.

    • 32 10

    • Projekt techniczny robili rumuni

      • 2 0

    • Remontowa (4)

      Jak siedzisz w buszu, to nie pisz głupot. O Remontowej poczytaj sobie w internecie ofermo

      • 3 4

      • O estonskich lapowkach? (3)

        • 4 4

        • W d byłeś (2)

          W d*pie byłeś g....o widziałeś więc nie szczekaj

          • 2 1

          • AAW

            Zepsules dzialajaca fabryke, wiec raczej tobie nie uchodzi szczekac

            • 2 0

          • W d jestes

            • 1 1

    • BB

      • 0 0

    • Poproszę podać jaki zysk (1)

      Może okaze się,że do interesu trzeba dopłacić tak jak zawsze od lat.

      • 11 0

      • akurat na ty to zysk będzie, ale tylko na tym :)

        • 4 0

    • Dokladnie. Ale propaganda dla ciemnogrodu musi byc.

      • 18 2

  • Mobbing panujący w stoczni i w biurze projektowym (2)

    Wykończył zbyt wielu zdolnych ludzi na tym projekcie. Reputacja całego holdingu po ostatnich projektach leży, nie wim gdzie oni znajdą naiwnych do kolejnej roboty

    • 13 0

    • (1)

      Kryzys trzeba przeczekać, ale jak branża ruszy to z takim klimatem wewnątrz biura szybko się przerzedzi i ludzie uciekną. A kolejne projekty (jak już się zaczną) będzie trzeba robić wypożyczonymi...

      • 4 0

      • RMDC

        Kółko wzajemnej adoracji wewnątrz biura ma się dobrze...
        W imię zasady "mierny, bierny ale wierny"

        • 2 0

  • Trochę mijacie się z prawdą (8)

    "Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting."

    To prawdą raczej nie jest - wykonali tylko roboczą :-)

    • 28 6

    • To ty sie mijasz z prawda - RMDC najlepsze biuro w Europie wykonał dokumentacje (2)

      techniczna i robocza.

      • 0 2

      • Ty sie mijasz dwukrotnie

        Ani to projekt rmdc ani to najlepsze biuro.... Chyba ze w propagandzie, jak caly holding

        • 1 0

      • Jak mawiał klasyk

        Pierwsze na świecie, drugie w europie

        • 2 0

    • (2)

      W 3m mało, które biuro robi techniczną :) Dobrze, że chociaż coś robią.

      • 8 0

      • Biura z pierwszej 5 robią techniczna. Ale rmdc to relikt starego systemu, poza wszelkimi rankingami

        • 4 0

      • ale inni przynajmniej nie łżą

        • 5 0

    • to nie ważne ,najważniejsze ,że mieli warunki i zrobili tę roboczą

      • 1 2

    • To Jaruś zbudował ze swoją brygadą pisowską

      • 1 2

  • No wkoncuv578/01 poszedł a ile jeszcze stoi w klejce

    • 1 1

  • niesłychane (4)

    niesłychane ilu komentujących okazuje się być specjalistami branży morskiej, konstrukcji kadłubowych, projektowania itp
    forum pełne specjalistów najwyższego sortu
    faktycznie słowa o tym że elita narodu wyjechała na zachód chyba mocno przesadzone skoro tylu komentujących tak dobrze zna okrętowy światek, standardy itp. tak was boli że powstał statek? że powstał w gdańskiej stoczni? faktycznie powinno się wznosić peany nad tym że zrobiono kolejny kadłub dla norweskiej stocznie, a nie że statek ,gotowy, sprawny, pływający...
    zróbcie sami coś podobnego to wtedy wasze komentarze będą mieć jakąś wagę, a tak to widać że tylko zawiść i zółć

    • 17 9

    • (1)

      Najpierw dzieciaki przepracuj na szlifierce 5lat później się wypowiadaj hieno

      • 5 9

      • Dzięki tej hienie masz gdzie robić tą szlifierką...

        • 6 1

    • (1)

      Nie przesadzone, wyjechalem, siedze w biurze w De. Mam tu warunki 5 razy lepsze od tych w Pl I nie mowie tylko o zarobkach. Nie powiem ilu polakow jest tu w zespole expertow bo byscie sie zdziwili. A kadlub, bez komentarza.

      • 2 4

      • zrób lepszy w De, ekspercie - popatrz jak wygląda fregata algierska z TKMS i komentuj potem

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane