- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (79 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (49 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (262 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (227 opinii)
- 5 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (247 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia - kontrola UOKiK (30 opinii)
Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej
W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.
Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.
W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.
"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.
Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.
Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.
Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2016-04-28 20:12
Statek fajny nie powiem
Sam na nim robiłem ;) Ale szkoda że nikt nie powie nic jakie on miał opóźnienie.... PS duży kontenerowiec skończony LOL
- 5 0
-
2016-04-28 08:40
mnie to zawsze zastanawiało jak to jest , że te statki pływają (6)
takie ciężkie, tyle blachy i to nie tonie.
- 16 4
-
2016-04-28 16:50
statki mnie akurat nie dziwią...ale arka Noego!!!
- 1 0
-
2016-04-28 11:24
óczonym należy pogratulować
- 0 0
-
2016-04-28 11:19
jak?
ruch statków po wodzie to przykład działania prawa archimedesa:)
- 2 0
-
2016-04-28 10:22
PIS się nie miesza to pływają
- 17 4
-
2016-04-28 08:43
Proponuje wpisac w google prawo Archimedesa, albo ci napisze.
D=V*g
D-wypornosc
V-objetosc zanurzonej czesci
g-gestosc cieczy- 1 1
-
2016-04-28 08:43
Do szkoły!!!
Fizyka się kłania niziutko.....
- 11 3
-
2016-04-28 08:13
(2)
A kurdupel, broszka i farbowany lis zwany prezydentem mówią że nie ma przemysłu w Polsce. A tutaj popatrzcie jaki psikus:-)
- 68 33
-
2016-04-28 15:50
Tumanie nie ma przemysłu to wszystko prywatne mające w tyłku ekologie
- 1 7
-
2016-04-28 08:17
Broszka, mowisz o pani soltys kustosz z museum wsi co teraz za nasze piniadze urzadza sobie wycieczki do usa gdzie chodzi po kosciolach? Ziobro zaraz wylaczy neta I sie skonczal te zarty :)
- 15 4
-
2016-04-28 11:33
Wielki Polski przemysł stoczniowy (2)
Kilkadziesiąt podwykonawców, plus kolejni podwykonawcy podwykonawców. Zmuszanie ludzi do prac po 10-12 godzin do prac w niedzielę i święta. Nie płacenie w terminie i na raty. Śmieciowe umowy. Oto obraz stoczni
- 24 8
-
2016-04-28 14:55
Pokaż te firmy na remontowej
Wybierz z branży np elektrycznej
- 3 1
-
2016-04-28 11:44
Na umowach śmieciowych przewaznie śmiciarze
Bo dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę i będzie doceniony. A o takich coraz trudniej, nie tylko w budownictwie okrętowym.
- 11 2
-
2016-04-28 12:56
bardzo niepoprawny tytul, antyrzadowy taki
przeciez jeszcze PIS nie obsadzil wszystkich stanowiska na Pomorzu, wiec ciagle jest ruina. Takie wiadomosci podwazaja zaufanie narodu do Partii
- 10 3
-
2016-04-28 12:29
PRL-owska propaganda sukcesu wraca? Jak przypływ ..?
- 3 2
-
2016-04-28 12:20
Praca na czarno
Gdzie bhp, na remontowej w biurze przepustek biorą łapówy za wpuszczanie pijanych na stocznie, wypłaty po terminach i w ratach, umowy śmieciowe lub na czarno a zarobki 3000 zł brutto przy 300h na miesiąc
- 7 15
-
2016-04-28 12:02
W stoczniach są budowane malutkie kadłuby ,lub sekcje (części kadłuba ) a nie statki poza tym stocznie remontowe winny nazywać się Zakłady Konserwacyjno - Malarskie.
- 11 9
-
2016-04-28 12:01
Jako ekspert okrętowy
stwierdzam, że kadłub SIEMa wygląda jak zgnieciona puszka piwa tyskiego wyciągnięta ze śmietnika i wyklepana u pana Mirka w blacharnio lakierni pod Kartuzami.
Chyba tak miało być, skoro w stoczni robią kmioty jak ci z Kartuz.- 13 8
-
2016-04-28 11:27
Jak się tym projektem stoczniwym zajmnie przydupas Śniadek to szybko
Bedzi po ptakach.
- 20 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.