• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej

erka
28 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
  • Budowany w Naucie "Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy.

W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.



Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.

W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.

"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.

Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
  • Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery" - w całości powstał w Gdańsku.
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery

Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.

Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.

Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
erka

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • Statek fajny nie powiem

    Sam na nim robiłem ;) Ale szkoda że nikt nie powie nic jakie on miał opóźnienie.... PS duży kontenerowiec skończony LOL

    • 5 0

  • mnie to zawsze zastanawiało jak to jest , że te statki pływają (6)

    takie ciężkie, tyle blachy i to nie tonie.

    • 16 4

    • statki mnie akurat nie dziwią...ale arka Noego!!!

      • 1 0

    • óczonym należy pogratulować

      • 0 0

    • jak?

      ruch statków po wodzie to przykład działania prawa archimedesa:)

      • 2 0

    • PIS się nie miesza to pływają

      • 17 4

    • Proponuje wpisac w google prawo Archimedesa, albo ci napisze.
      D=V*g
      D-wypornosc
      V-objetosc zanurzonej czesci
      g-gestosc cieczy

      • 1 1

    • Do szkoły!!!

      Fizyka się kłania niziutko.....

      • 11 3

  • (2)

    A kurdupel, broszka i farbowany lis zwany prezydentem mówią że nie ma przemysłu w Polsce. A tutaj popatrzcie jaki psikus:-)

    • 68 33

    • Tumanie nie ma przemysłu to wszystko prywatne mające w tyłku ekologie

      • 1 7

    • Broszka, mowisz o pani soltys kustosz z museum wsi co teraz za nasze piniadze urzadza sobie wycieczki do usa gdzie chodzi po kosciolach? Ziobro zaraz wylaczy neta I sie skonczal te zarty :)

      • 15 4

  • Wielki Polski przemysł stoczniowy (2)

    Kilkadziesiąt podwykonawców, plus kolejni podwykonawcy podwykonawców. Zmuszanie ludzi do prac po 10-12 godzin do prac w niedzielę i święta. Nie płacenie w terminie i na raty. Śmieciowe umowy. Oto obraz stoczni

    • 24 8

    • Pokaż te firmy na remontowej

      Wybierz z branży np elektrycznej

      • 3 1

    • Na umowach śmieciowych przewaznie śmiciarze

      Bo dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę i będzie doceniony. A o takich coraz trudniej, nie tylko w budownictwie okrętowym.

      • 11 2

  • bardzo niepoprawny tytul, antyrzadowy taki

    przeciez jeszcze PIS nie obsadzil wszystkich stanowiska na Pomorzu, wiec ciagle jest ruina. Takie wiadomosci podwazaja zaufanie narodu do Partii

    • 10 3

  • PRL-owska propaganda sukcesu wraca? Jak przypływ ..?

    • 3 2

  • Praca na czarno

    Gdzie bhp, na remontowej w biurze przepustek biorą łapówy za wpuszczanie pijanych na stocznie, wypłaty po terminach i w ratach, umowy śmieciowe lub na czarno a zarobki 3000 zł brutto przy 300h na miesiąc

    • 7 15

  • W stoczniach są budowane malutkie kadłuby ,lub sekcje (części kadłuba ) a nie statki poza tym stocznie remontowe winny nazywać się Zakłady Konserwacyjno - Malarskie.

    • 11 9

  • Jako ekspert okrętowy

    stwierdzam, że kadłub SIEMa wygląda jak zgnieciona puszka piwa tyskiego wyciągnięta ze śmietnika i wyklepana u pana Mirka w blacharnio lakierni pod Kartuzami.
    Chyba tak miało być, skoro w stoczni robią kmioty jak ci z Kartuz.

    • 13 8

  • Jak się tym projektem stoczniwym zajmnie przydupas Śniadek to szybko

    Bedzi po ptakach.

    • 20 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane