• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?

Wioletta Kakowska-Mehring
13 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Nowe place przeznaczone są terminalom kontenerowym i inwestycjom związanym z budową farm wiatrowych na morzu.


Place "zalane betonem" w mieście ostatnio budzą niepokój, ale nie na terenach portowych. Tam takie przestrzenie magazynowo - składowe są bardzo ważnym elementem infrastruktury. Taka powstaje właśnie w Gdyni tuż przy Estakadzie KwiatkowskiegoMapka w sąsiedztwie terminalu promowego i terminali kontenerowych.



To co powstaje tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego, to część większej inwestycji pod nazwą "Budowa placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia"  przy ulicy LogistycznejMapka. Celem projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych dotychczas efektywnie  terenów  Portu Zachodniego o powierzchni około 23,0  hektarów poprzez  wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej, w tym  placów składowych o nośności  20T/m kw , infrastruktury elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej, telekomunikacyjnej, czy zbiornika retencyjnego wód deszczowych  o powierzchni około 2300 m kw. Co ciekawe, w ramach zadania przewidziano też... wykonanie  nasadzeń zieleni w postaci drzew i krzewów na powierzchni około 6700 m kw.

Na powstających właśnie placach składowane będą głównie kontenery. Jeden z placów przeznaczona będzie do składowania elementów morskich farm wiatrowych, jako wsparcie tymczasowego portu instalacyjnego. Zresztą na zapleczu Portu Gdynia składowane są już komponenty lądowych farm wiatrowych.

Tak wyglądał plac przy Estakadzie Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem prac budowlanych. Tak wyglądał plac przy Estakadzie Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem prac budowlanych.

- Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy odpowiednim partnerem logistycznym dla kontrahentów zarówno z Polski jak i z zagranicy. Zwiększone możliwości przeładunkowe to szansa ale również wyzwanie, dlatego niezbędnym jest stworzenie dogodnych warunków do dalszego rozwoju. Cieszymy się dobrą współpracą z wykonawcą prac oraz dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych najemców - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Budowa placu górnego nr 1 o powierzchni około 9 hektarów  umożliwi  składowanie 8 tysięcy kontenerów 20 -stopowych i 432 sztuk kontenerów chłodniczych, a na placu dolnym  nr 2 o powierzchni około 8,5 hektara  będzie można składować 7 tysięcy kontenerów 20 -stopowych. Planowane jest również wybudowanie drogi dojazdowej  w ramach tego zadania inwestycyjnego łączącej ulicę Logistyczną z Terminalem Intermodalnym, którego rozpoczęcie budowy ma nastąpić w przyszłym roku.

- Oba place mają być gotowe w lipcu przyszłego roku, ale jest szansa, że będą gotowe szybciej. Generalny wykonawca wyprzedza umowny  harmonogram realizacji  robót i już w lipcu tego roku uzyskał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie placu nr 1 o powierzchni około 3 hektarów, który planujemy oddać do eksploatacji  w październiku tego roku. Ponadto wykonawca robót deklaruje gotowość oddania do użytkowania kolejnych 3 hektarów  placu nr 1 w terminie do końca bieżącego roku - mówi Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie (84) 8 zablokowanych

  • Buduja cos do czego nie bedzie sprawnego dojazdu

    Pozdrawiam

    • 25 0

  • (2)

    Na szczęście już nie mieszkam w Gdyni.
    Jestem już wolnym emerytem i od dwóch lat mieszkam w Chmielnie. Nie ma to jak dom nad jeziorem.

    • 34 6

    • a wynajmowane mieszkanko w Gdyni zapewne pracuje dla właściciela, prawda? (1)

      .

      • 4 2

      • norma jest, ze majatek pracuje na wlasciciela.

        To chyba dobrze?
        A ze w miescie sie pogarsza, to mozna jedynie ubolewac. Ewentualnie pokac na wybory.
        Ale... kazda potwiora znajdzie amatora. Tak i dziupla blisko torow jakiegos korposzczurka z biurowych kojcow.

        • 12 3

  • Ok (1)

    Fajnie to się czyta, ogląda.....Jednakże jest malućki kłopotek... nasza kochana obwodówka. Licząc dwa dzwonki na dzień (na tej drodze po ktorej to kontenry będą opuszczać place), razy oolowa chociaż kontenerów plus pierwiastków z trzech do kwadratu to i tak bedzie czarna d*pa w transporcie. Trójmiasto powinno coś z tym wreszcie zrobić z tą obwodnicą. Bo ona jest do du.y

    • 53 5

    • To droga krajowa

      • 5 0

  • fajnie..

    Super a ktos pamieta ze jeszcze z 25 lat temu byly tam drzewa owocowe? Za dzieciaka chodzilem tam... a teraz beton.

    • 33 2

  • Kiedyś na tych terenach były ogródki działkowe. Później nieużytki zamieszkałe przez dzikie zwierzęta: sarny ,dziki, lisy, borsuki, kuny oraz ptactwo rozmaite od sikorek, przez pustułki, po kuropatwy oraz nietuzinkowe owady. Teraz jest pustynia. Zbiornik retencyjny ogrodzony płotem aby nie daj Boże jakiś dzik ryjka nie zanurzył a wcześniej były rozlewiska z trzcinami i tatarakiem. Ani odrobiny cienia, drzewa, krzewy, zarośla wszystko poszło w niwecz. Sztuczne nasadzenia, kilka rachitycznych drzewek nic tu nie pomogą i nie odbudują fantastycznego,zdziczalego ekosystemu jaki tu był.

    • 39 5

  • A moja wersja jest taka:

    Kto daje pieniądze na to? Kto to opłaca? Szczurek? Państwo? Nie kochani. Może port? Też nie. To prywatny największy przekręt w Gdyni. Co ma port do takich placów w okolicy ul. Puckiej, gdzie też trwają prace? Kto finansuje pracę przy ul. Puckiej? Naiwnym mieszkańcom Gdyni wciska się, że na Puckiej będzie dla nich wiadukt, tyle, że nie tam gdzie trzeba. A ten wiadukt jest potrzebny, aby dołem wjeżdżały tiry na te place. Tak was gdynian Szczurek roluje. To dzieło to spadek i spuścizna dla nich jak stracą władzę, choć to wcale nie jest takie pewne, bo gdynia nie lubią jak ich się wodzi za nos.

    • 34 2

  • Betonoza.

    Niedługo będą odbetonowywać i sadzić lasy.

    • 22 4

  • Super a drogi?

    • 40 3

  • Kasa, kada i kasa. Szczur sie nachapie i pojdzie z ladna sumka na koncie

    • 33 4

  • Drogi budujcie!

    Wczoraj na karwinach przejechałem 300 metrów w 40 min
    Żółw że ślimakiem na plecach i to jeszcze pod wpływem alkoholu wysokoprocentowego mogą tylko tam konkurować

    • 77 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane