- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (52 opinie)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (206 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?
Nowe place przeznaczone są terminalom kontenerowym i inwestycjom związanym z budową farm wiatrowych na morzu.
Place "zalane betonem" w mieście ostatnio budzą niepokój, ale nie na terenach portowych. Tam takie przestrzenie magazynowo - składowe są bardzo ważnym elementem infrastruktury. Taka powstaje właśnie w Gdyni tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego w sąsiedztwie terminalu promowego i terminali kontenerowych.
To co powstaje tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego, to część większej inwestycji pod nazwą "Budowa placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" przy ulicy Logistycznej. Celem projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych dotychczas efektywnie terenów Portu Zachodniego o powierzchni około 23,0 hektarów poprzez wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej, w tym placów składowych o nośności 20T/m kw , infrastruktury elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej, telekomunikacyjnej, czy zbiornika retencyjnego wód deszczowych o powierzchni około 2300 m kw. Co ciekawe, w ramach zadania przewidziano też... wykonanie nasadzeń zieleni w postaci drzew i krzewów na powierzchni około 6700 m kw.
Na powstających właśnie placach składowane będą głównie kontenery. Jeden z placów przeznaczona będzie do składowania elementów morskich farm wiatrowych, jako wsparcie tymczasowego portu instalacyjnego. Zresztą na zapleczu Portu Gdynia składowane są już komponenty lądowych farm wiatrowych.
- Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy odpowiednim partnerem logistycznym dla kontrahentów zarówno z Polski jak i z zagranicy. Zwiększone możliwości przeładunkowe to szansa ale również wyzwanie, dlatego niezbędnym jest stworzenie dogodnych warunków do dalszego rozwoju. Cieszymy się dobrą współpracą z wykonawcą prac oraz dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych najemców - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Budowa placu górnego nr 1 o powierzchni około 9 hektarów umożliwi składowanie 8 tysięcy kontenerów 20 -stopowych i 432 sztuk kontenerów chłodniczych, a na placu dolnym nr 2 o powierzchni około 8,5 hektara będzie można składować 7 tysięcy kontenerów 20 -stopowych. Planowane jest również wybudowanie drogi dojazdowej w ramach tego zadania inwestycyjnego łączącej ulicę Logistyczną z Terminalem Intermodalnym, którego rozpoczęcie budowy ma nastąpić w przyszłym roku.
- Oba place mają być gotowe w lipcu przyszłego roku, ale jest szansa, że będą gotowe szybciej. Generalny wykonawca wyprzedza umowny harmonogram realizacji robót i już w lipcu tego roku uzyskał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie placu nr 1 o powierzchni około 3 hektarów, który planujemy oddać do eksploatacji w październiku tego roku. Ponadto wykonawca robót deklaruje gotowość oddania do użytkowania kolejnych 3 hektarów placu nr 1 w terminie do końca bieżącego roku - mówi Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie (84) 8 zablokowanych
-
2021-08-13 17:20
Rzadzacy (1)
Powinni zająć się drogami bo to co się wyprawia w Gdyni to jakiś cyrk ciągle jeden wielki KOREK.
- 107 8
-
2021-08-13 17:41
Szoferami się powinni zająć bo korkują miasto
- 7 14
-
2021-08-13 17:20
Nie mogę się doczekać 1 deszczu
I tego płaczu ze wszystko zalane
- 57 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.