• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz lepiej w branży transportowej

erka
8 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Przedstawiciele Stena Line twierdzą, że rok 2010 był dla spółki rokiem bardzo ważnym i zaliczają go do bardzo udanych. W 2011 roku spółka planuje dalszy wzrost przewozów. Przedstawiciele Stena Line twierdzą, że rok 2010 był dla spółki rokiem bardzo ważnym i zaliczają go do bardzo udanych. W 2011 roku spółka planuje dalszy wzrost przewozów.

Ożywienie w transporcie pasażerskim, samochodowym i frachtowym. Rynek przewozów promowych w 2010 roku wykazuje tendencję wzrostową w stosunku do roku poprzedniego.



Pomimo kryzysu Stena Line i linia Gdynia-Karlskrona osiągnęły wzrosty - w przewozach pasażerskich o 7,5 proc., w przewozach samochodów osobowych o 11 proc., a w przewozach frachtowych aż o 15 proc. Stena Line w 2010 roku przewiozła 376 764 pasażerów, 72 096 samochodów osobowych i 76 271 jednostek frachtowych.

- W 2010roku wprowadziliśmy na linię nowy prom Stena Vision, który zastąpił transportowy prom Finnarrow. Dzięki temu jesteśmy w stanie zwiększyć możliwości transportowe i turystyczne na linii Gdynia-Karlskrona. W 2010 roku udało nam się także utrzymać tendencję wzrostową we wszystkich sektorach: pasażerskim, samochodowym oraz frachtowym - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Ponadto w sektorze usług pasażerskich, jak pokazują statystyki z 2010 roku, linia Gdynia Karlskrona ma wzrosty większe niż cała branża promowa w ruchu pasażerskim.

W 2011 roku Stena planuje dalszy rozwój ofert. - Na linię wprowadzimy drugi nowy prom Stena Spirit, który zoptymalizuje jeszcze bardziej możliwości przewozowe Stena Line. Wprowadzenie na linię Gdynia-Karlskrona kolejnej dużej jednostki Stena Spirit w 2011 roku umożliwi nam jeszcze dynamiczniejszy wzrost przewozów a także rozwój oferty turystycznej - dodaje Kiersnowski.

Na linii Gdynia-Karlskrona kursują obecnie dwa statki Stena Line. Wprowadzony na linię w listopadzie 2010 prom Stena Vision oraz prom Stena Baltica.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (29) 6 zablokowanych

  • kiedy wreszcie bedzie jakaś konkurencja, monopol nie sprzyja klientom

    • 0 0

  • ODWOŁANY PROM (2)

    Dziwne że artykuł pojawił się akurat tego samego dnia co "przy-pieprzenie" o nabrzeże...:D czyżby celowe odwrócenie uwagi od faktów???..OJ trójmiasto robi się jak TVN - chcesz słuchac o gospodarce a tu taniec z GWIAZDAMI

    • 5 2

    • (1)

      spiskowa teoria dziejów wiecznie żywa - zuważyłeś, że dzisiaj wieje co nieco? a właściwie masz rację - precz ze Steną i brzydkimi Szwedami - dawac tu PŻB, ci z pewnościa lepiej dobijają do nabrzeża!

      • 1 0

      • niewiem czy zauważyłeś ale rzecz sie rozbiega o artykuł sponsorowany i wcale nie wysnówam tu teori spiskowych. Dlaczego jak pare lat temu stena miała kolizje w gazetach zostały wypuszczone artykuły jak to bezpiecznie jest w rejsach na Bałtyku (kolejny tylko z logiem Steny). Jeżeli nasz kochany redaktor ma zamiar tytółować coś mianem "Coraz lepiej w transporcie" to niech uwzględni wszystkie kierunki i zrobi rekonesans po jeszcze 2 firmach a nie pisze wyłacznie o STENA LINE

        • 1 0

  • pfff

    Stena pali wencej niż moj golf dwujka a teraz ciepło się zrobiło za oknem i spalanie na sto mi spadło także jestem turbo zadowolony po co jeszcze jeździć do jakiejś Szwajcari takim bydlakiem co pali nie wiadomo ile i ma brzydki służobwy biały kolor. Trzeba być kozakiem jak ja i ścigać się z każdym warszawiakiem spod świateł nawet jak się nie chce ścigać i pokazywać wyższość północnej nacji nad ajfonowymi fejzbokwymi laleczkami. flow

    • 1 1

  • Artykul to nic innego jak nachalna reklama Steny

    Swoja droga pa Marek ma niezly tupet zeby powiedziec ze wprowadzaja nowe promy podczas gdy sa one starsze i gorsze niz te wycofywane.
    Oczywiscie redakcja i pewnie spora czesc osob na forum ktore nie korzystaja z tych promow nie maja pojecia jakie g... sie wciska ludziom pod haslem "nowy prom". Te promy nie zasluguja nawet na krytyke a w interesie firmy przewozowej nie powinno sie o nich nawet wspominsac bo to wstyd.
    Po raz kolejny artykul przedstawia bajki zamiast faktow co ciagle swiadczy o poziomie redkacjyjnym ktory cechuje brak profesjonalizmu. Szkoda bo choc tematy artykulow sa ciekawe i wazne to ich jakosc jest tak kiepska jak te "nowe promy" Steny.
    Zycze autorowi i bohaterowi artykulu rzetelnosci i profesjonalizmu w wykonywanym zawodzie.

    • 2 2

  • A ja trzymam kcikuki za.. Pomorski Park Logistyczny
    przy ul. Sucharskiego.
    Po likwidacji ogrodów działkowych, teren jest całkowicie dedykowany logistyce,
    dodatkowo!, w sąsiedztwie, będzie budowana baza paliwowa PERN !
    Powodzenia !

    • 0 1

  • Sprostowanie

    To nie Grzybek a Krzysztof Romowicz pogromca falochronów!

    • 0 1

  • Grzybek, znowu rozstrzaskałeś Baltikę o nabrzeże (1)

    wstyd

    • 0 0

    • Pomyłka

      To nie Grzybek a Krzysztof Romowicz pogromca falochronów!

      • 3 1

  • Skoro pomimo kryzysu odnoszą wzrost obrotówm to chyba to nie jest faktycznie kryzys. Kryzys to jest (1)

    wtedy kiedy chcesz przyjść do szefa po podwyżkę, wtedy wszyscy się zasłaniają kryzysem. Swoją drogą czemu się pisze o przewoźniku Stena Line pomimo, że on nie jest Polskim operatorem a nic się nie mówi o Unity Line który jest Polskim operatorem????

    • 1 3

    • nie zgadzam sie ! kryzys faktycznie jest! moze juz ciut mniejszy ,ale ma miejsce w tym zyciu!

      ja jestem mobilny i jezdze po swiecie i widze ! duzo firm upada i ludzie nie maja pracy tak tak !

      • 2 0

  • DZISIAJ STENA ROZBIŁA NABRZEŻE W GDYNI (4)

    a czemu nie ma informacji o dzisiejszym zniszczeniu nabrzeża w Gdyni przez prom steny,no chyba że artykuł sponsorowany jak większość o stenie,szkoda że autor nie zainteresuje się gdzie są wyprowadzane zyski "wspaniałej" steny

    • 21 9

    • (3)

      a gdzie byś chciał, żeby szwedzka firma odprowadzała swoje zyski? nasi już próbowali tego tortu - ktoś ich jeszcze pamięta?

      • 2 0

      • (2)

        oczywiście ,że pamięta pływają z Gdańska do Nynashamn pod Stockholmem i oferują dobry serwis, korzystam kilka razy w roku i żal bierze jak Polacy (pismaki) cudze chwalą a swego nie znają

        • 0 2

        • taa jasne, swoje znam, dlatego wybieram cudze (1)

          samochód osobowy + 5 osób

          Polferries - 1043 zł w jedną stronę (Gdańsk-Nynashamn)
          Stena - 469 zł w dwie strony (Gdynia - Karskrona, Karlskrona-Gdynia)

          i to by było na tyle

          • 3 0

          • dla porównania Gdańsk-Karlskrona 160 mil morskich ,Gdańsk-Nynashamn 267 mil
            Patrząc obiektywnie gdyby nasz rodzimy PŻB dysponował nowszym tonażem a firmą zarzadzały kompetentne osoby, szwedzka konkurencja mogła by spadać. Co do ceny to nie ma zabardzo co porównywać kosztów gdyz PŻB przy Stenie jest jak karaluch przy Słoniu i jedyną opcją gdzie moze wrzucić koszty tanich biletów jest Świnoujście (a tam drugi z konkurentów UNITY LINE).

            • 2 0

  • świetlana przyszłość jaka rysuje się przed linią do Karlskorony to zasługa PO (2)

    w miarę coraz dłuższych rządów PO, coraz więcej osób będzie emigrować z Polski, Skandynawia oferuje natomiast przystępne dla Polaków ceny nieruchomości, paliwa oraz niezłe perspektywy pracy i rozwoju + czyste środowisko naturalne.Wszystko to, oraz bliskość i dobre połączenia komunikacyjne spowodują, że ruch na trasach do Skandynawii będzie coraz większy.

    • 13 3

    • Panie tusku gdzie ta praca ?????

      Bezrobotni pytaja - po studiach, ze stazem - mlodzi i ambitni - nie na kradzież tak jak pan!!!!!

      • 3 1

    • prawda

      prawda, tuski zafundowaly nam dobrobyt ze hoho

      • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane