• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries

VIK
13 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii. Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii.

Ponad 100 m długości, 17 m szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia Crist dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.



Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny "Elektra" okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy "Elektrze" czy promie "Herjólfur". Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę. Według założeń ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku.

- Prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy w rejonie Wysp Alandzkich - dodaje Tomasz Wrzask.
VIK

Miejsca

Opinie (43) 2 zablokowane

  • a jaka klasa lodowa? (1)

    czy te baterie nie są za słabe na pokonywanie zalodzonych akwenów?

    • 1 0

    • Remontowa w rok 2 tys kart zmian zrobi i zas sie bedzie 3 lata z nimi bujala w komisie xD

      • 0 0

  • Brawo Stogda! (4)

    Wasze projekty są piękne! Idziecie z duchem czasu! Dobrze, że crist może się na nich opierać!

    • 4 12

    • To nie projekt StoGdy (2)

      Tylko LMG Marin - jak widać na logo na burcie ;-) Stogda pewnie peerki pyknie

      • 0 0

      • Logo to nie wszystko (1)

        To jest PT i PR StoGdy... No chyba, że wszyscy się mylą i źle przyznali nagrody. Bo przecie prawdziwi fachowcy po logach widzą czyj projekt...

        • 0 1

        • Nagroda była za Elektrę

          A tu mówimy o zupełnie innej jednostce, na pewno wg konceptu LMG Marin...

          • 0 0

    • To mowilem ja - pracownik drugiej kategorii.

      W zeszlym tygodniu nie pisalem, bo bylem na zwolnieniu.

      • 1 0

  • Wspaniała stocznia crist (2)

    A może tak zaczną ludzi zatrudniać na normalnych warunkach i za uczciwe pieniądze.

    • 21 5

    • Przecież to samo jest w Remontowej Shipbuilding (1)

      Koziołek Moniuszek już wdraża przechodzenie schematu kierowników na działalność

      • 1 4

      • Jajco to Ty?

        Jak tam zdrowie?

        • 0 0

  • brawo... (1)

    Moze skoro tak dobrze im idzie, i tak sie reklamuja w radiu ze sa liderami branzy stoczniowej, to moze w koncu zaczna ludzi zatrudniac na umowe o prace, a nie te pseudo dzialalnosci gospodarcze...

    • 32 4

    • Crist

      Gdyby to uczynili, już by ich nie było :(
      Zgłoś do rządu aby coś z tym zrobili, a nie że jak chcesz zatrudnić człowieka na umowę o pracę, to ci dowalają tak podatki że lepiej nie prowadzić firmy ... :(

      • 2 1

  • Crist zbuduje hybrydę ... (2)

    ... czemu takie błędy popełniane są w tytule informacji o budowaniu statku ? Przecież hybryda to ani statek ani prom tylko np.coś złożonego z różnych, często niepasujących do siebie części;fantastyczne zwierzę będące połączeniem istniejących zwierząt, np. gryf; potocznie a) samochód hybrydowy;
    b) lakier hybrydowy itp. Firma Crist zajmuje się budową jednostek pływających w tym np. promów do przewozu samochód czy innych pojazdów. Czyli zły zapis tytułu informacji na portalu. Warto by autorzy tekstów zainteresowali się językiem polskim. A wracając do kontraktu jaki zawarł Crist to bardzo dobrze, że otrzymali zamówienie na budowę kolejnego statku.

    • 2 6

    • (1)

      Napęd hybrydowy: słyszałeś o czymś takim ?

      • 1 1

      • zepp

        oczywiśc ie, że słyszałem. Lecz chodzi o to, że tytuł notatki : Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries - jest bezsensowny i mylący, jedynie w przypadku samochodów jest zrozumiałe i stosowane. A co do napędu statków i okrętów to np już w 1945 roku Niemcy zaczęli budować okręty podwodne zarówno o konstrukcji jak i napędzie hybrydowym.
        Po kapitulacji III Rzeszy większość gotowych jednostek została zniszczona, jednak kilka okrętów zostało przejętych przez Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię i Francję.

        • 1 3

  • Ten prąd pochodzi z fotosyntezy czy z węgla? (3)

    • 9 2

    • k.k

      Nie wiem czy wiesz, ale w Skanynawii, a szczegolnie w Norwegi , 98% energii elektrycznej, pochodzi ze zrodel odnawialnych.
      Glownie, z malych , ale niemal tysiaca, elektrowni wodnych poukrywanych w gorach
      Sporo tez jest farm wiatrowych , i coraz czesciej "plywajacych", na morzu
      Wiec akurat hybryda w skandynawii, ma sens ;)

      • 4 0

    • (1)

      Zawsze gdzieś stoi komin lub elektrownia atomowa! Produkcja nigdy nie jest taka jaka sobie wymyślają idioci ekolodzy. Tylko zmniejszenie populacji ludzkiej może przynieść wymierny skutek!!!

      • 5 3

      • Daj dobry przykład

        I zacznij od siebie ;)

        • 5 0

  • Prom (1)

    ciekawe ile pieniędzy dostaną za zbudowanie tej jednostki. Sama budową jest mało skomplikowana gdyż jest to prosty i łatwy w budowie statek. A może warto by zbudowac taki lub podobny prom do komunikacji Trojmiasto - Hel? Przestanie mógłby by być np w Gdyni na dawnym terenie stoczni Nauta, w Gdańsku na Przeróbce na terenach d. Maritim ul. Przetoczna

    • 9 0

    • Maritim to były czasy

      • 2 0

  • Jesteście wspaniali!!!

    Tylko ciężką pracą buduje się dobrobyt.

    • 1 2

  • (3)

    350 pasazerow i 3 osobowa zaloga?

    • 15 5

    • Cos redaktor niedoinformowany

      • 1 0

    • (1)

      Reszta to pewnie roboty.

      • 2 1

      • Dokładnie model T-800

        • 4 0

  • (7)

    Brawo. Naprawdę się cieszę, choć nie mieszkam już w Trójmieście. Wciąż mi się łza w oku kręci, gdy myślę o mojej małej ojczyźnie z lat dzieciństwa i dorastania. Obserwowałem upadek stoczni. Widziałem, jak mordowano politykę morską państwa. Teraz powolutku to się podnosi, ale już na zupełnie innych zasadach. Czy lepszych, stabilniejszych, rozsądniejszych? Nie wiem, nie jestem fachowcem.

    Mimo to gratulacje!

    • 44 7

    • (6)

      Jesteś pisiorem?????

      • 4 4

      • A

        ty głupkiem.

        • 0 3

      • Na 100% (3)

        Czeka na prom morawieckiego ktory go zabierze do ojczyzny bo ma dość mycia kibli obcym

        • 3 2

        • (1)

          Jestem kardiochirurgiem w Oslo. Pozdrawiam serdecznie.

          • 4 2

          • Czyli z chirugiczna precyzja myjesz kible u norkow

            Ekstra

            • 3 3

        • MOrawiecki już klei kadłub taśmą a reszta #dojnej zmiany pomaluje żeby nie było widać

          • 4 1

      • To znaczy? Nie bardzo rozumiem...

        • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane