• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Zagadka: Gdzie najłatwiej spotkać gdańską Straż Miejską? W lesie na Górkach Zachodnich. (2)

    Po przebudowie, od plaży przy głównym wejściu na Stogach, do najbliższego kontenerowca będzie około 500m w linii prostej. W tym wypadku mniej turystów pojedzie na Stogi, a więcej na Górki Zachodnie, które są na to kompletnie nie przygotowane.

    • 8 3

    • Tak? (1)

      Turyści z głębi kraju będą chcieli właśnie oglądać statki leżąc na plaży. Tego nie maja gdzie indziej, to ich będzie przyciągać.

      • 2 0

      • Od otworzenia DCT to największa atrakcja Gdańskich plaż

        taka prawda - bo woda sama w sobie to syf, na plażach brak śmietników, toalet, ceny w knajpach większe niż w Niemczech (wiem z autopsji) podobnie ceny noclegów nad morzem.

        • 1 1

  • Czyli rozbudowa zabierze jednak plaże (12)

    mieszkancy jak zwykle zrobieni w bambuko:)

    • 72 48

    • Wy jesteście ślepi czy głupi? (3)

      Przecież ta działka była DCT od dawna. A płacz był o całą plażę na Stogach, która oczywiście pozostanie tak jak jest.

      • 15 13

      • Nie pozostanie tak jak jest - bo to wizualizacja końca etapu 3 inwestycji

        Cała rozbudowa DCT podzielna jest na 6 etapów - wiem to od 2005 roku bo widziałem plany rozbudowy portu do 2050 roku....tak, że tak jak ktoś pisał - plac kontenerowy (składowania i strefa celna) docelowo ma kończyć się przy linii tramwajowej Stogi Plaża.

        • 1 1

      • kto ja oddal za symboliczna zlotowke? (1)

        • 2 0

        • Za złotówkę plus walizka od dziadków oraz mieszkanie za atrakcyjną cene

          • 3 0

    • Chyba nie przypatrzyłeś się wizualizacji. Jakie zabranie plaży?

      • 2 3

    • Masakra chłopie. (2)

      W krajach zachodnich w dzielnicach przyportowych takich jak np w Gdańsku Stogi mieszkania są tanie jak barszczyk bo nikt tam niechce mieszkać. Ludzie są świadomi jak bardzo truje port. U nas jest lament że kocyka sobie nie rozłoży jeden z drugim między rafinerią a trującym kontenerowcem . Żal.

      • 6 5

      • W Hamburgu trochę inaczej to wygląda w dzielnicy portowej.

        • 3 2

      • Czym truje nowoczesny port kontenerowy?

        • 0 2

    • (2)

      Nie policzyłeś ile razy Morawiecki ciebie okłamał?

      • 19 13

      • Prawie tyle samo razy co Rudy. Ma jeszcze czas więc pewnie rudego przegoni w niespełnionych obietnicach. Pamiętasz 3x15?

        • 3 4

      • Co ma piernik do wiatraka?

        Tu akurat rozmawiamy o DCT.

        • 5 0

    • i nawet nie ma od kogo...

      ...obietnic i zapewnień egzekwować...

      • 13 5

  • (9)

    Był dym w temacie zabierania plaży to zbudują I etap niby na wodzie, nikt nie będzie chodzić na plażę z widokiem na kontenery, więc będzie można zabudować plażę.

    • 100 23

    • (7)

      Teren był już zarezerwowany w 2005 roku .A nie że teraz zabierają plaże pozatym w stronę Wisły plaży jest od groma tak że nie narzekajcie.

      • 26 34

      • nie wiesz co mówisz (4)

        i nie będzie to wybaczone.

        • 15 13

        • ADAM (2)

          Paweł Adam Owicz ogłaszał swój sukces, wskazując mieszkańcom Stogów, że plaża Stogi nie będzie przeznaczona pod rozwój portu.
          Potem wygrał wybory w II turze.

          Tak pisało trójmiasto.peel

          • 16 6

          • łgał

            • 0 0

          • kacperek sprzątnij kuwetę

            • 3 4

        • Wie doskonale jak widać

          ci co siedzą w temacie wiedzą co mam na mysli

          • 0 0

      • (1)

        Przecież tam są przeniesione kaczki.

        • 7 3

        • Nie tam już żadnych ptaków, zostały przeniesione na wyspę Sobieszewskæ

          • 8 1

    • NIe będzie tam plaży

      docelowo płot DCT ma być na wysokości linii tramwajowej plaża. Cały las idzie do wycinki i będzie nowy plac składowania + kolejna rozbudowa bocznic kolejowych. Budyń o tym doskonale wiedział od 2010 roku, bo to było już wtedy zaklepane w kolejnych etapach rozwoju.....

      • 2 1

  • Hahaha (4)

    Przecież ten menadżer to pewnie już wybrany....

    • 16 5

    • to nie państwowa spółka :) (2)

      • 2 4

      • w orlenie państwo ma dwadzieścia kilka procent i efekty widać.
        W DCT mają 30%, tu będzie się działo.

        • 0 0

      • a to myslisz, ze to roznica i nie ma tam nepotyzmu?

        • 5 0

    • menadzer

      przecież jest wymieniona z imienia i nazwiska...

      • 3 0

  • (3)

    Wszystko pójdzie sprawnie bo to prywatny kapitał większościowy. Gdyby to była polska budżetówka czy nawet ssp to 5 lat trwałyby przetargi i kombinacje jak przy okazji budowy terminala wybudować sobie dom.

    • 68 13

    • "prywatny kapitał większościowy"?

      To sprawdź, kto jest właścicielem terenu, wtym istniejącego terminala...

      • 2 1

    • Nie tylko w państwowych takie numery ;)

      • 5 0

    • w "Dune City" był wyłącznie kapitał prywatny

      a "budżetówka" dała mu radę.
      DCT został sprzedany i kapitał państwowy jest również obecny w tym przedsięwzięciu.

      Przypadek DCT wyraźnie pokazuje siłę strategii i ewolucyjnego rozwoju, niezbędną dla takich przedsięwzięć. Subiektywność, kadencyjność i brak odpowiedzialności związana z koteriami politycznymi jest dla nich zabójcza.
      Nie ma to związku z formą własności.

      • 6 3

  • Tylko kto

    To będzie wywoził jakbjuz teraz slotów brakuje przy dwóch terminalach? Najpierw porządek z obsługą samochodów zewnętrznych, a później gloryfikowanie DCT w necie

    • 3 0

  • (5)

    Czesi liczyć nie potrafią?
    Wykorzystując port w Trieście, skracają drogę dostaw o 2 tygodnie i mają niższe stawki frachtowe.
    Droga lądowa do Pragi jest o 60 km krótsza i jakościowo lepsza, co też przekłada się na czas przejazdu koszty paliwa i pracy kierowców.
    Ale to ich cyrk, ich małpy.

    • 11 12

    • Port (1)

      Port w Triescie nie przyjmuje bardzo duzych kontenerowcow. Na stalych linniach do Chin plywaja teraz glownie olbrzymie statki.Wiec wysylajac lub odbierajac towar przez Triest musieli by je gdzies dowozic co by czas transportu wydluzylo.Czesi glownie teraz puszczaja towary i odbieraja je przez port w Hamburgu.

      • 3 0

      • Nie wspominaj o Hamburgu, bo obudzisz wolactwo.

        • 1 1

    • (1)

      Tylko ze Gdańsk ma dużo lepsze połączenia oceaniczne przypominam.

      • 7 5

      • Którędy, z czym?

        • 1 3

    • Tu nie chodzi o cene dostawy a o politykę..

      Ty zbiedniejesz a oni i tak zarobią, poza tym łańcuch dostaw to szereg naczyń połączonych, ile Polska ma kontenerowców? Portów przeładunkowych? Firm logistycznych z polskim kapitałem? Włącz myślenie, komu ma zależeć żeby to właśnie poolaczek miał zarabiać na obsłudze tego biznesu? Jeśi myślisz że światowy rynek czy nawet europejski rynek dostaw jest to wolny rynek gdzie zawsze decyduje o wszystkim cena to jesteś w błędzie..

      • 4 5

  • Bardzo dobra wiadomość (4)

    • 67 31

    • Chwalą się że najwieksze statki świata przypływają (3)

      ale jakiegoś punktu widokowego żeby popatrzeć to nie zrobili. Nawet lotnisko zrobiło górkę spoterską, a DCT ma to w nosie, niestety.

      • 8 17

      • Bo tam się pracuje, a nie zajmuje pierdołami. (2)

        • 25 5

        • A o budowaniu wizerunku to nie słyszałeś Januszu marketingu? (1)

          Można z tego zrobić sporą atrakcję turystyczną która będzie przyciągała ludzi na Stogi także poza sezonem letnim.

          • 6 2

          • Coś w tym jest, 400-metrowe olbrzymy robią wrażenie

            • 4 0

  • Klika Adamowicza (4)

    Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście.

    • 15 25

    • PiS (2)

      Włascicielem jest... rząd, czyli PiS!

      • 0 8

      • Nie kłam (1)

        Państwo ma tylko 30% udziału w Dct

        • 6 0

        • A ile ma procent własności plaży?

          • 1 1

    • masz coś ze wzrokiem

      • 7 5

  • Pożegnanie ze Stogami, albo Dulkiewiczową. Wybór należy do Ciebie. (1)

    • 32 32

    • Teren Skarbu Państwa

      Miasto ma tam g do gadania. Jedynie trolle "prestiżowe" już czują szansę na promowanie nieudacznika

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane