• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę

Patryk Szczerba
22 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców. Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców.

Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.



Przypomnijmy, że rząd zapowiadał zmiany w ustawie o portach morskich na początku lipca. Ustawa została przyjęta przez Sejm jednogłośnie w piątek. "Za" głosowało 420 parlamentarzystów, natomiast dwóch posłów wstrzymało się od głosu. Dokument dostosowuje polskie prawo do unijnego rozporządzenia, dotyczącego świadczenia usług portowych oraz wspólnych zasad związanych z przejrzystością finansową portów.

Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego



W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.

Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris. Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.

- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi



Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.

- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.

Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę


- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł



Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • brawo Prawo i Sprawiedliwość!! (3)

    • 31 27

    • Oni ciągle coś obiecują (1)

      A nic jeszcze nie zbudowali oprócz pomników.

      • 13 2

      • 7 rok juz rządzą

        • 0 0

    • Brawo to mozna bic jak ju jest skonczona inwestycjia na razie sa to gruszki na wierzbie i puste obietnice.

      • 19 3

  • No licze na to

    Fajnie tylko niech ktos w koncu wbije lopate, to uwierze!

    • 3 0

  • Nie wierzcie

    Szczurek obiecuje duzo tak jak z dzielnicami Polnocnymi Gdyni Nic nie robi i nie zrobil, przykre to
    Tak nasz kraj robi nas w bambuko...obiecuja teraz a w listopadzie, po wyborach, bedzie dalej to samo

    • 3 1

  • Pierdu pierdu (1)

    Czyli kiedy?

    • 5 0

    • Na święte nigdy

      Proszę pobłogosławić!

      • 0 0

  • 8 lat (1)

    8 lat szybko zleci!!!

    • 2 0

    • pierwsze dwa lata jak za brata

      reszta migiem i ani się obejrzymy będziemy radośnie fikać w strukturach byłego CCCP.

      • 1 1

  • Jak mówią, ze bedzie za 8 lat, tzn, że będzie za 80 lat (1)

    • 10 2

    • Przez 8 lat Polcy i Polaki...

      Ups! No znowu nie wyszło.

      • 0 0

  • Mam gdzieś hejtu nieudaczników z PO (7)

    Ale napiszę jedno. Brawo PIS!

    • 18 28

    • Tylko pomysl czlowieku: (1)

      Jak PO mialo "dostosowac polskie prawo do unijnego rozporządzenia..." skoro tego rozporzadzenia jeszcze wtedy nie bylo?

      • 3 2

      • To nie ma żadnego znaczenia czy było czy nie było

        Ważne, że nie dostosowało i już!
        Na pasek w Wiadomościach TVPiS.

        • 3 0

    • PO w potrzasku...przez 8 lat co onoi zrobili? nic (3)

      • 5 10

      • Przez 8 lat nic nie zbudowali (2)

        Za to pis zbudował wszystko w 4. Stadiony, drogi, muzea, lotniska, zakłady pracy, kolej, tylko pomników jeszcze nie zdążył.

        • 17 1

        • O promach zapomnieli ale stępka jest. (1)

          Krzywousty coś też sapał o milionie samochodów elektrycznych. A ze 100 000 mieszkań plus zbudowano 450 a kolejne 400 jest rozgrzebane.

          • 12 3

          • pis obciach za obciachem, kompromitacja goni kompromitacja

            jeden lewe wieze, drugi latyfundia od biskupow

            • 5 2

    • Kiełbasa wyborcza.

      Nie będzie żadnej drogi. Obiecanki macanki. Wybory blisko.

      • 9 1

  • Brawo PIS tak trzymac (8)

    Tyle dobrego co robicie dla Polski i Polakow,
    Pozdrawiam

    • 18 38

    • To troll (3)

      • 10 4

      • Troll jest Ryzy na smtczy... (1)

        • 3 5

        • Co to jest smtcz? Coś z czeskiego?

          Oni mają mało samogłosek, np. krtk (krecik) itp.

          • 1 0

      • w dodatku tepawy, powtarza wciaz to samo i wyskakuje ze swoimi pohukiwaniami jak jaki wioskowy glupek

        • 5 2

    • Tzn co robią dobrego bo żyje mi się o wiele gorzej (1)

      Mimo, że nieźle zarabiam to złodziejom więcej oddaję i wszystko droższe. Zostaje o wiele mniej w portfelu niż kiedyś.

      • 19 2

      • zrób sobie bejbi

        najlepiej tak z 10

        • 1 0

    • Jezeli "dostosowanie polskiego prawa do unijnego rozporządzenia..." jest tak wielkim dobrem no to wszystko sie zgadza

      • 1 0

    • głównie robią długi w zagranicznych bankach niestety

      • 8 3

  • ustawka Horały

    a po wyborach wyjdzie jak zwykle

    • 1 0

  • dlaczego nie można było tak od razu i po co Gdynia forsowała odcinek leśny estakady? (13)

    Jak się ta możliwość ma do działań podjętych przez kolejarzy a skutkujących przebudową Puckiej i (może) Hutniczej?
    Czy jest ktoś, kto te działania koordynuje i harmonizuje? Czy będzie jak ze zmodernizowaną linią kolejową 201, która zmodernizowana (zburzona) zostanie po raz kolejny?
    Dlaczego przewiduje sie 8 lat na ewentualne podjęcie działań? Przecież ta dokumentacja istnieje. To zadanie było już w planie budowy dróg krajowych i zostało z niego usunięte na odchodnym na europejskie salony przez premiera Tuska.
    Czy potrzeba 30 lat aby instytucje państwowe przestaly zachowywać się jak udzielne księstwa i zaczęły ze sobą rozmawiać?
    Czy administracja zaprzestanie wyszukiwania prestekstów mających skutkować zaniechaniem podejmowania działań?

    • 75 14

    • to jest Polska. Tego nie ogarniesz (2)

      nawet po pijaku ciezko.

      • 7 2

      • (1)

        u katolika to norma: jestem za a nawet przeciww
        prl probowal zaszczepic logike, nie udalo sie, "'zdrowa" tkanka narodowa odrzucila, wrocili egzorcysci

        • 1 6

        • raczej "ewangeliści"

          bo w każdej dziedzinie słychać nawoływania do "wiary"...

          • 2 0

    • (5)

      A jak sobie wyobrażasz dojazd do tej Drogi Czerownej z obwodnicy bez estakady? Znowu Morską?

      • 8 2

      • przez przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów (4)

        To optymalne i jedyne dla ruchu towarowego połączenie i takie było stanowisko zarządu dróg.
        Odcinek leśny estakady to nieporozumienie i fanaberia miasta, które chciało załatwić komunikację w północnymi dzielnicami.
        W tamtym czasie, dziwnym trafem wielu "mieszkańców" UM miało z nimi związek (Suchy Dwór i okolice). Jak trafna to koncepcja, widać przy każdym załamaniu pogody...
        Z obwodnicy do drogi czerwonej należy przejechać ciężarówką na/pod torami a nie po zboczach wzgórz dochodzących do 200m wysokości.

        • 3 6

        • ten odcinek był w planach już za komuny (1)

          i za komuny dotarli z budową do Grabówka urywając niestety estakadę pod pierwszym leśnym wzniesieniem. dobrze , ze Gdynia ten temat dokończyła

          • 1 1

          • czy fakt, że zaplanowano to za komuny jest wyznacznikiem jakości?

            Choć wiele pomysłów z tamtych czasów sprawdza się znacznie lepiej niż współczesne, jednak akurat forsowanie wzgórz przez betonową estakadę jest raczej wyrazem typowej inzynierskiej arogancji. W połączeniu z kiepską nośnością gruntów w dolinie, całość to "heck in the neck".
            Komunikacja z dzielnicami północnymi powinna być załatwiona znacznie lżejszymi środkami a ruch towarowy jako przedłużenie obwodowej. Pomysły "dwa w jednym" prowadzą do konstatacji "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego"...

            • 1 1

        • (1)

          "Odcinek leśny estakady to nieporozumienie i fanaberia miasta, które chciało załatwić komunikację w północnymi dzielnicami." upadles na glowe? fanaberia nazywasz to ze wladze miasta umozliwily polnocnym dzielnicom kontakt ze swiatem?

          • 7 5

          • Dramatyzujesz

            Kontakt jest na dlugodystansowcow, dojezdzajacych do Gdanska. Poza tym gra szla o wybor wariantu, czy estakada przez las, czy obwodowa przez tory. Tak czy inaczej, polaczenie by bylo.

            • 2 1

    • Tak, potwierdzam. Wszystkie działania harmonizujemy (1)

      • 3 0

      • z kacika - humor tygodnia

        • 4 1

    • 8 lat bo ten rząd nie chce rządzić dłużej

      a po 8 latach będzie można zwalić winę na opozycję.

      • 7 1

    • Tez nie rozumiem co oni chca przez dwa lata przygotowywac?

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane