• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: w lipcu wybór projektanta

Patryk Szczerba
17 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona odciąży estakadę Kwiatkowskiego. Ale stanie się to najwcześniej za sześć lat. Droga Czerwona odciąży estakadę Kwiatkowskiego. Ale stanie się to najwcześniej za sześć lat.

Jak będzie wyglądać Droga Czerwona w Gdyni? Odpowiedź ma dać dokumentacja przygotowawcza dla projektu budowy nowej drogi. W połowie lipca zostanie rozstrzygnięty przetarg na nią. Dokument ma być gotowy w 2024 roku, ale sama Droga Czerwona będzie ukończona nie wcześniej niż w 2029 r.



Czy Droga Czerwona pozostanie istotna dla rządzących w przyszłych latach?

Przypomnijmy: w kwietniu ogłoszono, że z puli środków na budowę CPK do lokalnego oddziału GDDKiA trafia 20 mln zł na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i przygotowanie inwestycji. Miało to zamknąć dywagacje, czy Droga Czerwona powstanie i czy zależy na tym rządowi.

Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury Programu inwestycji i podpisaniu porozumienia o finansowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych.

Droga Czerwona: informacje o inwestycji



Droga Czerwona: długość odcinków



Oferty będą składane do połowy lipca. Całość zamówienia potrwa półtora roku, co oznacza, że dokument będzie gotowy nie wcześniej niż w 2024 roku.

Projektant wyłoniony w postępowaniu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km

  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.

Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.

Władze krajowe: wszystko ws. Drogi Czerwonej idzie zgodnie z planem



Rozpoczęcie poszukiwań wykonawcy ogłoszono w obecności Marcina Horały, wiceministra Funduszy i Polityki Regionalnej oraz wojewody Dariusza Drelicha.

- Inwestycja jest niezwykle potrzeba, dzięki portowi w Gdyni, CPK i GDDKiA razem działają i proces posuwa się w szybkim tempie. Po stronie inwestorów publicznych wszystko wykonujemy zgodnie z harmonogramem - zapewnia Marcin Horała.
Według założeń Droga Czerwona powstanie prawdopodobnie w 2029 roku.

- Ruszył kalendarz do końca inwestycji. Jest przetarg na dokumentację. Można zaplanować harmonogramy także innych inwestycji - dodaje Dariusz Drelich.

Droga Czerwona jako droga przyspieszona



- Dokumentacja odpowie na pytanie którędy poprowadzić trasę. Czy zrobić to w formie tunelu czy estakad. To prace przygotowawcze, które są mało spektakularne, ale ważne - opowiada Piotr Michalski z lokalnego oddziału GDDKiA.
Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli.

Miejsca

Opinie (128) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Czyli pewne jest, że droga nie powstanie do 2029 (8)

    A do kiedy na pewno nie powstanie OPAT i Via Maris?

    • 62 5

    • Głosujcie do sejmu na Horale to będzie mieli via maris i opat (5)

      Ten facet zna się na wszystkomającego nigdy nie pracował zawodowo buahaha

      • 4 4

      • nie musi (3)

        wystarczy że ma dostęp do odpowiednich uszu.

        • 2 2

        • to się teraz nazywa "uszu"? (2)

          • 1 2

          • możesz sobie nazywać jak chcesz (1)

            nie zmienia to faktu, że najwyżej możesz poujadać na anonimowym forum...

            • 1 0

            • jak mogę to nazwę, może to trochę zmieni fakty

              Horała to mistrz wbijania pierwszej łopaty. Dalej nic nie sięga jego łopaty... yyy wróć łopatyny? łepetyny?

              • 0 0

      • głu pszego od szczurka nie ma nigdzie

        głosuj dalej na szczurka, bo teraz nawet latem dziury w drogach są nie łatane, kiedyś tylko zimą po mrozach było źle. To pokazuje co się dzieje w tej wsi zwanej Gdynią. Żadnych dróg tylko głu poty i marnotrawienie publicznych pięniędzy a takie pały jak ty nadal głosują na szkodnika.

        • 3 1

    • pewne jest to że umrzesz (1)

      w Gdyni natomiast pewne jest to, że powstaną nowe dziury i żadna droga.

      • 3 0

      • bo Gdynia wstaje z kolan

        i jej się to po prostu należy

        • 0 0

  • Ostatnia nadzieja, jeśli PiS tego nie zbuduje to już nikt tego nie zrobi. (7)

    Bo na tych którym nic się nie chciało i w kółko powtarzali "pieniędzy nie ma i nie będzie" nie ma co liczyć...

    • 18 14

    • a PIS cokolwiek zbudował, że masz takie nadzieje? (4)

      • 4 9

      • (3)

        Owszem

        • 8 4

        • Nadzieja matką głupich... (2)

          • 1 6

          • Ale w opozycji (1)

            nawet nadziei nie ma...

            • 6 1

            • matki tez nie ma

              bo ja sprzedali.

              • 0 0

    • ?

      100 tys mieszkan juz zbudowali przeciez .

      • 1 11

    • Piniendzy

      • 12 0

  • Droga Czerwona, bo ją czerwonym markerem na mapie narysowali? (1)

    hahahahaahah

    • 4 4

    • blisko

      stad te kryptonimy zadan...

      • 0 0

  • Bedzie wygladac tak jak wszystko inne w Gdyni.

    Wszystko rozkopane, rozwalone, wszechobecny cement z piachem i bloto do pół koła. Wszystko to rozwlocza po Gdyni wywrotki, bo miotła sprzątająca, jak pokazują pracę na Karwinach,bedzie tylko przez pierwsze dni. Później, oczywiście rok albo dwa opóźnień. Oddanie z cyklu "trzymaj mur, a ja lecę po pieniądze", wstęgą, premie, ordery i... Już można rozkopac, bo zapomnieli przyłącza dla " nowego" dewelopera...

    • 2 0

  • (8)

    6 lat...nie wiem jak to skomentować...mam nadzieję że następny włodarz Gdyni będzie prawdziwym wizjonerem,choć z miliardowego długu łatwo wyjść nie będzie.

    • 64 9

    • może będzie wizjonerem

      ale tu trzeba cudotwórcy...

      • 3 0

    • IQ Puchatka i wszystko w temacie. (1)

      Ahahahahaha.

      • 2 8

      • "wszystko w temacie"

        ...i wszystko jasne...

        • 4 0

    • no no

      No ale gdynianom taki prezydent odpowiada, to wara od niego.

      • 1 6

    • Myślisz o Marcinku? (1)

      Tak, jest wizjonerem. Ma wizję dużego lotniska, ale bardziej opłaca mu się pilnować pastwiska. Taki nasz kolejny Miś.

      • 13 9

      • Ktokolwiek będzie,będzie lepszy,już bardziej się tego s......ć nie da)Tylko zdziwko że gdynianie zadowoleni,choć ja jako dawny gdynianin tego nie rozumiem.

        • 11 9

    • Ty taki "mądry" jesteś od urodzenia

      Czy miałeś wypadek?

      • 5 7

    • ,,wlodarz gdyni"?,na tej inwestycji lape trzyma?,tak! ten sam! Marcin Horala !,po CPK to jego kolejna inwestycja sztandarowa!!.

      • 14 6

  • Bardzo śmieszne (2)

    Kiełbasa wyborcza tyle mam do powiedzenia

    • 3 7

    • to niewiele masz do powiedzenia

      tylko tyle, ile ci powiedziano...

      • 4 0

    • skuteczna

      a najbardziej skuteczne jest lekceważenie elektoratu przez opozycję...

      • 5 1

  • Gdynia powstała od zera w niecałe dziesięć lat. (1)

    W XXI wieku potrzeba 10lat żeby wybudować 9km drogi...co poszło nie tak??

    • 7 0

    • powstały kolejne warstwy patologicznych nierobów, które nic innego nie robią, poza uzasadnianiem swej obecności

      Istny przemysł kwitologiczny, papierowe tygrysy manipulujące prawem i rzeczywistością.

      • 6 0

  • kiedy powstanie tunel no Puckiej ? (1)

    • 8 1

    • nice to have...

      ale istotniejsza jest oś Pólnocna - Południowa i przedłużenie obwodnicy z węzłem na Morskiej.

      • 7 0

  • (13)

    Klasyka,jak zwykle centrala ratuje nieudolny samorząd.

    • 41 27

    • To nie kosztuje 5zł. (3)

      Budżet Gdyni jest za mały na taką inwestycję.

      • 12 8

      • nikt nie oczekuje, ze to powstanie z budzetu miasta... (2)

        Jak sie ma budzet, to nie sztuka budowac. Ale budzetu nikt nie da, to trzeba wypracowac.
        Od zarzadu miasta takie dzialania sa oczekiwane.
        I niech sie nie zaslania brakiem kompetencji, bo to jest dyskwalifikujace. Jakos Rumia potrafila zbudowac tunel pod torami... Moze korepetycje?!

        • 6 1

        • Inwestorem jest PKP (1)

          • 0 7

          • inwestorem nie jest PKP

            pomijając ten fakt, trzeba mieć umiejętności, aby zachęcić takiego inwestora, aby w konkretnym miejscu ulokował swoje środki.

            • 6 0

    • Od kiedy to samorządy budują drogi krajowe klasyku głupoty??? (4)

      1. Koszty takich inwestycji przewyższają budżety miast i gmin.
      2. W cenie paliwa jest zawarty podatek na fundusz drogowy, którym zarządza Państwo. Każdego roku są to miliardy złotych i te pieniądze powinny być w całości przeznaczane na budowę i remonty dróg w Polsce.
      Dodatkowo rząd zabezpiecza głównie dla siebie pieniądze z tej niedobrej Unii na budowę dróg.
      Samorządy z powyższych pieniądze dostają tylko ochłapy.

      • 9 11

      • Akurat Gdynia należy do tych samorządów, które budują krajówki. (1)

        Tyle że normalnie robią to z poważnym udziałem subwencji z budżetu państwa. W tym przypadku takich subwencji nie było.

        • 7 0

        • ale subwencje z nieba nie spadna...

          Przy tym "trzeba chodzic"...
          A co "wychodzono"?!
          Wychodzono wylaczenie nabrzeza Rybackiego i i dziesiatek ha innych terenow z obszaru "terenow portowych".

          • 6 0

      • a z jakich pieniedzy i kto zbudowal tunel w Gdansku?!

        Sucharskiego, Nowa Slowackiego, Most Wantowu?
        Aby tyle wymienic...
        Podpowiem, z pieniedzy miasta.
        Gdynski samorzad zaczal opowiadac "bajki o niemoznosci" z prostego powodu.
        Miasto nie ma wystarczajacych dochodow oraz ludzi wystarczajaco bieglych, aby zawalczyc na unijnych i ministerialnych korytarzach.
        Ludziom z magistratu po prostu sie nie chce po batach, jakie dostali za nieudolnosc w sprawie lotniska oraz estakady.
        Wiec po co brac sobie kolejny klopot na glowe?! Lepiej utopic kolejne 100 milionow w park(ing) dla kolegi. Moze powie "dziekuje".

        • 7 1

      • Tyle tylko, że wpływy z podatku na paliwa starcza na 1/3 finansowania inwestycji - stąd wielka

        pomoc ze strony UE - rozbudowa dróg ruszyła na dobre kilka lat po wstąpieniu do niej.

        • 2 0

    • A to port w Gdyni jest portem lokalnym? (3)

      No nie, jest to port o znaczeniu krajowym więc i drogi dojazdowe muszą być krajowe. Miasto nie powinno złotówki dołożyć do tej drogi tylko zająć się problemami dzielnic

      • 23 7

      • to nie o to chodzi, kto buduje

        Chodzi o to, kto przy tym chodzi i jakie sojusze tworzy, aby potrzebna inwestycja powstala.
        Koldra zawsze bedzie krotka, a zdobycie zainteresowania centrum oraz srodkow swiadczy o operatywnosci.
        Wez chociaz ten obsmiewany przekop... Nie pasuje? To odpowiedz, jakie gospodarcze znaczenie ma budowana ogromnym wysilkiem "zakopianka"?
        Porownaj to z dochodami jakie przynosi port.
        Port ktory przez samorzad byl najzwyczajniej w swiecie okradany.

        • 8 1

      • UM Gdynia "zasadniczo, pobieżnie"

        nie zajmuje się żadnymi problemami miasta. Wielka mi różnica.

        • 13 5

      • Tia,od 20 lat zajmuje się jedynie malowaniem pasów i patodeweloperką.

        • 17 10

  • Ho, ho, ho Horała (2)

    Czyli nie powstanie. Wieczny przegrany nadaje się do tego.

    • 31 23

    • Najlepiej zarabiający pastuch spod Baranowa (1)

      • 1 1

      • gul...

        ...chodzi?!

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane