• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: w lipcu wybór projektanta

Patryk Szczerba
17 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona odciąży estakadę Kwiatkowskiego. Ale stanie się to najwcześniej za sześć lat. Droga Czerwona odciąży estakadę Kwiatkowskiego. Ale stanie się to najwcześniej za sześć lat.

Jak będzie wyglądać Droga Czerwona w Gdyni? Odpowiedź ma dać dokumentacja przygotowawcza dla projektu budowy nowej drogi. W połowie lipca zostanie rozstrzygnięty przetarg na nią. Dokument ma być gotowy w 2024 roku, ale sama Droga Czerwona będzie ukończona nie wcześniej niż w 2029 r.



Czy Droga Czerwona pozostanie istotna dla rządzących w przyszłych latach?

Przypomnijmy: w kwietniu ogłoszono, że z puli środków na budowę CPK do lokalnego oddziału GDDKiA trafia 20 mln zł na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i przygotowanie inwestycji. Miało to zamknąć dywagacje, czy Droga Czerwona powstanie i czy zależy na tym rządowi.

Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury Programu inwestycji i podpisaniu porozumienia o finansowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych.

Droga Czerwona: informacje o inwestycji



Droga Czerwona: długość odcinków



Oferty będą składane do połowy lipca. Całość zamówienia potrwa półtora roku, co oznacza, że dokument będzie gotowy nie wcześniej niż w 2024 roku.

Projektant wyłoniony w postępowaniu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km

  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.

Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.

Władze krajowe: wszystko ws. Drogi Czerwonej idzie zgodnie z planem



Rozpoczęcie poszukiwań wykonawcy ogłoszono w obecności Marcina Horały, wiceministra Funduszy i Polityki Regionalnej oraz wojewody Dariusza Drelicha.

- Inwestycja jest niezwykle potrzeba, dzięki portowi w Gdyni, CPK i GDDKiA razem działają i proces posuwa się w szybkim tempie. Po stronie inwestorów publicznych wszystko wykonujemy zgodnie z harmonogramem - zapewnia Marcin Horała.
Według założeń Droga Czerwona powstanie prawdopodobnie w 2029 roku.

- Ruszył kalendarz do końca inwestycji. Jest przetarg na dokumentację. Można zaplanować harmonogramy także innych inwestycji - dodaje Dariusz Drelich.

Droga Czerwona jako droga przyspieszona



- Dokumentacja odpowie na pytanie którędy poprowadzić trasę. Czy zrobić to w formie tunelu czy estakad. To prace przygotowawcze, które są mało spektakularne, ale ważne - opowiada Piotr Michalski z lokalnego oddziału GDDKiA.
Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli.

Miejsca

Opinie (128) 8 zablokowanych

  • Droga na wybory

    Jak chcecie drogę to wiadomo jak głosować #pdk

    • 8 1

  • Jak wybudują to pewnie estakada się rozpadnie i do wyburzenia

    • 8 0

  • uwaga, niespodzianka (4)

    nowe drogi nie zmneijszają korków. chcecie mniej korków, przesiądźcie się na inny środek transportu

    • 4 19

    • A zamówioną pralkę i lodówkę odbierzesz prosto z bocznicy kolejowej (2)

      Tylko pamiętaj, żeby przyjechać po nie rowerem

      • 12 2

      • A czemu nie rowerem ? A może ty chcesz Holendrów uczyć budować dobrobyt ? (1)

        Śmieszny jesteś jak lekceważysz prawidła naukowe dotyczące tego, że nowe drogi i poszerzanie nic nie dają, co odczuwają każdego dnia spore ilości Amerykanów stojący w koreczkach na 10 pasmowych autostradach.

        • 0 11

        • mylisz przyczyny ze skutkami.

          Problemy Amerykanow wynikaja z "suburbanizacji" i braku oporu w pochlanianiu kolejnych obszarow pod mase luznej zabudowy.
          To powoduje potrzebe przemieszczania i robia to duze masy ludzi. Tego nie udzwigna autostrady, koleje czy autobusy. Tramwaje tez nie... A rowery, tym bardziej...:p

          • 8 0

    • tu nie ma. problemu korkow

      Tu chodzi o "reglamentacje" przepustowosci przez przejazdy kolejowe.
      Na inne srodki lokomocji chetnie sie przesiade. Jaki pociag jezdzi na polnoc Gdyni?

      • 7 0

  • Buhahaha

    Wstyd news z tego robic.
    Puśćcie newsa jak pierwsze maszyny zaczną grzebać,proszę.
    I od tego momentu policzymy ile lat zejdzie.projekt to jedno,siano na budowę to drugie.

    • 10 0

  • Myślący

    Do 2029 to estakada już dawno się zawali....

    • 13 1

  • Horała i Drelich... zapomnijmy o Czerwonej.

    • 4 3

  • Tyle lat sie wałkuje

    I nie ma nawet koncepcji ? Bareja się kłania

    • 6 0

  • Kolejna droga to więcej aut

    No i większe korki. To może w centrum zrobią ułatwienia dla kierowców?

    • 0 8

  • Gdynia - miasto z planów... (1)

    • 7 1

    • i wizualizacji

      ...

      • 6 0

  • Jedno pewne (1)

    Gdyński wstyd czyli Horała będzie brał dobrą kasę z naszych podatków jeszcze przez lata. Za nieróbstwo i sianie propagandy. Chyba że nowi rządzący wyleją go na zbity pysk.Oby.

    • 3 5

    • Pasiaki już czekają

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane