• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miliony euro na wodzie. Gdańskie katamarany na eksport

Jakub Gilewicz
28 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Jeden może przepłynąć Atlantyk bez międzytankowania, drugi wykończony jest egzotycznym drewnem wenge. Gdańska stocznia Sunreef Yachts zaprezentowała dwa kolejne eksportowe katamarany: motorowy za ponad dwa miliony euro i żaglowy za prawie milion. Są już pierwsi klienci na nowe jednostki.



Jak często w roku pływasz na jachtach?

- To jachty dla osób, które marzą o podróżach dookoła świata - przekonuje Ewa Stachurska z Sunreef Yachts i wskazuje na 58-stopową jednostkę z żaglami.

Najnowszy jacht gdańskiej stoczni to luksusowy katamaran z trzema kabinami dla gości i dwiema dla załogi, z przestronnym salonem, bogato wyposażoną kuchnią i pokładem słonecznym, służącym do wypoczynku. Goście mają do dyspozycji m.in. 40-calowy ekran LCD, system głośników Dolby Surround, kanapy i materace do opalania.

Cena? Bagatela - milion euro. Zamówienia? Stocznia ma już podpisane trzy kontrakty na produkcję najnowszego modelu. Jeszcze droższy, bo kosztujący ponad dwa miliony euro, jest katamaran motorowy 70 Sunreef Power Damrak II. Kusi bogatych klientów chociażby barem koktajlowym, jacuzzi i kabinami dla gości z drewna orzechowego. Może także przepłynąć Atlantyk bez ani jednego międzytankowania.

- Po co kupuje się taki jacht? Dla przyjemności! - wyznaje Olivier Chatelain z Francji, który został właścicielem modelu 70 Sunreef Power Damrak II.

Zarówno nowe modele, jak i te sprzed lat, kupują od gdańskiej stoczni przeważnie klienci z Europy Zachodniej oraz ze Stanów Zjednoczonych i z Ameryki Południowej. Powoli otwiera się także dla Sunreef Yachts rynek azjatycki.

- Obecnie mamy zamówienia do 2013 roku - mówi Francis Lapp, właściciel stoczni i wspomina o zwiększeniu zatrudnienia: - Pracuje u nas ponad 400 osób, a pracy jest naprawdę sporo, bo jachty produkujemy w 100 proc. na miejscu, więc chcemy zatrudnić kolejnych fachowców.

Założona w 2000 r. stocznia Sunreef Yachts to lider na rynku luksusowych katamaranów na miarę w przedziale 18-60 metrów. Na morzach i oceanach pływa obecnie 55 jednostek, które powstały w gdańskiej stoczni.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (93) ponad 10 zablokowanych

  • Nie ma związków zawodowych, które wszystko psują, (2)

    to można budować super statki, zarabiać i być dumnym z tego co się robi.
    Niestety niemożliwe w państwowych molochach.

    • 6 3

    • brawo za takie myslenie, oby nas wiecej było

      • 2 0

    • Niema zwiazków zawodowych to mozna ludzi okradac placic im marne grosze

      nie wyplacac wynagrosdzenia na czas nie placic za nadgodziny .albo nie placic woggle niech pracuja zadarmo i traktowac jak niewolnika!!Przykłady? Tak było biedronce ,tak jest w firmach budowlanych spawacz przy ergo arenie niedostał do dzisiaj pieniedzy i pewnie juz niedostanie od powykonawcy dzwigowy dopiero jak zagroził ze skoczy prayjechała policja i telewizja dostał ale tylko on zaległe pieniadze!Przykładów sa tysiace oby takich madrali jak ty jak najmniej!!Bo bogaty i tak niezbiednieje.

      • 1 1

  • "Może także przepłynąć Atlantyk bez ani jednego międzytankowania. " (1)

    zastanawiam się gdzie takie "międzytankowanie" miało nastąpić. Chyba ze gdzies na srodku oceanu z jakiegos tankowca..

    • 2 1

    • dodam jeszcze ze tekst

      "Po co kupuje się taki jacht? Dla przyjemności! - wyznaje Olivier Chatelain " dla biedoty gdanskiej i nawet dla przecietnego obywatela powinien byc moderowany!! A dlaczego polecam użyć te kilka komórek szarych.Pozdrawiam

      • 0 3

  • A OBOK ...CHLEW...

    ...60 lat po wojnie (swiatowej) a wyspa dalej straszy ruinami

    • 2 0

  • A ja zapytam tak: (2)

    Pracownicy SY beda wiedziec o co chodzi:

    ALE RADZISZ O NIE ?:)

    • 2 0

    • K.

      Radze, radze :-)

      • 1 0

    • Idź do kadr !

      • 1 0

  • Wielka Szkoda

    że wszystko poszło z dymem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane