- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (221 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (161 opinii)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (60 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
Dwie oferty wiążące na akcje spółki Port Gdański Eksploatacja
Konsorcjum firm Węglokoks SA wraz z PKP Cargo SA oraz Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian na Malcie złożyły wiążące oferty w sprawie nabycia akcji spółki Port Gdański Eksploatacja.
Wcześniej swoje zainteresowanie PGE wyraziły też: Erontrans z Pruszcza Gdańskiego i Morski Terminal Masowy Gdynia. Podmioty te złożyły odpowiedź na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia akcji spółki PGE, ale nie złożyły w konsekwencji ofert wiążących w wyznaczonym terminie.
Port Gdański Eksploatacja to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. Jej działalność realizowana jest na ponad 90 ha gdańskiego portu. Zajmuje się wykonywaniem usług przeładunkowych w relacji morskiej, jak też usługami składowania towarów dostarczanych środkami transportu wodnego, drogowego i kolejowego. Na sprzedaż wystawiono blisko 100 proc. akcji spółki.
Mariner Capital Limited z Malty zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne. Spółka zainwestowała dotychczas w trzy terminale - Baltic Container Terminal w Rydze, włoski Terminal Intermodale Venezia i Durres Terminal Kontenerowy w Albanii.
Poważnym graczem jest też PKP Cargo, które występuje w konsorcjum ze spółką Węglokoks SA. Węglokoks już w 2012 przymierzał się do przejęcia PGE. Węglokoks SA jest największym polskim eksporterem węgla, obecnym na rynkach międzynarodowych od 1951 roku.
- Węglokoks SA korzysta z usług firmy Port Gdański Eksploatacja przy współudziale spółki zależnej Inter Balt sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, stąd naturalnym etapem dalszego rozwoju Grupy Kapitałowej Węglokoks jest inwestycja w polską infrastrukturę portową - informuje zarząd spółki.
Miejsca
Opinie (45) 5 zablokowanych
-
2014-10-18 23:10
butalnie (8)
z MPG nie maja pomyslu wiec odcinaja sobie raczki ,sprzedajac "eksploatacje" .to powinno byc karalne
- 11 1
-
2014-10-19 11:46
brutalnie (7)
Niewiedza z reguły nie jest karalna, ale jej skutki nierzadko już tak. Jak na razie, bezpodstawne pyszczenie na forum internetowym dopuszczone jest w ramach wolności wypowiedzi, chociaż może przyczyniać się do wzrostu opinii i zachowań społecznie szkodliwych, co pokazuje również liczba akceptacji pod twoją wypowiedzią.
- 0 1
-
2014-10-19 15:05
A jakie jest twoje zdanie w powyzszej sprawie merytoryczny psychologu? (6)
Wykaz ta szkodliwosc obalajac wypowiedz twojego interlokutora....
- 0 2
-
2014-10-19 16:07
(5)
Port sprzedaje tę firmę, ponieważ obliguje go do tego Ustawa o portach i przystaniach morskich.
Przedstawiając fałszywy obraz sytuacji i żądając ukarania zarządzających portem za prawidłowe działanie wyrządza szkody społeczne dezinformując i podburzając czytelników portalu do działań nie mających odniesienia do stanu faktycznego i prawnego.- 2 3
-
2014-10-20 08:34
Cyt : ,,obliguje go do tego Ustawa o portach i przystaniach morskich." (4)
Tak nagle go obliguje... a lata cale go nie obligowal..?
Hmm i jedyna forma pozyskania srodkow sa akcje najlepiej sprzedane w wiekszosciowym pakiecie..troche to dziwne nieprawdaz? Jakie byly zyski z dzialalnosci Port Gdanski eksploatacja do tej pory i co robil Zarzad aby polepszyc przez te lata jej wyniki? Sorry moze to niesprawiedliwa ocena ale ja tutaj widze typowy skok na kase.- 2 1
-
2014-10-20 11:29
(1)
Celem tego wymogu ustawowego nie jest pozyskanie pieniędzy ze sprzedaży firm działających w sferze eksploatacji, a dostosowanie rzeczywistego przedmiotu działalności podmiotu zarządzającego portem do wymaganego ustawą. Środki finansowe uzyskane ze sprzedaży zostają przeznaczone na statutowe cele portu. W ustawie z 2004 roku zawarto wymóg sprzedaży posiadanych przez port firm eksploatacyjnych w terminie do końca 2005 roku, co, z różnych względów, nie zostało dokonane w ustawowym terminie.
Ustawa z 2004 roku, zmieniająca ustawę o portach i przystaniach morskich z 1996 roku, ustaliła dla polskich portów, obowiązujący w państwach UE, model funkcjonowania portów. Założeniem tego modelu jest podmiotowe rozdzielenie sfery zarządzania portem (tj. jego infrastrukturą i rozwojem) od sfery eksploatacyjnej prowadzonej w porcie (tj. przeładunki, magazynowanie, produkcja, inne usługi). Ma to spowodować likwidację monopolu jedynego podmiotu portowego i zwiększenie konkurencji gospodarczej w portach. Port zwykle nadal jest posiadaczem nieruchomości portowych, które wydzierżawia tym firmom, chociaż te również budują swoje obiekty na dzierżawionym gruncie. Z powodów zaszłościowych, na tzw. obszarze portu działają też firmy, które posiadają nieruchomości niezależne od portu.
Trochę się rozpisałem :)- 1 1
-
2014-10-21 07:44
Konkluzja jest taka..ze mamy port a w nim sprzedane spolki podoperatorom...niekoniecznie Polskim..I po co sie bylo tyle
- 1 1
-
2014-10-20 12:03
(1)
A tak w ogóle, portal internetowy mógłby bardziej przyłożyć się do treści swoich artykułów i szerzej objaśniać kontekst przedstawianych spraw, zamiast później cenzurować niektóre agresywne komentarze, wynikające po części z niezrozumienia istoty opisywanej sprawy i z podejrzenia istnienia jakichś afer o podłożu niegospodarności lub przestępczym.
- 2 1
-
2014-10-21 07:50
Jedno pytanie panie ekspercie?
Czym jest cyt:,, wymóg sprzedaży posiadanych przez port firm eksploatacyjnych w terminie do końca 2005 roku,"...na cele statutowe portu?....Firm eksploatacyjnych?....Czyli co zostanie gdy jedna, trzecia ,dziesiata firme..sprzedamy..??Owszem port dalej bedzie dzialac....ale uszczuplony o wlasnie te..sprzedane na cele statutowe firmy....Bez komentarza.
- 1 1
-
2014-10-20 13:09
"Ch..., d... i kamieni kupa"-to tak w skrócie na ten temat
- 6 2
-
2014-10-21 14:38
burza (1)
14:38
- 0 1
-
2014-10-22 00:10
?
? O co chodzi ?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.