- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (29 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Dwie oferty wiążące na akcje spółki Port Gdański Eksploatacja
Konsorcjum firm Węglokoks SA wraz z PKP Cargo SA oraz Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian na Malcie złożyły wiążące oferty w sprawie nabycia akcji spółki Port Gdański Eksploatacja.
Wcześniej swoje zainteresowanie PGE wyraziły też: Erontrans z Pruszcza Gdańskiego i Morski Terminal Masowy Gdynia. Podmioty te złożyły odpowiedź na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia akcji spółki PGE, ale nie złożyły w konsekwencji ofert wiążących w wyznaczonym terminie.
Port Gdański Eksploatacja to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. Jej działalność realizowana jest na ponad 90 ha gdańskiego portu. Zajmuje się wykonywaniem usług przeładunkowych w relacji morskiej, jak też usługami składowania towarów dostarczanych środkami transportu wodnego, drogowego i kolejowego. Na sprzedaż wystawiono blisko 100 proc. akcji spółki.
Mariner Capital Limited z Malty zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne. Spółka zainwestowała dotychczas w trzy terminale - Baltic Container Terminal w Rydze, włoski Terminal Intermodale Venezia i Durres Terminal Kontenerowy w Albanii.
Poważnym graczem jest też PKP Cargo, które występuje w konsorcjum ze spółką Węglokoks SA. Węglokoks już w 2012 przymierzał się do przejęcia PGE. Węglokoks SA jest największym polskim eksporterem węgla, obecnym na rynkach międzynarodowych od 1951 roku.
- Węglokoks SA korzysta z usług firmy Port Gdański Eksploatacja przy współudziale spółki zależnej Inter Balt sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, stąd naturalnym etapem dalszego rozwoju Grupy Kapitałowej Węglokoks jest inwestycja w polską infrastrukturę portową - informuje zarząd spółki.
Miejsca
Opinie (45) 5 zablokowanych
-
2014-10-18 18:54
Gdzie jest cbs,cba?
Czy w tym kraju naprawde jest tak latwo krasc?....Okazuje sie m,ze 3.5 miliarda zlotych ktore nie trafia z tytulu placenia przez podmioty gospodarcze zagraniczne ..To male miki...Okaziuje sie ,ze legislatorzy maffi warszawskie ustanowili takie prawo ,ze mozna sprzedac kazda nawet strategiczna spolke polska w obce rece..Np emitujac oblikacje..Ktore man minister czy jego zastepca rychu..Podpisze i sprzeda w wiekszosciowym pakietem .Kazdemu byle nie polskiemu podatnikowi....Polska jak mowil sienkiewicz istnieje tylko teoretycznie i powiedzial prawde .A hydra mieszka w warszawie i stanowi tam szkodliwe prawo.Posluchajcie na you tubie wuypowiedzi lepperra...Lepper i sluzby..Rozjasni sie wam ...Czy jego smierc to bylo samobojstwo.I zwroccie uwage na wypowiedz owczesnego marszalka z sld.
- 14 6
-
2014-10-18 16:33
(99,91 proc. akcji jest własnością Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA . (2)
Skad zarzad morskiego portu ma ten majatek?Sam go stworzyl? Czy wypracowala go cala ludnosc?Dlaczego teraz garstka zarzadu chce sie uwlaszczyc kosztem polskiego podatnika?Gdzie interes gdanszczan i regionu panie wojewodo? Wasze interesy nie sa naszymi interesami w czyim imeniu tak naprawde dzialacie? Bo na pewno nie w imieniu gdanszczan.To nie wy budowaliscie i port przeladunkowy i stocznie i lotos wy macie sie tym majatkiem dobrze opiekowac..Tylko ze dobrze w tym wypadku to znaczy tylko i wylacznie dobrze dla was s..Syny. Wszystkich zarzadcow,syndykow i ministrow sprzedajacych i podpisujacych sie pod takim rozkradaniem polski powinno sie odpowiednio rozliczyc.Nie lubie kartofla ale na niego zaglosuje bo ta gangrene trzeba wypalic goracym zelazem.
- 30 9
-
2014-10-18 17:22
(1)
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. jest państwowym podmiotem gospodarczym ustawowo powołanym do zarządzania portem, a nie zarządem kilku osób sprzedających na swój użytek mienie państwowe! Reguluje to Ustawa o portach i przystaniach morskich z 2004 roku, w której zawarto również obowiązek sprywatyzowania firm eksploatacyjnych działających na terenie portu, wydzielonych wcześniej ze struktury portu. Celem tych prywatyzacji jest zwiększenie konkurencyjności firm działających na terenie portów morskich. Same porty mają się zajmować utrzymaniem, rozwojem i udostępnianiem firmom infrastruktury i suprastruktury portowej. Ta prywatyzacja jest i tak spóźniona o dziewięć lat w stosunku do wymogu ustawowego.
- 3 5
-
2014-10-18 18:47
Nie jest bez znaczenia sposob emisjii tych akcjii i sposob ich sprzedazy i obrotu.
Nie jest obojetne ,czy wlascicielski nadzor nad spolka poprzez akcje bedzie mial gdanski podatnik a nie jakis misio- biznesio.Ktos wybral mozliwosc sprzedazy tych akcjiiw taki wlasnie sposob i jest wspolodpowiedzialny wyprzedazy polskiej,gdanskiej spolki. Tak sie wlasnie wyprowadza majatek spolek..I juz nie beda nam gdanszczanom generowac zysku...Nigdy nie beda...Bo na zawsze zostana sprzedane przez takich zlodzieii jak wy k...
- 4 1
-
2014-10-18 18:30
Bardzo ladnie i sklladnie tylko dlaczego daje sie tym Urzednikom tak szerokie kompetencje i mozliwosc sprzedarzy akcjii za (1)
Inaczej nazwana mozliwosc sprzedazy tych akcjii ..w majestacie prawa za granice lub wydanie w pozapubliczne(Gdanski i Polskie )rece podatnikow.Toc to bardzo szeroka mozliwosc robienia szwindlii ..wlasnie w majestacie prawa...Taka mamy legislacje w polsce W Warszawce i takie mamy rozkradanie Polski poprzez roznychsyndykow mas upadlosciowych,ministrialnych pacholkow na uslugach wielkiego biznesu.Zdrajcow i sprzedawczykow.
- 14 6
-
2014-10-18 18:34
Jak sprzedac resztki polkie gospodarki?
Pozwolic na to prawnie ...Rozne marsy ..I inne agenbtury z warszawy.Jakim prawem zlodziejska kliko sprzedajecie to co polskie?Caly zarzad tego portu na zbity pysk wywalic.Skoro nie potrafia utrzymac tej firmy sprzedajac akcje z wiekszosciowym pakietem.Zlodzieje,zlodzieje po trzykroc zlodzieje.
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.