• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwóch chętnych na Polską Żeglugę Bałtycką

erka
23 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
Ministerstwo Skarbu Państwa wystawiło na sprzedaż 91 proc. kapitału zakładowego Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Ministerstwo Skarbu Państwa wystawiło na sprzedaż 91 proc. kapitału zakładowego Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Dwie firmy chcą kupić akcje Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Polferries. Do Ministerstwa Skarbu Państwa wpłynęły oferty od spółek Żegluga Polska ze Szczecina oraz Swedish House Ltd z Warszawy. Statki spółki PŻB pływają między innymi na trasie Gdańsk - Nynäshamn. Spółka posiada w Gdańsku biuro sprzedaży oraz zarządza bazą promową.


Czy korzystasz z połączeń promowych?


W lipcu 2011 roku MSP wystosowało zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia maksymalnie pakietu 9.516.230 sztuk akcji imiennych zwykłych o wartości nominalnej 10 zł każda. Stanowią one 91,64 proc. kapitału zakładowego spółki.

Żegluga Polska wchodzi w skład grupy Polskiej Żeglugi Morskiej. Jest armatorem promów pływających ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga pod marką Unity Line. Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy.

Swedish House Ltd to spółka, której właścicielem jest Jan Niezwiestny, biznesmen prowadzący rozległą działalność w Szwecji. Niezwiestny stał się bohaterem kilku artykułów prasowych kiedy okazało się, że spędzał wakacje w pensjonacie "Rybitwa" we Władysławowie w tym samym czasie co Aleksander Kwaśniewski i agent KGB, Władimir Ałaganow. Niezwiestny już w latach 90. starał się o zakup kontrolnego pakietu spółki PŻB.

Obecnie Polska Żegluga Bałtycka eksploatuje trzy promy: m/f "Scandinavia", m/v "Baltivia" i m/f "Wawel". Spółka dysponuje siecią trzech własnych Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski - Warszawie, Szczecinie i Gdyni. Oferują one nie tylko bilety promowe linii Polferries, lecz także bilety innych przewoźników promowych.

Baza promowa zarządzana przez PŻB Polferries znajduje się w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 1 zobacz na mapie Gdańska. Ruch pasażersko-samochodowy obsługują dwa promy, które zapewniają codzienne połączenie do Nynäshamn w Szwecji. Rejs trwa 18 godzin na trasie o długości 283 mil.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (30) 3 zablokowane

  • dobrze

    Nareszcie jakis ruch ktory pozwoli konkurowac ze stena bo jak dalej pojdzie to stena wykupi wszystko gangsterzy z branzy zlomowej bez zadnej kontroli w szwecji i polsce.Robia co chca - niech sie rozlicza z stocznia za dwa promy bo schody im nie pasowaly ,za wysokie o5 milimetrow itak caly statek.Podasz reke to patrz czy ja jeszcze masz. jurek

    • 1 0

  • ja

    pisza w innym artykule ,ze załodze nalezy sie 15 procent udziałow PŻB ,tylko ze załogi zwolnili!z tych ludzi wiekszość przzepracowała tam ponad 20 lat! tak PO potraktowało załogi polskich przedsiuębiorstw!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

  • 100% własność skarbu państwa (1)

    a pływają pod obcą banderą , czyli minister Rostkowski unika płacenia podatków w PL

    • 13 2

    • Właśnie, o co tu chodzi ? Skarb Państwa sam unika swoich podatków ???

      • 0 0

  • powinni przywrócić

    żeglugę śródlądową - miłoby było popłynąć sobie w górę wisły do stolycy

    • 4 1

  • dlaczego?! (2)

    nie ma z 3miasta rejsów do Talina, Rygi, Kłajpedy, Sankt Petersburga, Sztokholmu????? Przecież wielu z nas z pewnością z chęcią by się w taki rejs wybrało, DLACZEGO?

    • 5 6

    • Przecież prom pływa do Nynashamn

      która jest 60 km od Sztokholmu. Jest dogodne połączenie kolejowe i drogowe ze Sztokholmem - znacznie szybsze niż lawirowanie promu w szkierach pomiędzy wysepkami.

      • 3 0

    • bo nikt by tam nie pływał. Na kazdy kierunek zwołaj: 250 000 pasażerów, 100 000 osobów i 100 000 naczep, a wtedy linia powstanie od reki.

      • 5 0

  • Spółka dysponuje siecią ... (2)

    cytat "Spółka dysponuje siecią trzech własnych Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski - Warszawie, Szczecinie i Gdyni." hehehe... SIEĆ 3 (!) biur w NAJWIĘKSZYCH (!) miastach Polski W-wie, Szczecinie i Gdyni...

    • 11 0

    • nie bądź ruda taka mądra (1)

      Warszawa to rzeczywiście największe miasto w Polsce powierzchniowo oraz ludnościowo, Szczecin to zdaje sie drugie po Wawie najwieksze powierzchniowo miasto w Polsce!!!!! w woli ścisłości! Gdynia faktycznie w czołówce sie nie mieści ale jest rozwój wskazuje na to ze moze sie do niej za pare lat dostać!

      • 3 3

      • No ale jednak pewne przegięcie w tym tekście jest.

        • 1 0

  • ALBO SPRZEDAMY ZA NISKĄ CENĘ ,ALBO ZMARNUJEMY I KWESTIA CZASU ODDAMY ZA BEZCEN JAK WSZYSTKO CO POLSKIE. (1)

    lotos trzeba sprzedac zanim go rozkradną jak polskie stocznie. dziadek mawiał : Hitler popełnił błąd podejmując walkę, miał spokojnie czekac popijając niemieckie prawdziwe piwo a teraz by se to po prostu wziął.

    • 3 8

    • Zobacz jaki zysk miał Lotos

      i za ile chcą go sprzedać.

      • 4 0

  • Polska jest ... (2)

    sprzedawana kawałek po kawałku. W takim tempie to nic nam nie zostanie....

    • 34 27

    • to sam kup Polferries... będzie polski nadal.

      kup trójmiejską SKMkę jeszcze.

      • 6 0

    • Patrz Pan są idioci co minusy stawiaja !

      POlactwo wszystko tłumaczy ;-(

      • 7 14

  • ludzie otrzeźwiejcie wreszcie-sprzedają Polskę!

    wywalić ten rząd w najbliższych wyborach!!!!

    • 6 5

  • Jak byście nazwali gosPOdarza, (1)

    który sprzedaje własny dobytek ?

    • 7 6

    • Bankrut. :/

      Nie chce mi się uzasadniać dlaczego...po prostu czytam pomiędzy wierszami...

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane