• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektra walczy o tytuł "Statku Roku" 2018. Możesz głosować

VIK
11 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prom wykonała stocznia Crist. Jednostka została zwodowana w lutym 2017 r. Chrzest odbył się pod koniec maja. Prom wykonała stocznia Crist. Jednostka została zwodowana w lutym 2017 r. Chrzest odbył się pod koniec maja.

P 310 "Elektra", czyli prom pasażersko-samochodowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym, wybudowany w stoczni Crist, został nominowany w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym kto wygra, zdecydują internauci. Możemy głosować do 19 marca.



Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" musi walczyć z naprawdę ciekawymi jednostkami, więc każdy głos się liczy. Głosowanie zakończy się w poniedziałek 19 marca, a zwycięzca zostanie ogłoszony 17 kwietnia na konferencji Sulfur Cap 2020 Conference, poświęconej dalszym zmianom zachodzącym w transporcie morskim, które wiążą się z koniecznością stosowania technologii ograniczających szkodliwe emisje.

Głosowanie trwa na http://store.rivieramm.com/

Dlatego do tytułu nominowano jednostki innowacyjne w tym zakresie. P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.

P310 "Elektra" walczy o tytuł z "Cardissa" największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot.
VIK

Miejsca

Opinie (24)

  • Operator

    Mam nadzieję, że już wkrótce pracodawca Cristu będzie zmuszony dać wszystkim samozatrudnionym pracownikom,normalne umowy o pracę. Może wreszcie się skończy wyzysk i niewolnictwo.Według nowego kodeksu pracy ma to nastąpić.

    • 0 0

  • (4)

    RSB nadal buduje i budować będzie.

    • 4 4

    • Niech budują wszystkie stocznie (1)

      Ludzie ! Co to za targowica? Kto ma gorzej ? Cieszymy sie z tego ze któraś stocznia ma problemy? Co to za pokolenie wyrosło ?

      • 10 0

      • Samo wzięło i wyrosło :)

        Bo przecież nie zostało tak wychowane przez starsze pokolenia, w żadnym wypadku :)

        • 0 1

    • Tak jak budowała to już nie będzie bo pozbyła sie najlepszych ludzi.
      Reszta odejdzie w wyniku nic nie robienia Piotrusia Pana Prezesa i Bartka co osobiście sprząta stocznie popołudniami hehe

      • 3 1

    • Niech dadzą podwyżki bo wstyd

      • 1 0

  • czy to Polski statek? (3)

    Z polskiej stoczni budowany dla polskiego armatora?

    • 1 5

    • Stocznia w Radomiu domaga się dostępu do morza (1)

      • 4 2

      • Wyborcy domagają się obowiazkowego szczepienia IQ i EQ w końskich dawkach. Natomiast lekarze zalecają środki uspokajające oraz sport i hobby.

        • 0 0

    • Polska domaga sie!

      Repolonizacji Stoczni!
      Największą chluba Polski

      • 0 1

  • Crist? (1)

    Jeśli Crist zatrudni ludzi, którzy pod ich marką robią całą robotę na umowy jak należy, tj o pracę to zagłosuję. Póki co wszyscy to podwykonawcy. Co z tego, że zarobią 5-6 czy nawet 7 tys pln? Wszyscy na własnej dzialalności. 12-14h dziennie. Ustawa o zakazie handlu ich nie obowiązuje. Chory? Zdrowy? A może dziecko się rozchorowało? A ch*j mnie to obchodzi. Rozumiem własny biznes, gdzie Ty, jako szef decyduzjesz kiedy robisz itd. Ale tu ni ch*ja nie jesteś żadnym szefem. Albo robisz, albo wyp**asz... Życie. Ale premier powie Ci, że jest super koniunktura.
    Niech spie**zaj ą do Bangladeszu cwaniaki Cristowe.

    • 15 9

    • do tematu

      Teraz nawet Strażaków i Ratowników Medycznych zabezpieczających ten cały bałagan wciągają na działalność. A stawki godzinowe marniutkie.

      • 0 0

  • trzeba miec nasr*ne zeby z takim g*wnem startowac do jakiegos konkursu. To tak jakby rower prezentowac na wystawie aut.

    • 2 3

  • double-ended (1)

    Czegoś nie rozumiem: double - ended to "diesel-elektryczny"?

    • 3 0

    • nie

      Double ended to dwustronny - dwa dzioby lub dwie rufy. Statek przybija do brzegu raz jednym "końcem" a raz drugim.

      • 0 0

  • U boat tez byl diesel-elektryczny

    To gdzie tu nowosc

    • 1 0

  • A ja stawiam na mój kajak..

    jest ładniejszy niż ten 100tysięcznik.

    • 0 2

  • Droga redakcjo (1)

    A kto ten prom zaprojektował? Dla pełnej informacji brakuje choćby tego szczegółu wiedząc że Crist nie ma własnego biura projektowego.

    • 9 4

    • Projektant Elektry

      Do stoczni Crist Armator przekazal projekt koncepcyjny. Dalsze projektowanie odbylo sie w biurze projektowym StoGda.
      W uzupelnieniu dopowiem, ze dzieki wspolpracy Crist i StoGdy powstalo wiele ciekawych jednostek ... wiecej szczegolow jest dostepnych na stronach internetowych obu firm :-)

      • 3 1

  • Spawacze z Ukrainy pospawali kadłub

    malarze na działalności wymalowali, a całe wyposażenie, konstrukcja, dokumentacja zagraniczna - trochę słabo jal na polski sukces

    • 6 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane