• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektra walczy o tytuł "Statku Roku" 2018. Możesz głosować

VIK
11 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prom wykonała stocznia Crist. Jednostka została zwodowana w lutym 2017 r. Chrzest odbył się pod koniec maja. Prom wykonała stocznia Crist. Jednostka została zwodowana w lutym 2017 r. Chrzest odbył się pod koniec maja.

P 310 "Elektra", czyli prom pasażersko-samochodowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym, wybudowany w stoczni Crist, został nominowany w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym kto wygra, zdecydują internauci. Możemy głosować do 19 marca.



Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" musi walczyć z naprawdę ciekawymi jednostkami, więc każdy głos się liczy. Głosowanie zakończy się w poniedziałek 19 marca, a zwycięzca zostanie ogłoszony 17 kwietnia na konferencji Sulfur Cap 2020 Conference, poświęconej dalszym zmianom zachodzącym w transporcie morskim, które wiążą się z koniecznością stosowania technologii ograniczających szkodliwe emisje.

Głosowanie trwa na http://store.rivieramm.com/

Dlatego do tytułu nominowano jednostki innowacyjne w tym zakresie. P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.

P310 "Elektra" walczy o tytuł z "Cardissa" największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot.
VIK

Miejsca

Opinie (24)

  • U boat tez byl diesel-elektryczny

    To gdzie tu nowosc

    • 1 0

  • trzeba miec nasr*ne zeby z takim g*wnem startowac do jakiegos konkursu. To tak jakby rower prezentowac na wystawie aut.

    • 2 3

  • Operator

    Mam nadzieję, że już wkrótce pracodawca Cristu będzie zmuszony dać wszystkim samozatrudnionym pracownikom,normalne umowy o pracę. Może wreszcie się skończy wyzysk i niewolnictwo.Według nowego kodeksu pracy ma to nastąpić.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane