• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa Obrót wprowadzała w błąd? "Gwarancja stałej ceny" na celowniku UOKiK

VIK
22 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oskarżył sprzedawcę energii elektrycznej Energa Obrót, spółkę zależną Energi, o wprowadzanie w błąd klientów. Chodzi o ofertę "Gwarancja stałej ceny". Okazało się, że m.in. pomijano istotne informacje o dodatkowej opłacie handlowej i przekazywano nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu.



Urząd otrzymywał liczne sygnały dotyczące prowadzonej przez spółkę od grudnia 2014 do końca 2015 sprzedaży w ramach oferty Gwarancja Stałej Ceny. Energa Obrót zawierała z konsumentami umowy kompleksowe i umowy sprzedaży energii elektrycznej. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające dało podstawy do postawienia zarzutów.

Zastrzeżenia Urzędu dotyczą pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty "Gwarancja Stałej Ceny", istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.

Czytaj też: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

- Przedstawiciele Energa Obrót informowali konsumentów w trakcie składanych im wizyt, że reprezentują dotychczasowego dostawcę energii i przekazywali m.in. nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu. Konsumentom nie wydawano także egzemplarza zawartej w ten sposób umowy. Z kolei w przypadku umów zawieranych przez telefon, Urząd zakwestionował stosowany przez Energa Obrót tryb uznawania tego rodzaju umów za skutecznie zawarte. W rezultacie takich działań konsumenci mogli być wprowadzeni w błąd, szczególnie w zakresie przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.

Postępowanie UOKiK może zakończyć się przyjęciem zobowiązania do podjęcia działań zmierzających do zakończenia naruszenia lub usunięcia jego skutków albo uznaniem zarzucanych spółce praktyk za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazem zaniechania ich stosowania z ewentualnym określeniem środków usunięcia ich trwających skutków. Na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa.
VIK

Miejsca

Opinie (88) 4 zablokowane

  • Banki i telekomy też oszukują (1)

    Przez telefon mówią, że super oferta, a o haczykach i opłatach milczą. Trzeba czytać kilkadziesiąt stron regulaminu, żeby się o nich dowiedzieć.
    Mam zasadę, że NIGDY nie zawieram umowy przez telefon, jeśli ktoś do mnie dzwoni.

    • 23 0

    • Toż to przekręt

      ja też nie zgodziłem się na nic przez telefon gdy zdzwoniła pani z Energa ale 10 dni pożniej przyszła do mnie na maila cała dokumentacja łącznie z nowo nie podpisaną jeszcze przez ze mnie umową ale już przez ze mnie zawartą no i co poszedłem odstapić od razu na drugi dzień , problem w tym że wszystko było formułowane tak abyś zrezygnował z umowy ktorą miałeś zawartą dotychczas a "wrócił" do tej od której odstępujesz czyli nowo zawartej.

      • 0 0

  • Nie m o ż e , a POWINNA zostać nałożona i to WYSOKA kara dla oszustów!!! (1)

    Czas robić poRZĄDKI z poSTHOŁOTĄ!!!

    • 14 3

    • pisiorska hołota w spółce teraz siedzi na bruk z jarciem i d*pasem

      • 0 0

  • (3)

    Walnąć im ze 100 milionów kary. Jako bardzo niezadowolony z obsługi Klient jestem przekonany, że im się należy. Może w końcu się nauczą prawidłowego podejścia do Klienta (wywalą te sieroty co teraz tam siedzą).

    • 11 1

    • co im po tej karze i tak potem ty/my zapłacimy bo sobie odbiją na czym innym

      wszystko w świetle prawa
      i tak nas wszyscy dy..ją od 20 paru lat
      wolny rynek i niejasne przepisy oraz prawo

      • 3 1

    • (1)

      Nie, lepiej im dajmy pielęgniarkę do zarządu. To będzie najwyższa z możliwych kara + przenosiny centrali do Łomży

      • 0 1

      • dzwonili z tymi ofertami przed pielegniarka
        PO wsadzilo do zarzadu pewnie salowa?:)

        • 0 0

  • Nekanie telefoniczne i tyle

    Mialem podobny problem kilkanascie lub kilkadziesiąt razy bylem nekany telefonicznie jak chcialem cos uszczegolowic pani nie sluchala i dalej czytala swoje wyklepane regulki. Jak juz byla nachalna poprostu sie rozlaczylem i nie odbieralem telefonow od pseudo promocyjnych gosci z energa

    • 11 0

  • (1)

    panie min. Ziobro, proszę zrobić porządki.

    • 9 0

    • Za późno, PZU było bliżej

      • 0 0

  • ..dzwonili z 8 razy.. - nawet nie wdajac sie w szczegoly odmowilem, bo jaka firma w dzisiejszych czasach wydzwania bym JA mial lepszy kontrakt i placil MNIEJ..?

    • 14 0

  • Spokojnie, PiSowska rada nadzorcza szybko naprawi błędy poprzedniej ekipy, kompetentni ludzie z Wejherowa, hłe hłe (3)

    A UOKiK lepiej niech nie nakłada kar, bo monopolista na tym terenie szybko przerzuci karę na swoich klyentów, będzie prąd "Po Dobrej Cenie"

    • 14 3

    • każda inna rada nadzorcza (nawet z Wej-wa) (2)

      zdecydownie będzie bardziej kompetentna od POprzedniej...

      • 2 1

      • tacy sami albo i gorsi bo wyposzczeni przez 8 lat muszą sie odkuć! (1)

        • 1 2

        • dokładnie - żądna krwi watacha

          poza tym POprzednia ekipa zatrudniała profesjonalistów i stwarzała pozory konkursów na stanowiska, a PiS kogo zatrudnił? Z nadania Jarosława babę z Wejherowa? śmiech na sali! Jakie ma doświadczenie? Koordynatorka protestów PiS? Członkini koła Gazety Polskiej? K... mać normalnie!!! Nepotyzm i hipokryzja Kaczyńskiego sięgnęła zenitu, nawet PO z PSLem tak po bandzie nie pojechali! Dojną Rzeczpospolitą racz dać nam Panie....

          • 1 2

  • A taraz państwo dowali karę państwowej spółce,a zapłaci kto?

    byliście jesteście będziecie dymani

    • 6 0

  • najgorsze jest to, że nałożą karę którą i tak zapłacą klienci,

    pytanie tylko którzy?
    ci co podpisali nową umowę chyba nie, bo przecież mają zagwarantowaną stałą cenę ;)
    no chyba że dołożą kolejną śmiesznie brzmiącą opłatę ;)

    • 11 0

  • Energa = porażka . To jak ta firma traktuje a właściwie kantuje klientów jest nieprawdopodobne. Wszystkie błędy zaniedbania ze strony Energi są przerzucane na klientów , a reklamacje ciągną się w nieskończoność.
    Enerdze mówię dość!

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane