- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
Energa zapowiada koniec problemów z fakturami
Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.
Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.
- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.
Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.
- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-01 09:17
To jest joke
- 4 0
-
2017-08-01 07:08
Masakra +żenada (1)
Mnie "odczytali" nr licznika jako stan. Odkręcić to kosztowało mnie rok nerwów, liczniki niby zdalne ale ciecia wysyłają, który w dodatku nie umie dokonać odczytu. Później udowodnienie, ze jest jak mówię zajęło mi rok!!! A wystarczyło wysłać fachowca co UMIE przeczytać nowy licznik!
- 41 0
-
2017-08-01 09:16
energa
Miałam to samo tylko ,że to ja omyłkowo wbiłam w rozliczeniu rzeczywistym numer licznika ,pisze że się można z tego wycofać jednak to nie jest prawdą gdy wskazanie jest wyższe niż faktyczny pobór. Wyjaśnienia ,kary , chyba 11 tych samych odpowiedzi od operatora w końcu zapłaciłam im te 2500 z góry bo miałam dość nie kompetencji i wrażenia, że rozmawiam z robotami . Sprawę wygrałam po 8 miesiącach zwrócono mi 40 zł kary za nie terminową wpłatę. To że była nadpłata z mojej strony na pół roku cisza:( Od tego czasu sprawdzam wszystko 5 krotnie .
- 2 0
-
2017-08-01 09:09
Największa , faktycznie monopolistyczna instytucja energetyczna
zatrudnia jakieś informatyczne łamagi (czytaj kolesi) za wielkie (również moje) pieniądze i LATAMI nie potrafi wyjść z bałaganu. W mojej rodzinie zdarzyły się wszystkie możliwe "wtopy" : brak przysyłania faktur przez ROK , opóżnienia listów z fakturami (oczywiście,oczywiście - musiałem zapłacić odsetki za nie swoje opóżnienie) , błędne odczyty liczników , brak terminowego przesłania faktury elektronicznej na "energa24.pl" , a nawet jakieś bezpodstawne sms-owe "Upomnienia" o braku realizacji płatności. Gdyby w mojej firmie doszło do takich zaniedbań , to z tych "pracowników" nie zostałby kamień na kamieniu - a tu tylko powyższy Artykuł pełen samozadowolenia. Po prostu ręce opadają...
- 16 0
-
2017-08-01 09:02
Mierne firmy informatyczne
znajomków. Z ustawionymi przetargami.
- 11 1
-
2017-08-01 08:55
a kto odpowie za te zaniedbania? to się w głowie nie mieści, odpowiedzialność społeczno-kliencka
za czyjąś decyzję o wyborze systemu informatycznego za tyle milionów!!!!
przecież w normalnej firmie to się myśli, robi wymogi do takich systemów, testuje, weryfikuje itd, a tu???!!!- 9 0
-
2017-08-01 08:52
Sprawdzqm sobie fakture w systemie energi i na zadna makulature nie czekam
- 1 5
-
2017-08-01 08:48
Ręce opadają
Faktury nie przychodziły, a noty odsetkowe z karą tak. Jak się upomniałem o fakturę , to Pani z BOK odpowiedziała: "...fakturę wysłaliśmy i to jest Pana problem, że jej Pan nie ma...", Poczta też ręce "umyła" ,"...jakbyśm dostali to byśmy dostarczyli...' odpowiedź Pani Naczelnik.
Musiałem odwiedzić dwa Urzędy pocztowe, BOK Energa, i napisać dwa pisma wyjaśniające. Na sam koniec dowiedziałem się "...proszę Pana tam pracują tylko ludzie..." i że faktycznie nie jestem WIELBŁĄDEM!!!- 27 0
-
2017-08-01 08:44
janus
Daniel pozdrów Pcim i szczególnie Stróżę
- 6 0
-
2017-08-01 08:24
Skandal!!!! (1)
Powinni wyrzucić tez z pracy niekompetentnych pracowników. Pół roku walczyłam z nimi, bo najpierw chcieli mi zwrócić "nadpłatę" w wysokości 2400, po sprawdzeniu licznika okazało się, ze.jest źle spisywany. Docelowo dopłaciłam 1600pln. Okazało się, że pan źle licznik spisuje. Teraz sama podaję stan i mam pewność, że odczyt jest prawidłowy
- 14 0
-
2017-08-01 08:43
nie nie
Niekompetetni pracownicy to siedzą na kier.stanowiskach!
I może zatrudniaja ,panienki ,,prostytutki,, na inne stanowiska bez kompetencji!
,,Bo on jest szef!,,
Należało by zreflektowac od formie co to za towarzystwo tam siedzi!
Tam widomą i gomira est! Piją ,bawią sie , wycieczki tel sluzb,samichodziki, bonusiki!
Myślicieli za Kogo?!? sie bawio!- 2 0
-
2017-08-01 08:39
Zaniedbania?
Średnia faktura 80-90 pln. Ostatnia 14.785,87 pln. Zaniedbania? To suma faktur z ostatnich 17 lat!!! Tak to można robić "biznes".
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.