• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • To jest joke

    • 4 0

  • Masakra +żenada (1)

    Mnie "odczytali" nr licznika jako stan. Odkręcić to kosztowało mnie rok nerwów, liczniki niby zdalne ale ciecia wysyłają, który w dodatku nie umie dokonać odczytu. Później udowodnienie, ze jest jak mówię zajęło mi rok!!! A wystarczyło wysłać fachowca co UMIE przeczytać nowy licznik!

    • 41 0

    • energa

      Miałam to samo tylko ,że to ja omyłkowo wbiłam w rozliczeniu rzeczywistym numer licznika ,pisze że się można z tego wycofać jednak to nie jest prawdą gdy wskazanie jest wyższe niż faktyczny pobór. Wyjaśnienia ,kary , chyba 11 tych samych odpowiedzi od operatora w końcu zapłaciłam im te 2500 z góry bo miałam dość nie kompetencji i wrażenia, że rozmawiam z robotami . Sprawę wygrałam po 8 miesiącach zwrócono mi 40 zł kary za nie terminową wpłatę. To że była nadpłata z mojej strony na pół roku cisza:( Od tego czasu sprawdzam wszystko 5 krotnie .

      • 2 0

  • Największa , faktycznie monopolistyczna instytucja energetyczna

    zatrudnia jakieś informatyczne łamagi (czytaj kolesi) za wielkie (również moje) pieniądze i LATAMI nie potrafi wyjść z bałaganu. W mojej rodzinie zdarzyły się wszystkie możliwe "wtopy" : brak przysyłania faktur przez ROK , opóżnienia listów z fakturami (oczywiście,oczywiście - musiałem zapłacić odsetki za nie swoje opóżnienie) , błędne odczyty liczników , brak terminowego przesłania faktury elektronicznej na "energa24.pl" , a nawet jakieś bezpodstawne sms-owe "Upomnienia" o braku realizacji płatności. Gdyby w mojej firmie doszło do takich zaniedbań , to z tych "pracowników" nie zostałby kamień na kamieniu - a tu tylko powyższy Artykuł pełen samozadowolenia. Po prostu ręce opadają...

    • 16 0

  • Mierne firmy informatyczne

    znajomków. Z ustawionymi przetargami.

    • 11 1

  • a kto odpowie za te zaniedbania? to się w głowie nie mieści, odpowiedzialność społeczno-kliencka

    za czyjąś decyzję o wyborze systemu informatycznego za tyle milionów!!!!
    przecież w normalnej firmie to się myśli, robi wymogi do takich systemów, testuje, weryfikuje itd, a tu???!!!

    • 9 0

  • Sprawdzqm sobie fakture w systemie energi i na zadna makulature nie czekam

    • 1 5

  • Ręce opadają

    Faktury nie przychodziły, a noty odsetkowe z karą tak. Jak się upomniałem o fakturę , to Pani z BOK odpowiedziała: "...fakturę wysłaliśmy i to jest Pana problem, że jej Pan nie ma...", Poczta też ręce "umyła" ,"...jakbyśm dostali to byśmy dostarczyli...' odpowiedź Pani Naczelnik.
    Musiałem odwiedzić dwa Urzędy pocztowe, BOK Energa, i napisać dwa pisma wyjaśniające. Na sam koniec dowiedziałem się "...proszę Pana tam pracują tylko ludzie..." i że faktycznie nie jestem WIELBŁĄDEM!!!

    • 27 0

  • janus

    Daniel pozdrów Pcim i szczególnie Stróżę

    • 6 0

  • Skandal!!!! (1)

    Powinni wyrzucić tez z pracy niekompetentnych pracowników. Pół roku walczyłam z nimi, bo najpierw chcieli mi zwrócić "nadpłatę" w wysokości 2400, po sprawdzeniu licznika okazało się, ze.jest źle spisywany. Docelowo dopłaciłam 1600pln. Okazało się, że pan źle licznik spisuje. Teraz sama podaję stan i mam pewność, że odczyt jest prawidłowy

    • 14 0

    • nie nie

      Niekompetetni pracownicy to siedzą na kier.stanowiskach!
      I może zatrudniaja ,panienki ,,prostytutki,, na inne stanowiska bez kompetencji!
      ,,Bo on jest szef!,,
      Należało by zreflektowac od formie co to za towarzystwo tam siedzi!
      Tam widomą i gomira est! Piją ,bawią sie , wycieczki tel sluzb,samichodziki, bonusiki!
      Myślicieli za Kogo?!? sie bawio!

      • 2 0

  • Zaniedbania?

    Średnia faktura 80-90 pln. Ostatnia 14.785,87 pln. Zaniedbania? To suma faktur z ostatnich 17 lat!!! Tak to można robić "biznes".

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane