• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

G6 Alliance oficjalnie potwierdza rezygnację z zawinięć do Gdańska

Robert Kiewlicz
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdański terminal kontenerowy DCT rozładowuje największe, mieszczące do 15 tys. TEU kontenerowce. Gdański terminal kontenerowy DCT rozładowuje największe, mieszczące do 15 tys. TEU kontenerowce.

Przewoźnicy skupieni w G6 Alliance oficjalnie potwierdzili rezygnację z zawinięć do Gdańska. Powodem są trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu DCT.


Od tego roku terminal DCT Gdańsk miał zostać połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Gdańsk miał być obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia 2012 roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska.

Transport kontenerowy zyskuje w Polsce coraz większa popularność, co znajduje potwierdzenie w liczbach. DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) w 2011 roku, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Aktualnie terminal zdolny jest do przeładowania 1 mln TEU. W ciągu najbliższych kilku lat planuje czterokrotnie powiększyć zdolności przeładunkowe. Rozbudowywany jest także Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni (BCT). Wartość inwestycji, której zakończenie przewidziano w 2015 roku, oszacowano na 153 mln zł.

Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc.

Miejsca

Opinie (31) 1 zablokowana

  • Serdecznie zapraszamy do Gdyni. (4)

    Moze jeszcze dzisiaj statki z 15 tys TEU nie wejdą do portu, ale 6 tyś jak najbardziej bezproblemowo. Mniejsze statki zapraszamy z grupy G6 na początek, na przetarcie szlaku, a za 2 - 3 lata jesteśmy już gotowi. I Gdynia ma takie rezerwy, bezinwestycyjnie już może robić rocznie ponad 1,5 ml TEU. Terminale w Gdyni przeładowują tyle samo kontenerów co DCT i nie są zamykane podczas obsługi statków. Obsługa ogromnej masy kontenerów nie stanowi dla Gdyni jakichkolwiek problemów, tym bardziej w zakresie wydolności systemów IT.

    • 12 8

    • Pomarzyć dobra rzecz. Już kiedyś Gdynia twierdziła i kpiła z terminalu w Gdańsku i co życie pokazało.
      A co do wielkości realizowanych przeładunków TEU to sprawdź lepiej statystykę

      • 0 0

    • (2)

      Za pisanie takich głupot niech cała Gdynia się za ciebie wstydzi!!!

      "Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc."

      "BCT + 29%
      2010 281.142
      2011 361.856

      DCT + 40%
      2010 451.730
      2011 634.871

      GCT + 24%
      2010 199.101
      2011 246.382"

      I powiedz mi teraz gdzie według tych danych przeładowujecie tyle samo kontenerów co w DCT ??

      DCT też nie jest zamykane podczas obsługi statków!!!!!

      "Obsługa ogromnej masy kontenerów nie stanowi dla Gdyni jakichkolwiek problemów"

      A brak miejsca na placu??

      • 5 2

      • (1)

        "Terminale w Gdyni przeładowują tyle samo kontenerów co DCT" - 634 tys TEU w Dct to ciut wiecej niz 607 tys TEU w Gdyni
        Gct zapchany, ale w najblizszych tygodniach powinna ruszyc rozbudowa, BCT ma jeszcze sporo miejsca, według ich danych by sie mogło miescic dwa razy wiecej kontenerów rocznie niz jest w 2011

        • 1 1

        • Tylko my mamy taki wynik w 2011 roku a w BCT dopiero jak się zsumuje wyniki z dwóch lat 2010 i 2011....

          • 0 1

  • (1)

    po pierwsze trzeba miec odpowiednia infrastrukture do obsługi tylu statków tygodniowo a nie z motyka na słońce...duzo szumu i na koniec spadek wiarygodnosci jako potencjalnego partnera...brawo za profesjonalizm!

    • 27 1

    • Ktoś zrąbał rozgłaszając wiadomość o wejściu G6 do Gdańska przed podpisaniem ostatecznej umowy z Allianc'em. Teraz będą się sądzić, ale niesmak pozostał.

      • 0 0

  • A co dogadali się z MAERSKIEM na wyłączność...??? (1)

    gorzej jak wiatr powieje w innym kierunku...wtedy DCT zostanie w ciemnej d..ie

    • 31 6

    • i to by bylo najlepsze rozwiazanie

      • 0 2

  • To koniec DCT jako wiarygodnego partnera ? (1)

    • 20 17

    • a czy byl kiedys wiary godny?

      • 1 2

  • Paaaaaaanie! a na Tangier w które strone ?

    Tak jak nie ma takiego miasta jak Tangier, to w kontenerowcach do DCT nie przypłynie cuker, paliwa nie dostarczy bunkerka, a śwagier nie rozładuje kontenerów, bo mu się markier wypisał....ehhhhhhhhhh

    • 2 1

  • G6 dowiedziało sie jakie jest kierownictwo firmy

    i zrezygnowali.Pewnie nie było z kim po angielsku sie dogadac. Odebral telefon kierownik zmiany i ....cały mizerny plan poszedł w piz..Kiedy w koncu przyjdzie Czas na zmiany panowie...??

    • 6 4

  • Zapraszamy do Gdyni :) (3)

    Tutaj z chęcią was przyjmiemy :D

    • 33 20

    • elo - jakbys choć trochę sie orientował w tematach portowych to byś nie pie... głupot

      ten wasz gdyński PR tak ci zamulił łeb ze piszesz byle pisac, bzdury o Gdańsku i peany o Gdyni.
      Ci wszyscy armatorzy pływają właśnie do BCT wiec nie ma kogo przyjmować bo oni to są tam od wielu lat (tylko OOCL przyszedł z GTK stosunkowo niedawno)

      • 7 1

    • Wy baaardzo chętnie przejmujecie wszystko co GDAŃSKIE i SOPOCKIE.

      Szczególnie drużyny sportowe. Taki robak nazywa się PASOŻYT.

      • 9 3

    • Tylko miejsca na placu wam JUŻ brakuje :P

      • 8 3

  • Szczerze mowiąc

    lata mi to koło.

    • 1 3

  • Trudności z rezerwacją? Czyli DCT może obsłużyć jednego armatora? (2)

    czyli wystarczy, że wpłynie duży oceanik raz na tydzień i DCT się nie wyrabia i nie obsłużą innego statku? To jak to jest z ich wydajnością? Śmiechu warte, taki "wielki' terminal

    • 29 7

    • (1)

      Kolega ma problemy z czytaniem tekstu z zrozumieniem....

      "Powodem są trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu DCT."

      • 1 3

      • a nie rozumiesz, że trudność z rezerwcją polega na tym, że:

        a) nie mają wolnych suwnic od środy wieczór do piatku wieczór (robią oceaniki Maerska)
        b) jak wpłynie drugi statek to mogą go robic wyąłcznie sob-wt, i to jeszcze nie jest pewne bo są jakieś pomniejsze jednostki
        Jednym słowem DCT nie ma wolnych okienek na obsługę innych oceaników tylko jakąś drobnicę..ale to bulshit bo DCT tak ustawił warunki pod presją Maerska, że tamci się wycofali zniesmaczeni.

        • 2 2

  • G (2)

    artykuł jak artykuł - ale autor nie zadał sobie trudu, aby zwentylować odpowiednio temat. Czy nie wydaje Wam sie dziwne, ze wpierw DCT potwierdza przyjecie statkow G6 na terminal, a w momencie odpalenia pierwszego statku w Shanghaju podaje, ze jednak sie wycofuje? co to ma wspolnego z odpowiedzialnoscia w biznesie? czy autor wie, ze DCT nie byl zupelnie przygotowany na przyjecie tych statków pod wzgledemy IT?
    G6 twierdzilo, ze ich statki będą wchodzic w niedziele w poludnie a wychodzić w poniedziałki w południe - czy KTOKOLWIEK rozumny wierzył w te zapewnienia, skoro 15 tys TEU statek, z 1 cargo listą od Maerska robią ponad 3 dni??

    no i jakie to 6 najwiekszych linii kontenerowych na swiecie - zgodnie z moimi informacjami, pierwsza 3 to Maersk/MSC/CMA-CGM.... o czym autor myslał, pisząc ten artykuł???

    • 60 5

    • Obecnie statki są zaczynane w środę ok godziny 18 a kończone w piątek popołudniu....
      W pierwszej kolejności sprawdź dokładnie to co chcesz napisać a nie podajesz fałszywe informacje....

      • 2 0

    • @ G

      A zdajesz sobie sprawie ze G6 mialo informacje od DCT ze moze byc klopot z terminowa obsluga statku ZANIM on jeszcze wypłynął z SGH?

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre. największego centrum biznesowego i biurowego tej klasy w Polsce poza Warszawą. Ta kluczowa inwestycja na rynku Real Estate na Pomorzu, zmienia oblicze Gdańska i całej gdańskiej Metropolii. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach...

Najczęściej czytane