- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (77 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
- 6 Bezpłatna pomoc w cyfryzacji (3 opinie)
G6 Alliance oficjalnie potwierdza rezygnację z zawinięć do Gdańska
Przewoźnicy skupieni w G6 Alliance oficjalnie potwierdzili rezygnację z zawinięć do Gdańska. Powodem są trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu DCT.
Od tego roku terminal DCT Gdańsk miał zostać połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Gdańsk miał być obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia 2012 roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska.
Transport kontenerowy zyskuje w Polsce coraz większa popularność, co znajduje potwierdzenie w liczbach. DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) w 2011 roku, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Aktualnie terminal zdolny jest do przeładowania 1 mln TEU. W ciągu najbliższych kilku lat planuje czterokrotnie powiększyć zdolności przeładunkowe. Rozbudowywany jest także Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni (BCT). Wartość inwestycji, której zakończenie przewidziano w 2015 roku, oszacowano na 153 mln zł.
Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc.
Miejsca
Opinie (31) 1 zablokowana
-
2012-03-28 12:27
bo DCT to d*pki ktorymi steruje Maersk
i wszystko na ten temat. Nikt juz z nimi nie bedzie rozmawial.
- 15 5
-
2012-03-28 12:41
źle sie dzieje w państwie duńskim a raczej państwie DCT, ciekawe czy zostaną wyciągnięte konsekwencje za to zamieszanie...? Pora na zmiany...
- 12 4
-
2012-03-28 15:15
Serdecznie zapraszamy do Gdyni. (4)
Moze jeszcze dzisiaj statki z 15 tys TEU nie wejdą do portu, ale 6 tyś jak najbardziej bezproblemowo. Mniejsze statki zapraszamy z grupy G6 na początek, na przetarcie szlaku, a za 2 - 3 lata jesteśmy już gotowi. I Gdynia ma takie rezerwy, bezinwestycyjnie już może robić rocznie ponad 1,5 ml TEU. Terminale w Gdyni przeładowują tyle samo kontenerów co DCT i nie są zamykane podczas obsługi statków. Obsługa ogromnej masy kontenerów nie stanowi dla Gdyni jakichkolwiek problemów, tym bardziej w zakresie wydolności systemów IT.
- 12 8
-
2012-03-28 15:29
(2)
Za pisanie takich głupot niech cała Gdynia się za ciebie wstydzi!!!
"Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc."
"BCT + 29%
2010 281.142
2011 361.856
DCT + 40%
2010 451.730
2011 634.871
GCT + 24%
2010 199.101
2011 246.382"
I powiedz mi teraz gdzie według tych danych przeładowujecie tyle samo kontenerów co w DCT ??
DCT też nie jest zamykane podczas obsługi statków!!!!!
"Obsługa ogromnej masy kontenerów nie stanowi dla Gdyni jakichkolwiek problemów"
A brak miejsca na placu??- 5 2
-
2012-03-28 15:54
(1)
"Terminale w Gdyni przeładowują tyle samo kontenerów co DCT" - 634 tys TEU w Dct to ciut wiecej niz 607 tys TEU w Gdyni
Gct zapchany, ale w najblizszych tygodniach powinna ruszyc rozbudowa, BCT ma jeszcze sporo miejsca, według ich danych by sie mogło miescic dwa razy wiecej kontenerów rocznie niz jest w 2011- 1 1
-
2012-03-29 12:37
Tylko my mamy taki wynik w 2011 roku a w BCT dopiero jak się zsumuje wyniki z dwóch lat 2010 i 2011....
- 0 1
-
2012-03-30 14:15
Pomarzyć dobra rzecz. Już kiedyś Gdynia twierdziła i kpiła z terminalu w Gdańsku i co życie pokazało.
A co do wielkości realizowanych przeładunków TEU to sprawdź lepiej statystykę- 0 0
-
2012-03-28 16:27
Szczerze mowiąc
lata mi to koło.
- 1 3
-
2012-03-28 16:43
G6 dowiedziało sie jakie jest kierownictwo firmy
i zrezygnowali.Pewnie nie było z kim po angielsku sie dogadac. Odebral telefon kierownik zmiany i ....cały mizerny plan poszedł w piz..Kiedy w koncu przyjdzie Czas na zmiany panowie...??
- 6 4
-
2012-03-28 18:45
Paaaaaaanie! a na Tangier w które strone ?
Tak jak nie ma takiego miasta jak Tangier, to w kontenerowcach do DCT nie przypłynie cuker, paliwa nie dostarczy bunkerka, a śwagier nie rozładuje kontenerów, bo mu się markier wypisał....ehhhhhhhhhh
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.