• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

G6 Alliance oficjalnie potwierdza rezygnację z zawinięć do Gdańska

Robert Kiewlicz
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdański terminal kontenerowy DCT rozładowuje największe, mieszczące do 15 tys. TEU kontenerowce. Gdański terminal kontenerowy DCT rozładowuje największe, mieszczące do 15 tys. TEU kontenerowce.

Przewoźnicy skupieni w G6 Alliance oficjalnie potwierdzili rezygnację z zawinięć do Gdańska. Powodem są trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu DCT.


Od tego roku terminal DCT Gdańsk miał zostać połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Gdańsk miał być obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia 2012 roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska.

Transport kontenerowy zyskuje w Polsce coraz większa popularność, co znajduje potwierdzenie w liczbach. DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) w 2011 roku, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Aktualnie terminal zdolny jest do przeładowania 1 mln TEU. W ciągu najbliższych kilku lat planuje czterokrotnie powiększyć zdolności przeładunkowe. Rozbudowywany jest także Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni (BCT). Wartość inwestycji, której zakończenie przewidziano w 2015 roku, oszacowano na 153 mln zł.

Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc.

Miejsca

Opinie (31) 1 zablokowana

  • bo DCT to d*pki ktorymi steruje Maersk

    i wszystko na ten temat. Nikt juz z nimi nie bedzie rozmawial.

    • 15 5

  • źle sie dzieje w państwie duńskim a raczej państwie DCT, ciekawe czy zostaną wyciągnięte konsekwencje za to zamieszanie...? Pora na zmiany...

    • 12 4

  • Serdecznie zapraszamy do Gdyni. (4)

    Moze jeszcze dzisiaj statki z 15 tys TEU nie wejdą do portu, ale 6 tyś jak najbardziej bezproblemowo. Mniejsze statki zapraszamy z grupy G6 na początek, na przetarcie szlaku, a za 2 - 3 lata jesteśmy już gotowi. I Gdynia ma takie rezerwy, bezinwestycyjnie już może robić rocznie ponad 1,5 ml TEU. Terminale w Gdyni przeładowują tyle samo kontenerów co DCT i nie są zamykane podczas obsługi statków. Obsługa ogromnej masy kontenerów nie stanowi dla Gdyni jakichkolwiek problemów, tym bardziej w zakresie wydolności systemów IT.

    • 12 8

    • (2)

      Za pisanie takich głupot niech cała Gdynia się za ciebie wstydzi!!!

      "Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc."

      "BCT + 29%
      2010 281.142
      2011 361.856

      DCT + 40%
      2010 451.730
      2011 634.871

      GCT + 24%
      2010 199.101
      2011 246.382"

      I powiedz mi teraz gdzie według tych danych przeładowujecie tyle samo kontenerów co w DCT ??

      DCT też nie jest zamykane podczas obsługi statków!!!!!

      "Obsługa ogromnej masy kontenerów nie stanowi dla Gdyni jakichkolwiek problemów"

      A brak miejsca na placu??

      • 5 2

      • (1)

        "Terminale w Gdyni przeładowują tyle samo kontenerów co DCT" - 634 tys TEU w Dct to ciut wiecej niz 607 tys TEU w Gdyni
        Gct zapchany, ale w najblizszych tygodniach powinna ruszyc rozbudowa, BCT ma jeszcze sporo miejsca, według ich danych by sie mogło miescic dwa razy wiecej kontenerów rocznie niz jest w 2011

        • 1 1

        • Tylko my mamy taki wynik w 2011 roku a w BCT dopiero jak się zsumuje wyniki z dwóch lat 2010 i 2011....

          • 0 1

    • Pomarzyć dobra rzecz. Już kiedyś Gdynia twierdziła i kpiła z terminalu w Gdańsku i co życie pokazało.
      A co do wielkości realizowanych przeładunków TEU to sprawdź lepiej statystykę

      • 0 0

  • Szczerze mowiąc

    lata mi to koło.

    • 1 3

  • G6 dowiedziało sie jakie jest kierownictwo firmy

    i zrezygnowali.Pewnie nie było z kim po angielsku sie dogadac. Odebral telefon kierownik zmiany i ....cały mizerny plan poszedł w piz..Kiedy w koncu przyjdzie Czas na zmiany panowie...??

    • 6 4

  • Paaaaaaanie! a na Tangier w które strone ?

    Tak jak nie ma takiego miasta jak Tangier, to w kontenerowcach do DCT nie przypłynie cuker, paliwa nie dostarczy bunkerka, a śwagier nie rozładuje kontenerów, bo mu się markier wypisał....ehhhhhhhhhh

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane