• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gazowy PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
16 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

W Remontowa Shipbuilding zwodowano specjalistyczny statek przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Realizacja tego kontraktu jest szczególnie ważna dla stoczni ponieważ będzie to pierwszy statek zaopatrzeniowy PSV napędzany silnikami zasilanymi gazem LNG jaki powstanie w gdańskim zakładzie. Statek budowany jest dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore.



Kontrakt na budowę dwóch takich jednostek podpisano w lipcu ub. roku. Wartość umowy to blisko 100 mln euro. Pierwszy właśnie został zwodowany. Statek o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. posiadał będzie nośność 5400 DWT. Obsługiwany będzie przez 25 - osobową załogę. Jednostka ta spełniać będzie najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi clean design. Zostanie wyposażona w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Koncepcja statku, dokumentacja techniczna i robocza wykonana została przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Budowa realizowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV. Statek został już zakontraktowany do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell. Będzie pływał pod banderą norweską.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 3 zablokowane

  • Czyli polska tania siła robocza (4)

    "Koncepcja statku, dokumentacja techniczna i robocza wykonana została przez norweskie biuro Wartsila Ship Design."
    Nie możemy sami od A-Z wybudować statku?

    • 12 14

    • możemy

      np gdyńskie MMC projektuje od A do Z:)

      • 0 0

    • u nas tylko kadlub sie klepie,czyli najgorsza robota

      • 5 4

    • TAK

      Mozemy, norweskie biuro Wartsila z oddzialem w Gdynia na Luzycka 2.
      Towarzystko klasyfikacyjne jest obok:)
      Praca polska od A do Z, niestety kapital zagraniczny.

      • 14 0

    • WSD PL

      Możemy, tylko inni zarabiaja

      • 6 1

  • Projekt-Wartsila, główne urządzenia-Wartsila. To na czym zarabia stocznia?

    • 3 0

  • Polska - Norwegia (8)

    Jestem zatrudniony u Norwega na PSV ale klasycznym czyli Diesel - Electric. Szanuje Norwegow bo to uczciwy narod. Polscy dysydenci powinni z nich brac przyklad jak rzad powinien byc uczciwy w stosunku do pracownika. Nie jestem Norwegiem a dostaje od nich pelen socjal. Mlodym Polakom w wieku pzed maturalnym polecam studia w Akademi Morskiej na wydziale elektrycznym bo wlasnie taki skonczylem. Nie bedziecie wtedy szukac pracy za 1500 zl/ miesiac. Warto sie uczyc na 'trudnych' kierunkach, co wiaze sie z poswieceniem ale pozniej nie bedziecie tego zalowali.

    • 38 10

    • udlaw sie tym swoim socjalem i dalej rob za robola elektryka (4)

      bo tylko robolem elektrykiem jestes. A to ze u Norwega to dzieki temu Rzadowi i w zasadzie to WSTYD sie tym chwalic ,ze nie mogles znalezc pracy we wlasnym kraju tylko robisz jako emigrant. Oczywiscie polakowate myslenie ja mam dobrze i jest git. G...prawda Ty masz dobrze przez chwile a i tak sie nie dorobisz elektryku. Masz standart norweskiego robola i nic wiecej. Takze swoje rady zostaw dla swych dzieci .
      A jestem pewnien ze biorac norweski SOCJAL cala geba nawet po norwesku slabo mowic nie potrafisz....... ot i polactwo.
      Poza tym oddaj pieniadze za nauczanie w Polsce i jak zes taki cwaniak to TAM u nich zyj i mieszkaj a nie w POLSCE. I WTEDY ZOBACZYMY CZY TAKI BEDZIESZ HARDY JAK W nokACH POPLACISZ ZA WSZYSTKO

      • 15 23

      • Wspolczuje (1)

        Olac ten socjal - nie o to chodzi - chodzi o zasady i uczciwosc. Powtorz to samo 2 milionom Polakow, ktorzy wyjechali do Wielkiej Brytani (tych ze studiami czy bez). Moze masz dobre intencje bo powinnismy pracowac w Polsce ale obecny rzad nie robi wiele zeby mlodych zatrzymac. Robia z tego kraju republike bananowa. Mozesz napisac petycje do Ministra Edukacji o zamkniecie Akademi Morskiej i o zwrot zarobionych pieniedzy do skarbu panstwa przez tysiace absolwentow. Swoja droga podejrzewam ze pracujac w Norwegi, zostawiam pozniej w kraju duzo wiecej pieniedzy niz Polak pracujacy w kraju. Mam nadzieje ze najblizsze wybory wygra PiS bo obecny premier dal dyla za granice i chyba bedzie zarabial o wiele wiecej niz 'robol z Norwegi'. Swoja droga kto wie ile kasy wywoza z naszego kraju biedronka. Tesco, Oszolom, Lidl, Samsung Polska, Opel Polska, Intel Polska itd itp. Dzis kasa jest w Polsce, jutro w Singapurze a na koncu w Izraelu. Nie oceniaj ludzi pochopnie. Jeden urodzil sie w bogatej rodzinie a drugi w przecietnej czy biednej i musi sobie sam radzic. Powodzenia

        • 6 2

        • taaaa

          myślisz, że jak wygra PIS to w Polsce nagle będzie 2 miliony nowych miejsc pracy, że dostaniesz pełen socjal i pensję na poziomie norweskim? Lepiej już nie myśl. Polska to nie Norwegia. Nie mamy złóż ropy a których wydobycia moglibyśmy finansować socjal i inne rzeczy, ale za to przez 40 lat byliśmy pod okupacją ruskich.

          • 3 3

      • Patol

        zanim zaczniesz wszystkich wyzywac od roboli popatrz w lustro trepie przez takich jak ty w tym kraju jest tak a nie inaczej widac z daleka ze zadrosc cie zjada patryjota sie znalaz tepak jakich malo

        • 17 5

      • realista agresywny psychol

        Po co ten hejt? Skąd tak prymitywny, prostacki wywód najeżony inwektywami? A może sam już nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo chamskim językiem się posługujesz?

        • 14 13

    • Dysydent =/= decydent

      • 2 0

    • pelen socjal? no to chyba masz paszport skalniacki,mo inaczej to niemozliwe

      • 4 0

    • Oni wola Biedronke... :)

      • 7 3

  • Tylko jak taki statek bunkrować ? (3)

    Problematyczne to może być.

    • 4 21

    • Czy to ten (1)

      slawny tuskowy Gawron?

      • 1 4

      • nie, to kacze mieszkanie, juz ostatnie o numerze 3 000 000

        • 1 2

    • iR do lis z

      Wyciąga Sie tylko korek z dna i sam Sie bunkruje.

      • 6 1

  • (3)

    za granica buduje się statki stocznie rafinerie itd. które sa opłacalne i przynoszą zyski u nas buduje się centra solidarnosci pomniki fontanny muzea autostrady które sa nie warte tych pieniędzy drogie w utrzymaniu i nikomu nie potrzebne i po kilku latach potrzebny remont milionowy bo nie tak zbudowane nieuleczalnie chorzy ludzie rzadza tym krajem

    • 29 7

    • co ty powiadasz... (2)

      autostrada nie przynosi zysku ?

      • 4 2

      • (1)

        zysk przynosi, lecz komu ??

        • 21 1

        • Spodziewasz sie ze komu bedzie przynosic zysk?

          Masz konto , pisiory maja konta bankowe?

          • 2 0

  • Co znaczy shipbulding? (3)

    Bo Stocznie Remontową kojarzę, czy to nowa stocznia ?

    • 8 23

    • (1)

      dawna polnocna nazwa sie zmienila

      • 4 0

      • Dzięki

        • 3 0

    • nowa

      Remontowa Shipbuilding to dawna Stocznia Północna.

      • 11 1

  • (...) (1)

    Proszę wszystkich mądrych , pokrzywdzonych , zmuszanych do sprzedaży akcji i pozbawionych obecnie dywidendy Stoczniowców o nie nawiązywanie polemiki z klakierami pseudo właściciela .
    Znane fakty niezgodnych z prawem działań każdy prawy-uczciwy człowiek powinien zgłaszać odpowiednim organom-urzędom.
    Proponuję zadawać pytania:
    - ile zapłaciłeś za z własnych środków za kupno Stoczni
    -ile wygarnąłeś dywidendy
    -czy przewodniczący związku może być współwłaścicielem Stoczni i brać ogromną dywidendę
    - itp.
    Bardzo proszę o wybranie innej drogi w walce o sprawiedliwość !

    • 33 12

    • Brawo

      • 16 9

  • Jak nie wyjedziesz to wbijesz zęby w paznokcie!

    wracajcie do Polski jest coraz lepiej

    • 5 6

  • Remontowa rządzi !

    • 12 4

  • Czy w Polsce opłaca się robić statki? (1)

    A towarzysz Gałęzewski, członek rady nadzorczej Stoczni Gdańskiej powiedział nie tak dawno, że w Polsce nie opłaca się budować statków, co też jego zakład robi, a w zamian sprzedaje stoczniowe grunty i jakoś tam ciągnie, myślę jednak, że już niedługo. Sorry, ale takich mamy dzisiaj członków rad nadzorczych

    • 31 3

    • W "prywatnych" stoczniach się opłaca ale w państwowych gdzie "czy się stoi czy się leży" nie bardzo

      • 16 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane