• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański armator kupił kolejny statek

Wioletta Kakowska-Mehring
20 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednostka została zbudowana w 1995 roku. Jednostka została zbudowana w 1995 roku.

Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starmi pływa pod polską banderą.



- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Jednostka już po nadaniu nowego imienia. Jednostka już po nadaniu nowego imienia.
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.

Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.

Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.

Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.

- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.

Miejsca

Opinie (65) ponad 10 zablokowanych

  • polska bandera (2)

    i nazwa Tarzan. Brzmi jak niezły trolling.

    • 30 3

    • powinno byc

      Fucktheduck a nie Tarzan... no chyba ze to powiazania partyjne i na czesc meskiego prezesa... ten Tarzan.

      • 0 0

    • Bum tarararara za oknami noc,
      Czego chcesz dziewczyno ja wiem Tarzana
      Bum badirarira chodź kochanie chodź,
      Nie bój nie bój się Tarzana O...

      • 4 0

  • kupno 26 letniego statku? Generalnie żywot statków to max 40 lat. W obecnym wieku to tak jak z 26 letnim samochodem, wszystko się sypie i działa na patencie.

    • 1 1

  • a kiedy ruszy ta flota promów co ją kłamteusz (6)

    zapowiadał już 3 czy 4 lata temu w szczecinie? ile tam już tego nabudowali w stoczni w radomi?

    • 92 13

    • Spytaj Tuska po niemiecku (5)

      Najbliższe lotnisko w Berlinie

      • 5 49

      • a co ma piernik do

        wiatraka. za takie spamy nie będziesz miał 20 grosiwa od wielmożnycch luckich panów

        • 0 0

      • (1)

        po niemiecku to Agatka Kornhauser zdaje sie biegle szprecha.

        • 19 0

        • ja naturlich... co na to jego pan jahrek ?

          • 12 1

      • ale to Duda zapraszała Niemców po niemiecku do Polski, jest na jutubie

        • 21 1

      • tygrys.... ale żeś mnie teraz zaimponował...

        co za przenikliwość umysłu. Jaka błyskotliwa riposta... brawo ty.

        • 37 2

  • Może (2)

    Lepiej było by zrobić rozpoznanie i kupić ( zamówić) taki nowy statek , ciekawe jaka jakość do ceny...

    • 10 38

    • To nie zakup smartfona zeby takimy kryteriami sie kierowac.

      • 0 0

    • Może lepiej by było,

      a może nie. Ale napisać bezsensowny komentarz - a co mi szkodzi...

      • 4 1

  • Flota (2)

    Szczere gratulacje od Kolegow z SMT.

    • 41 0

    • SMT ? (1)

      Jeśli ten armator ma coś wspólnego z SMT ,to współczuję pracownikom.

      • 3 2

      • SMT

        Co ty Kolego mozesz powiedziec na temat obecnego (odnowionego) SMT?
        To juz nie jest ta sama firma co za czasow LW - Szykuj Mamo Trumne i JN - Syf, Malaria, Terror.

        • 1 0

  • Chwytaki do ziaren to mogą mieć mrówki (1)

    Szanowna Pani coś takiego nie istnieje. To statek przystosowany do transportu materiałów sypkich. Może to być zborze, ale nie musi. Na podobnym statku pracowałem

    • 7 2

    • "Zborze", powiadasz...

      Coście tam ze szwagrem wtedy wypili?

      • 1 0

  • (3)

    Całkiem młody ten statek , ponad 25 lat.
    Pewnie poplywa drugie tyle tak do 50 lat jak nasze łodzie podwodne

    • 14 2

    • Napisałeś " łodzie podwodne " (1)

      więc śpieszę z informacją, że łodzie podwodne pływają po Jeziorze Genewskim. W Marynarce wojennej są okręty. O.R.P. , Okręt Rzeczpospolitej Polski. Wypowiedż typu łódż podwodna, obraża Polskich marynarzy podwodniaków.

      • 2 4

      • Obraża bo nie mamy ani okrętu podwodnego ani łodzi podwodnej

        Która byłaby sprawna.

        • 0 0

    • Żywotność statku towarowego to ok. 30-35 lat, tak więc interes życia zrobiła Żegluga kupując 25 letni statek. Ciekawe, chociaż czy ma odnowioną klasę

      • 7 3

  • A kontenerowca nie lepiej by bylo (1)

    Najtańsza konstrukcja to kontenerowiec, jest terminal w Gdyni jest w Gdańsku, nie musi to być taki wielki jak do Gdańska wpływają, ale mniejsze jednostki też tam są

    • 1 5

    • kurde

      szkoda, że cię ie zapytali o zdanie przed kupnem, bo przy sile twoich argumentów i wiedzy...

      • 5 0

  • Skansen

    1995? Zaluje tych co tam teraz siedza.

    • 3 4

  • Statek starzeje sie az 3 razy szybciej niz czlowiek.

    Znaczy 26 letnia jednostka to prawie 80 letni czlowiek. Moze ten stateczek raczej pasuje do muzeum niz do eksploatacji?

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane