• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański armator kupił kolejny statek

Wioletta Kakowska-Mehring
20 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednostka została zbudowana w 1995 roku. Jednostka została zbudowana w 1995 roku.

Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starmi pływa pod polską banderą.



- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Jednostka już po nadaniu nowego imienia. Jednostka już po nadaniu nowego imienia.
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.

Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.

Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.

Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.

- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.

Miejsca

Opinie (65) ponad 10 zablokowanych

  • Polska Bandera - to brzmi dumnie. (5)

    Chwała bohaterom !

    • 90 25

    • Chwała bohaterom...

      ...a śmierć urwom&frajerom

      • 0 1

    • Tusku słońce Peru prowadź nas ku świetlanej przyszłości (1)

      Amber Gold

      • 6 12

      • w amber gold brylant teraz jest

        • 6 0

    • Pamiętamy!

      hahahahahaha

      • 11 0

    • Pachnie nacjonalizmem

      Pachnie nacjonalizmem

      • 19 20

  • Kiedyś usłyszałem , idzie pan na nowy statek ,....

    .... ale ten statek ma 30 lat . No , ale w naszej firmie jest nowy . Nie wymienię z nazwy gdzie to było .

    • 5 0

  • Dlaczego polska nie jest tania bandera jak np (6)

    Liberia, Bahamy, Wyspy Marshalla ?

    Przecież to tylko dodatkowe wplywy

    • 42 3

    • najlepszą tanią banderą jest Mongolia, nawet nie posiada dostępu do morza haha a uznana przez ITF

      • 4 0

    • (1)

      Dlatego, że ubezpiecza marynarzy, szanuje ich prawa, wymaga aby statki trzymały pewien poziom techniczny i takie tam głupoty, jak płacenie podatków w PL a nie w Liberii. Pytanie tak naiwne, jak to, dlaczego w Ugandzie podatki są niższe. Są, ponieważ idą jedynie do kieszeni wodza, niczego się z nich nie finansuje. Wszystkie cywilizowane bandery są drogie - w porównaniu z tymi dzikami, pod którymi dziś pływamy.

      • 17 3

      • a u nas można podatki oddać rydzykowi, kur wizji i jedynie słusznym samorządom. To jest dopiero cywilizacja

        • 15 4

    • bo po co, ważne jest lgbt i inni wrogowie narodu

      • 23 4

    • Dlaczego Polska

      nie jest rajem podatkowym jak Irlandia, Panama czy Cypr?

      • 19 3

    • ~~dlatego,ponieważ naszym krajem rządzą ludzie którzy nie wiedzą ,że z Bałtyku można wypłynąć na ocean!!

      • 39 0

  • 26 lat dla statku to juz emerytura.

    Dobre , że jest statek pod Polską banderą. Niech daleko od brzegu nie pływa. Chłopaki trzymajta się.

    • 6 1

  • bandera na maszt

    Ciekawe jak wygląda zastosowanie kodeksu pracy i opodatkowanie załogi na statku pod polska banderą.. To się po prostu marynarzom lub właścicielowi statku nie może opłacać. 90% konkurencji pływa pod tania banderą.

    • 8 1

  • 1

    powodzenia

    • 2 0

  • (1)

    Do Elbląga pewnie tak tylko kanału nie będzie.Chyba , że Urząd Morski zaprosi Szwedów dokończą łopatami furmankami szybciej,tak jak wybudowali kanał w Falsterbo w latach 1940 --1941 żeby Niemcy hitlerowskie nie kontrolowały ich statków kabotazowych.

    • 5 4

    • Gdynię też konie i furmanki zbudowały

      jeszcze przed Szwedami...
      ;)

      • 6 2

  • Kiedy rejs przez Wielki Rów Małych Braci

    Port w Elblągu już udekorowany
    Czeka na kontener z cukierkami

    • 13 7

  • Ddr

    Bylem kiedyś dawno temu ma tym statku, jak sie nazywal reitdiep, strasznie nim kolysze, sruba nastawna, malo mocy, roboty bylo duzo

    • 8 3

  • I co na to pani Arciszewska, wielka patriotka??? Lokalny prywatny armator potrafi pływać pod polską banderą.

    A statek PLO - pod maltańską.
    Coś tu chyba nie halo, pani Dorotko kochana, wygadana :D

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane