- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (63 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (98 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (84 opinie)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (231 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
Gdański armator kupił kolejny statek
Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starmi pływa pod polską banderą.
- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.
Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.
Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.
Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.
- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.
Miejsca
Opinie (65) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-20 12:01
Polska Bandera - to brzmi dumnie. (5)
Chwała bohaterom !
- 90 25
-
2021-01-21 04:31
Chwała bohaterom...
...a śmierć urwom&frajerom
- 0 1
-
2021-01-20 18:15
Tusku słońce Peru prowadź nas ku świetlanej przyszłości (1)
Amber Gold
- 6 12
-
2021-01-20 18:45
w amber gold brylant teraz jest
- 6 0
-
2021-01-20 13:12
Pamiętamy!
hahahahahaha
- 11 0
-
2021-01-20 12:06
Pachnie nacjonalizmem
Pachnie nacjonalizmem
- 19 20
-
2021-01-20 23:42
Kiedyś usłyszałem , idzie pan na nowy statek ,....
.... ale ten statek ma 30 lat . No , ale w naszej firmie jest nowy . Nie wymienię z nazwy gdzie to było .
- 5 0
-
2021-01-20 13:52
Dlaczego polska nie jest tania bandera jak np (6)
Liberia, Bahamy, Wyspy Marshalla ?
Przecież to tylko dodatkowe wplywy- 42 3
-
2021-01-20 23:35
najlepszą tanią banderą jest Mongolia, nawet nie posiada dostępu do morza haha a uznana przez ITF
- 4 0
-
2021-01-20 18:18
(1)
Dlatego, że ubezpiecza marynarzy, szanuje ich prawa, wymaga aby statki trzymały pewien poziom techniczny i takie tam głupoty, jak płacenie podatków w PL a nie w Liberii. Pytanie tak naiwne, jak to, dlaczego w Ugandzie podatki są niższe. Są, ponieważ idą jedynie do kieszeni wodza, niczego się z nich nie finansuje. Wszystkie cywilizowane bandery są drogie - w porównaniu z tymi dzikami, pod którymi dziś pływamy.
- 17 3
-
2021-01-20 20:54
a u nas można podatki oddać rydzykowi, kur wizji i jedynie słusznym samorządom. To jest dopiero cywilizacja
- 15 4
-
2021-01-20 16:18
bo po co, ważne jest lgbt i inni wrogowie narodu
- 23 4
-
2021-01-20 15:55
Dlaczego Polska
nie jest rajem podatkowym jak Irlandia, Panama czy Cypr?
- 19 3
-
2021-01-20 15:53
~~dlatego,ponieważ naszym krajem rządzą ludzie którzy nie wiedzą ,że z Bałtyku można wypłynąć na ocean!!
- 39 0
-
2021-01-20 22:53
26 lat dla statku to juz emerytura.
Dobre , że jest statek pod Polską banderą. Niech daleko od brzegu nie pływa. Chłopaki trzymajta się.
- 6 1
-
2021-01-20 22:09
bandera na maszt
Ciekawe jak wygląda zastosowanie kodeksu pracy i opodatkowanie załogi na statku pod polska banderą.. To się po prostu marynarzom lub właścicielowi statku nie może opłacać. 90% konkurencji pływa pod tania banderą.
- 8 1
-
2021-01-20 21:56
1
powodzenia
- 2 0
-
2021-01-20 20:43
(1)
Do Elbląga pewnie tak tylko kanału nie będzie.Chyba , że Urząd Morski zaprosi Szwedów dokończą łopatami furmankami szybciej,tak jak wybudowali kanał w Falsterbo w latach 1940 --1941 żeby Niemcy hitlerowskie nie kontrolowały ich statków kabotazowych.
- 5 4
-
2021-01-20 21:47
Gdynię też konie i furmanki zbudowały
jeszcze przed Szwedami...
;)- 6 2
-
2021-01-20 21:44
Kiedy rejs przez Wielki Rów Małych Braci
Port w Elblągu już udekorowany
Czeka na kontener z cukierkami- 13 7
-
2021-01-20 21:17
Ddr
Bylem kiedyś dawno temu ma tym statku, jak sie nazywal reitdiep, strasznie nim kolysze, sruba nastawna, malo mocy, roboty bylo duzo
- 8 3
-
2021-01-20 21:15
I co na to pani Arciszewska, wielka patriotka??? Lokalny prywatny armator potrafi pływać pod polską banderą.
A statek PLO - pod maltańską.
Coś tu chyba nie halo, pani Dorotko kochana, wygadana :D- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.