- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (68 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (127 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Port Gdynia przymierza się do budowy nowego terminalu intermodalnego
W gdyńskim porcie ma powstać nowy terminal intermodalny. Takie ma przynajmniej plany Zarząd Morskiego Portu Gdynia, który zgłosił ten projekt do konkursu o dofinansowanie unijne z puli przeznaczonej właśnie dla transportu intermodalnego.
Terminal ma powstać na 30 ha należących do Centrum Logistycznego Portu Gdynia . Całkowity koszt netto projektu wynosi 123 mln zł, w tym dofinansowanie unijne spodziewane jest w wysokości około 61 mln zł. Nowy terminal zostanie wyposażony w urządzenia sterowania ruchem kolejowym i składać się będzie z systemu placów składowych przeznaczonych do magazynowania tzw. ładunków zjednostkowanych. Umożliwi obsługę terenów logistycznych Portu Gdynia przez transport kolejowy. Potencjał przeładunkowy nowego terminalu intermodalnego szacuje się na około 2-3 mln ton ładunków zjednostkowanych.
Czytaj też: Droga Czerwona: cierń powali olbrzyma?
- Nowy terminal intermodalny w Porcie Gdynia to będzie zupełnie nowa jakość w obsłudze naszych klientów - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Powstanie nowej infrastruktury zwiększającej zdolność przepustową portowej sieci kolejowej i umożliwiającej sprawniejsze prowadzenie operacji przeładunkowych pozwoli na dopasowanie się do wzrastających wymagań podmiotów korzystających z infrastruktury portowej i umożliwi obsługę zwiększających się potoków towarów.
Czytaj też: Budowa Drogi Czerwonej ponownie realna. Kiedy powstanie? Nie wiadomo
Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu (2x650 m) wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego, zlokalizowanego w rejonie ul. Logistycznej . Planowana jest także budowa drogi łączącej place manewrowo-odstawcze z ul. Logistyczną oraz ul. Kontenerową .
Miejsca
Opinie (52)
-
2018-01-16 15:43
dobrze
Tylko nowoczesne rozwiązania w porcie.nowe szerokie drogi i dogodne rozwiązania przy wjeździe na obwodnicę pozwoli na rozwój miasta. Porzućmy byle jaki socrealizm i tanie budowanie.
- 9 0
-
2018-01-16 15:57
Tunele na chylce
Najlepiej wszystko od du....y strony,my chcemy normalnie dojeżdżać do domów na Obłużu itd
- 17 0
-
2018-01-16 17:30
Gdynia?
A co ma do tego Gdynia?
Port i logistycy w Gdyni to może...
Ale Gdynia jako miasto nie jest zainteresowana taką działalnością...- 10 2
-
2018-01-16 18:41
Nie Gdynia przymierza się tylko Port w Gdyni, który nie ma nic wspólnego ze Szczurkiem więc może coś powstanie (4)
- 14 3
-
2018-01-17 11:41
Oczywiście, port w Gdyni nie ma nic wspólnego z Gdynią (Szczurkiem - prezydentem). (1)
I jak odbieram twój tok rozumowania, Gdynia nie ma także nic wspólnego z całą infrastrukturą, która jest niezbędna do funkcjonowania portu (a właściwie jest podstawowym, nieodzownym elementem). Bo wg. ciebie port w mieście żyje swoim życiem - zupełnie niezwiązanym z miastem. Gratuluję.
- 2 0
-
2018-01-17 21:22
niestety
Tack to wlasnie wyglada, ze magistrat jest zainteresowany jedynie terenami I koncepcjami "szklanych domow".
Konflikt interesow...- 2 0
-
2018-01-17 11:54
(1)
A na czyjej glebie planowana jest ta inwestycja inteligencie inaczej? Bez włodarzy miejskich to port może stawiać nowe budy na swoim terenie.
- 0 1
-
2018-01-17 21:24
To tereny portu.
Poczytaj "Gminy okradly porty" na gospodarkamorska.pl- 1 1
-
2018-01-16 19:56
???
Co te sledzie kombinuja?
- 2 2
-
2018-01-16 21:07
Przymierza się też do Polanki Redłowskiej, Przytorza, Terenów po Dalmorze, Przebudowy ulic w centrum m. in. Starowiejskiej, Orłowa, Chwarznienskiej i tak dalej!!!!
- 6 1
-
2018-01-17 06:29
bez sens (2)
Gdynia już przegrała wojne o obsługe statków Gdańsk i rozbudowa portu północnego zgarnie wszystko !!!
Gdyński port jest niewydolny komunikacyjnie wystarczy kilka cm śniegu i tiry z konternerami paraliżują cała aglomeracje jeżeli już coś chcą rozbudować to kompleksowe rozwiązania bezkolizyjnych dojazdów a nie tylko sama infrastruktura portowa ale to trzeba było robić 10 lat temu a nie teraz!- 7 2
-
2018-01-17 08:03
Do Gdy 11
O jakiej wojnie piszesz ? Oba porty mają się uzupełniać i na tym zarabiać. Nie twierdzę, że nie ma być konkurencyjności choć potencjał Gdańska jest dużo większy. Trzeba znależć niszę i w nią inwestować. Wiem łatwo się mówi ale tak to widzę
- 2 1
-
2018-01-17 12:43
To nie jest w kwestii Portu Gdynia
Tu potrzeba chęci od władz centralnych. Budowy OPAT i rozbudowy ZOT lokalne samorządy nie pociągną.
- 4 1
-
2018-01-17 08:08
Po pierwsz: "brawa" dla redaktora o pseudonimie VIP z aidiotyczny tytuł (1)
Człowieku, gdzie kończyłeś dziennikarstwo? Port Gdynia a Gdynia to zupełnie dwa organizmy.
To Port Gdynia się przymierza a nie Gdynia.
Po drugie : Szczurek będzie torpedował ta inwestycję bo chce zastawić port deweloperką.
Po trzecie: wasze komentarze dobitnie pokazują, że macie inteligencję grubo poniżej 100, bo od razu wiadro pomyj na Szczurka. Przeczytajcie dokładnie artykuł, że - powtarzam jeszcze raz - chodzi o Port Gdynia.
A redaktorowi gratulujemy, że nie potrafi nawet dokładnie tytułu napisać.- 5 2
-
2018-01-17 11:43
Nie krzycz, bo się spocisz a to wybitnemu intelygentowi nie przystoi.
- 1 2
-
2018-01-17 08:47
a towary w Polskę będą wyjeżdżać z tego terminalu przez Estakadę...
bo przez 20 lat na stołkach eksperci od gondoli okupujący urząd nie wyremontowali hutniczej ani nie połączyli jej na osi północna/południowa z Obwodnicą...- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.