• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia przymierza się do budowy nowego terminalu intermodalnego

VIK
16 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego w rejonie ul. Logistycznej. Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego w rejonie ul. Logistycznej.

W gdyńskim porcie ma powstać nowy terminal intermodalny. Takie ma przynajmniej plany Zarząd Morskiego Portu Gdynia, który zgłosił ten projekt do konkursu o dofinansowanie unijne z puli przeznaczonej właśnie dla transportu intermodalnego.



Terminal ma powstać na 30 ha należących do Centrum Logistycznego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni. Całkowity koszt netto projektu wynosi 123 mln zł, w tym dofinansowanie unijne spodziewane jest w wysokości około 61 mln zł. Nowy terminal zostanie wyposażony w urządzenia sterowania ruchem kolejowym i składać się będzie z systemu placów składowych przeznaczonych do magazynowania tzw. ładunków zjednostkowanych. Umożliwi obsługę terenów logistycznych Portu Gdynia przez transport kolejowy. Potencjał przeładunkowy nowego terminalu intermodalnego szacuje się na około 2-3 mln ton ładunków zjednostkowanych.

Czytaj też: Droga Czerwona: cierń powali olbrzyma?

- Nowy terminal intermodalny w Porcie Gdynia to będzie zupełnie nowa jakość w obsłudze naszych klientów - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Powstanie nowej infrastruktury zwiększającej zdolność przepustową portowej sieci kolejowej i umożliwiającej sprawniejsze prowadzenie operacji przeładunkowych pozwoli na dopasowanie się do wzrastających wymagań podmiotów korzystających z infrastruktury portowej i umożliwi obsługę zwiększających się potoków towarów.
Czytaj też: Budowa Drogi Czerwonej ponownie realna. Kiedy powstanie? Nie wiadomo

Inwestycja obejmuje budowę dwutorowego terminalu (2x650 m) wraz z torem odstawczym i połączeniem obszaru logistycznego, zlokalizowanego w rejonie ul. Logistycznej zobacz na mapie Gdyni. Planowana jest także budowa drogi łączącej place manewrowo-odstawcze z ul. Logistyczną oraz ul. Kontenerową zobacz na mapie Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (52)

  • dobrze

    Tylko nowoczesne rozwiązania w porcie.nowe szerokie drogi i dogodne rozwiązania przy wjeździe na obwodnicę pozwoli na rozwój miasta. Porzućmy byle jaki socrealizm i tanie budowanie.

    • 9 0

  • Tunele na chylce

    Najlepiej wszystko od du....y strony,my chcemy normalnie dojeżdżać do domów na Obłużu itd

    • 17 0

  • Gdynia?

    A co ma do tego Gdynia?
    Port i logistycy w Gdyni to może...
    Ale Gdynia jako miasto nie jest zainteresowana taką działalnością...

    • 10 2

  • Nie Gdynia przymierza się tylko Port w Gdyni, który nie ma nic wspólnego ze Szczurkiem więc może coś powstanie (4)

    • 14 3

    • Oczywiście, port w Gdyni nie ma nic wspólnego z Gdynią (Szczurkiem - prezydentem). (1)

      I jak odbieram twój tok rozumowania, Gdynia nie ma także nic wspólnego z całą infrastrukturą, która jest niezbędna do funkcjonowania portu (a właściwie jest podstawowym, nieodzownym elementem). Bo wg. ciebie port w mieście żyje swoim życiem - zupełnie niezwiązanym z miastem. Gratuluję.

      • 2 0

      • niestety

        Tack to wlasnie wyglada, ze magistrat jest zainteresowany jedynie terenami I koncepcjami "szklanych domow".
        Konflikt interesow...

        • 2 0

    • (1)

      A na czyjej glebie planowana jest ta inwestycja inteligencie inaczej? Bez włodarzy miejskich to port może stawiać nowe budy na swoim terenie.

      • 0 1

      • To tereny portu.
        Poczytaj "Gminy okradly porty" na gospodarkamorska.pl

        • 1 1

  • ???

    Co te sledzie kombinuja?

    • 2 2

  • Przymierza się też do Polanki Redłowskiej, Przytorza, Terenów po Dalmorze, Przebudowy ulic w centrum m. in. Starowiejskiej, Orłowa, Chwarznienskiej i tak dalej!!!!

    • 6 1

  • bez sens (2)

    Gdynia już przegrała wojne o obsługe statków Gdańsk i rozbudowa portu północnego zgarnie wszystko !!!
    Gdyński port jest niewydolny komunikacyjnie wystarczy kilka cm śniegu i tiry z konternerami paraliżują cała aglomeracje jeżeli już coś chcą rozbudować to kompleksowe rozwiązania bezkolizyjnych dojazdów a nie tylko sama infrastruktura portowa ale to trzeba było robić 10 lat temu a nie teraz!

    • 7 2

    • Do Gdy 11

      O jakiej wojnie piszesz ? Oba porty mają się uzupełniać i na tym zarabiać. Nie twierdzę, że nie ma być konkurencyjności choć potencjał Gdańska jest dużo większy. Trzeba znależć niszę i w nią inwestować. Wiem łatwo się mówi ale tak to widzę

      • 2 1

    • To nie jest w kwestii Portu Gdynia

      Tu potrzeba chęci od władz centralnych. Budowy OPAT i rozbudowy ZOT lokalne samorządy nie pociągną.

      • 4 1

  • Po pierwsz: "brawa" dla redaktora o pseudonimie VIP z aidiotyczny tytuł (1)

    Człowieku, gdzie kończyłeś dziennikarstwo? Port Gdynia a Gdynia to zupełnie dwa organizmy.
    To Port Gdynia się przymierza a nie Gdynia.
    Po drugie : Szczurek będzie torpedował ta inwestycję bo chce zastawić port deweloperką.
    Po trzecie: wasze komentarze dobitnie pokazują, że macie inteligencję grubo poniżej 100, bo od razu wiadro pomyj na Szczurka. Przeczytajcie dokładnie artykuł, że - powtarzam jeszcze raz - chodzi o Port Gdynia.
    A redaktorowi gratulujemy, że nie potrafi nawet dokładnie tytułu napisać.

    • 5 2

    • Nie krzycz, bo się spocisz a to wybitnemu intelygentowi nie przystoi.

      • 1 2

  • a towary w Polskę będą wyjeżdżać z tego terminalu przez Estakadę...
    bo przez 20 lat na stołkach eksperci od gondoli okupujący urząd nie wyremontowali hutniczej ani nie połączyli jej na osi północna/południowa z Obwodnicą...

    • 6 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane