• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński WUŻ na sprzedaż

Wioletta Kakowska-Mehring
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć i wypłynąć z portu. Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć i wypłynąć z portu.

Kolejna portowa spółka z Gdyni zostanie sprywatyzowana. Tym razem na inwestora czeka WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia, czyli spółka holownicza.



Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na sprzedaż 100 proc. udziałów w WUŻ (Wydział Usług Żeglugowych). Memorandum Informacyjne udostępnione jest do 31 stycznia. Zawiera ono informacje dotyczące m.in.: sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki, wymagań stawianych uczestnikom przetargu, czy szczegółowych warunków jakie powinna spełniać składana oferta nabycia udziałów. Przewiduje się możliwość przeprowadzenia ograniczonego badania spółki przez potencjalnych inwestorów w zakresie posiadanego przez spółkę taboru pływającego. Oferty można składać do 4 kwietnia. Tego samego dnia nastąpi też ich otwarcie. Liczy się cena.

Czy zajmuje się WUŻ? Świadczy głównie usługi holownicze i cumownicze oraz usługi związane z utrzymaniem bezpieczeństwa żeglugi w Porcie Gdynia. Bez udziału floty WUŻ, żaden statek nie może wpłynąć do portu i z niego wypłynąć.

Od 1994 roku spółka uczestniczy też w holowaniach pełnomorskich do portów takich, jak: Flensburg, Papenburg, Hamburg, Rostock, Santander, Belfast, Dublin, Edynburg, Kaliningrad, Lipawa, a także do portów holenderskich: Rotterdam, Stellendam, Doldrecht i innych europejskich. Od 1996 roku WUŻ jest samodzielnym podmiotem gospodarczym funkcjonującym jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem jest Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA. Spółka posiada dziewięć holowników, dwa pontony transportowe, dwie motorówki cumownicze i kuter pilotowy.

WUŻ jest kolejną spółką w gdyńskim porcie, która zostanie sprywatyzowana. Niedługo dobiegnie końca prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. W ręce inwestorów przekazano już terminal zbożowy, Portowy Zakład Transportu, Portowy Zakład Techniczny, a także BCT (Bałtycki Terminal Kontenerowy). Plany przewidują sprzedaż Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (49) 3 zablokowane

  • na sprzedaż ...

    JUŻ RAZ CHCIAŁ GDAŃSKI WUŻ KUPIĆ UDZIAŁY - CWANIAKI ZA MARNE GROSZE
    SAME KOMBINACJE.

    • 4 10

  • To

    co sie wyprawia z prywatyzacją na Pomorzu to woła o pomstę prokuratorów , przekręty idą pełną parą , rodziny dyrektorów bogacą się w niewiarygodny sposób , "prywatyzacja" po polsku , tragedia !!

    • 10 2

  • PRYWATYZACJA WUŻ

    Będzie jak w Gdańsku prezes domów sobie nabudował mieszkania ma wykupione
    wczasy zagraniczne itp
    Pytam skąd te pieniądze na holownikach HARUJĄ i co mają ?

    • 10 7

  • najlepiej sprzedać niemcom,czy innym "dobrym kapitalistom"

    bo polak nie może kupić swojego majatku,zakładu pracy,tego co sam wytworzył i gdzie pracuje...
    przykladem polskie firmy holownicze ze świnoujścia i szczecina zostały wyparte przez Fairplay'a za pomocą polskiej "prywatyzacji"...czytaj dziadowskiej,zlodziejskiej
    zresztą nic innego w tym kraju nie zostało chyba uczciwie sprywatyzowane od początku tej naszej kochanej "demokracji"

    • 18 2

  • Wuż Gdańsk (2)

    Od dwudziestu lat pracuję w tej firmie, od dwudziestu lat ten sam prezes, od dwudziestu lat regularnie każdego miesiąca niezła wypłata, regularne inwestycje w tabor pływający , co roku wypłata z zysku extra. POSZUKAJCIE MI DRUGIEJ TAKIEJ PRYWATNEJ SPÓŁKI.
    Pracownik.

    • 16 5

    • ,,WUŻ'' GDAŃSK (1)

      chyba jesteś kapusiem i donosisz prezesowi to masz ,,dodatki"
      jakie to zyski - nie opowiadaj głupot
      doskonale wiesz jakie są przekręty

      • 1 1

      • .

        kupić jeszcze kilka DP-15 i wuz gdyński , wysyłać ATLASA II w rejsy i po roku wykupimy rafinerie ha ha ha , a ilu w wuż-u gdańskim jest z wyższym wykształceniem na holownikach ? a jest tylko kilku , ot i wielka ilość fachowcow , jak rejs to za kapitana zatrudnia sie emeryta

        • 1 1

  • wuż gdańsk

    Prosze zrozumieć prezesa wuz-u gdańsk , robi to co robi od tylu lat , bo ludzie go wybierają , łatwiej było im zmienic ustrój jak wybrać lepszego prezesa , rozdaje pieniądze wie komu tak jak w styczniu 2011 ( wybranym ) kupuje i sprzedaje , sprzęt pracuje w skali roku ok 10 % , nadstan sprzętu i ludzi , pracuję w gdańsku i co bedzie z wuz-em gdayńskim to sprawa skarbu państwa

    • 2 5

  • wuz gdańsk

    o jakich duzych pensjach mówicie w wuz-u gdańskim , max stawka zasanicza 2000 pln , 240 godz w miesiącu i załogi na holownikach są dalej na 1 progu podatkowym

    • 5 3

  • prywatyzacja

    Prywatyzacja WUŻ-u w Gdyni to paranoja.Holowniki zarabiają,są zyski ,nie ma konkurencji ,wybudowano nowe holowniki a teraz oddać to w ręce armatora zagranicznego.Jednorazowy przypływ kasy, dalej przeflaguje banderę na tanią i nawet nie będzie podatku.To prawda zarobki marynarzy są beznadziejne,żle jest zarządzana firma,to wszystko można naprawić.Od pewnego czasu zabiera się dobra socjalne zmieniono system pracy,pracuje się coraz gorzej za marne grosze mimo wszystko nie należy prywatyzować.

    • 3 0

  • Po co oddawac za marne pieniadze

    Unia daje fundusze niech!!!!!!!!!!!!!!! Pracownicy tworza spolki albo fundacje od fundacji nie placi sie podatkow tylko inwestuje w zarobki i prawdziwe inwestycje calego dorobku narodu nie oddaje sie w rece obcych polacy powinni korzystac z funduszy europy albo wyjsc z niej jak najszybciej anglia chce wysc z uni!!!!! Ci co chca inwestowac w polsce to nie za swoje kapitaly rzad polski bedzie doplacal do interesu i unia europejska a pozniej po pewnym czasie bankructwo albo delokalizacja biznesu a biedni ludzie na bruk

    • 0 0

  • przejazd holownikiem

    Witam moja żona bardzo by chciała przepłynąć się holownikiem bardzo!!!bo inaczej bedzie rozwód pomocy

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane